Μετάφραση
Ένα ρομπότ επιτέθηκε σε έναν εργαζόμενο της Tesla και τον άφησε αιμόφυρτο στο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Όστιν πριν από δύο χρόνια, σύμφωνα με μια νέα εκρηκτική έκθεση. Ήταν ένα από μια σειρά περιστατικών στο Giga Texas, ένα εκτεταμένο εργοστάσιο στο Όστιν που αποτελεί κλειδί για τον στόχο της Tesla να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάτω των 25.000 δολαρίων.
Η σειρά των τραυματισμών που ανέφερε το τεχνολογικό ειδησεογραφικό πρακτορείο The Information προσφέρει μια σπάνια ματιά σε ένα συχνά κρυμμένο μέρος του εργασιακού χώρου των ΗΠΑ – και μια προειδοποίηση για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει το μέλλον, καθώς η κατασκευή γίνεται όλο και πιο αυτοματοποιημένη.
Στην εταιρεία Giga Texas, ένας μηχανικός είχε αρχίσει να εργάζεται σε τρία ρομπότ κάποια στιγμή το 2021, αλλά δεν είχε συνειδητοποιήσει ότι μόνο τα δύο είχαν απενεργοποιηθεί, ανέφερε το The Information, επικαλούμενο δύο ανώνυμους μάρτυρες. Το τρίτο ρομπότ συνέχισε να κινείται και “κάρφωσε τον μηχανικό σε μια επιφάνεια, σπρώχνοντας τα νύχια του στο σώμα του και αντλώντας αίμα από την πλάτη και το χέρι του”, ανέφερε το μέσο. Αφού ένας άλλος εργαζόμενος πάτησε το κουμπί επείγουσας διακοπής, το θύμα κατάφερε να ξεφύγει από την αγκαλιά του ρομπότ και έπεσε σε έναν αγωγό για παλιοσίδερα, αφήνοντας πίσω του αίμα, ανέφερε το The Information.
Δεν είναι σαφές αν υπήρξε κάποια ομοσπονδιακή αντίδραση στο περιστατικό, αν και η Tesla υπέβαλε μια αναφορά τραυματισμού στην κομητεία σχετικά με έναν εργαζόμενο που υπέστη ένα τραύμα από ένα ρομπότ. Η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία, ένα τμήμα του υπουργείου Εργασίας που είναι αρμόδιο για την ασφάλεια στους χώρους εργασίας, επιθεώρησε το εργοστάσιο της Tesla στο Όστιν μόλις μία φορά τον χρόνο το 2021 και το 2022, πιο πρόσφατα μετά από καταγγελία που υπέβαλε ένα εργατικό κέντρο για έναν εργολάβο που υπέστη τραυματισμό λόγω θερμότητας ενώ βρισκόταν στο εργοστάσιο της Tesla, σύμφωνα με το The Information.
Περισσότερα ρομπότ, περισσότεροι τραυματισμοί;
Το εργοστάσιο της Tesla στο Όστιν φάνηκε να είναι πολύ πιο επικίνδυνο για τους εργαζόμενους από ό,τι άλλα εργοστάσια αυτοκινήτων, σύμφωνα με την ανάλυση των ομοσπονδιακών δεδομένων από το The Information. Σχεδόν ένας στους 21 εργαζόμενους στο εργοστάσιο του Όστιν τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια της εργασίας πέρυσι – σημαντικά υψηλότερα από το μέσο ποσοστό τραυματισμού ενός στους 30 σε παρόμοια εργοστάσια. (Η ομάδα αυτή περιλαμβάνει εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων με 250 ή περισσότερους εργαζόμενους.) Το ποσοστό τραυματισμών στο εργοστάσιο Fremont ήταν ακόμη υψηλότερο, με έναν στους 12 εργαζόμενους να τραυματίζεται στη δουλειά πέρυσι.
Το περιστατικό του 2021 αποτελεί μια αυστηρή προειδοποίηση για τους εργαζόμενους του μέλλοντος, καθώς παραβιάζει τον πρώτο από τους νόμους της ρομποτικής του Ασίμοφ, ένα σύνολο αρχών που έθεσε ο συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Ισαάκ Ασίμοφ και ορίζει ότι ένα ρομπότ δεν πρέπει να βλάπτει έναν άνθρωπο.
Πιο ανατριχιαστικά, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε νωρίτερα φέτος από ερευνητή του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων διαπίστωσε ότι 41 εργαζόμενοι στις ΗΠΑ σκοτώθηκαν σε περιστατικά που σχετίζονται με ρομπότ στο χώρο εργασίας σε μια περίοδο 15 ετών. Η συντριπτική πλειονότητα αυτών των θανάτων έλαβε χώρα ενώ ένας άνθρωπος εκτελούσε εργασίες συντήρησης σε ένα ρομπότ.
“Αυτά τα θανατηφόρα ατυχήματα θα αυξηθούν πιθανότατα με την πάροδο του χρόνου λόγω του αυξανόμενου αριθμού συμβατικών βιομηχανικών ρομπότ που χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες στις Ηνωμένες Πολιτείες και από την εισαγωγή συνεργατικών και συνυπάρχοντων ρομπότ, ηλεκτροκίνητων εξωσκελετών και αυτόνομων οχημάτων στο εργασιακό περιβάλλον”, κατέληξε το Κέντρο Έρευνας Επαγγελματικής Ρομποτικής του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης (CDC).
Πράγματι, πολλοί εργοδότες κλίνουν προς την ενσωμάτωση ρομπότ στον εργασιακό χώρο. Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Elon Musk δεν έκρυψε την επιθυμία του για ένα πλήρως αυτοματοποιημένο εργοστάσιο, λέγοντας στους επενδυτές το 2016 το όραμά του για ένα “εξωγήινο θωρηκτό” εργοστασίου που δεν θα έχει ανθρώπους στη γραμμή παραγωγής. Ο αυξανόμενος πληθωρισμός και το αυξανόμενο κόστος της ανθρώπινης εργασίας ωθούν επίσης πολλούς εργοδότες να αυτοματοποιήσουν τις επιχειρήσεις τους, καθώς επιδιώκουν να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους.
Οι εργοδότες στις ΗΠΑ προσέλαβαν πέρυσι έναν αριθμό ρεκόρ ρομπότ, ανέφερε το Reuters. Η GXO Logistics δοκιμάζει ένα ανθρωποειδές ρομπότ σε εργοστάσιο στην Τζόρτζια, το οποίο μπορεί να σηκώνει κουτιά και να τοποθετεί αντικείμενα σε ταινίες μεταφοράς και του οποίου το λειτουργικό κόστος ανέρχεται σε 10 έως 12 δολάρια την ώρα, σύμφωνα με το Bloomberg.
Σίγουρα, η έρευνα για τα ρομπότ στην εργασία είναι μικτή. Οι ερευνητές του Brookings σημειώνουν ότι η εισαγωγή ρομπότ στην εργασία μπορεί πράγματι να μειώσει τον κίνδυνο τραυματισμού – εφόσον τα μηχανήματα αναλαμβάνουν επικίνδυνα ή επαναλαμβανόμενα καθήκοντα, όπως ο καθαρισμός διαρροών χημικών ουσιών, η ανύψωση βαρέων αντικειμένων ή η διάνοιξη υπόγειων γεωτρήσεων. Από την άλλη πλευρά, τα μεγάλα βιομηχανικά ρομπότ μπορούν επίσης να εισάγουν κινδύνους εάν δεν έχουν σχεδιαστεί για να ανιχνεύουν τους ανθρώπους που βρίσκονται κοντά.
Τουλάχιστον ένας άλλος μεγάλος εργοδότης με μεγάλη ρομποτική έχει καταδείξει υψηλότερα ποσοστά τραυματισμών για τους εργαζομένους του. Η Amazon, η οποία απασχολούσε 800.000 άτομα σε αποθήκες στο τέλος του 2021, έχει ποσοστά τραυματισμών από όλες τις αιτίες που είναι υπερδιπλάσια της ανταγωνίστριας Walmart, σύμφωνα με ανάλυση της Washington Post.
Εκπρόσωπος της Amazon αμφισβήτησε αυτά τα ευρήματα, λέγοντας σε δήλωσή του: “Οι ισχυρισμοί ότι είμαστε σημαντικά χειρότεροι από τους άλλους είναι ψευδείς. Το γεγονός είναι ότι είμαστε περίπου στο μέσο όρο όσον αφορά το ποσοστό καταγεγραμμένων περιστατικών σε σχέση με τον κλάδο της αποθήκευσης”. Η εκπρόσωπος, Maureen Lynch Vogel, πρόσθεσε ότι η εταιρεία έχει “μειώσει το ποσοστό των τραυματισμών που απαιτούν από τους εργαζομένους να απουσιάσουν από την εργασία τους κατά 69% από το 2019. Αυτή η βελτίωση σημαίνει ότι το ποσοστό περιστατικών με απώλεια χρόνου είναι πολύ κάτω από τον μέσο όρο του κλάδου, και το ποσοστό αυτό μετρά πόσο συχνά συμβαίνουν οι πιο σοβαροί τραυματισμοί”.
Πρόσφατα, ρεπορτάζ του ερευνητικού ειδησεογραφικού πρακτορείου Reveal διαπίστωσε ότι η εισαγωγή ρομπότ στις αποθήκες της Amazon έκανε στην πραγματικότητα τις δουλειές των εργαζομένων πιο επικίνδυνες, με τα ποσοστά τραυματισμών να είναι υψηλότερα στα πιο αυτοματοποιημένα κέντρα εκπλήρωσης.
“Τα ρομπότ ήταν πολύ αποτελεσματικά”, έγραψε η Reveal. Επειδή κινούνταν πολύ πιο γρήγορα από τους ανθρώπους, αύξησαν τις ποσοστώσεις παραγωγικότητας που αναμένονταν από έναν ανθρώπινο εργαζόμενο, σε ορισμένες περιπτώσεις, κατά τέσσερις φορές. Η Amazon “χρησιμοποίησε τα ρομπότ για να αυξήσει τις ποσοστώσεις παραγωγής σε σημείο που οι άνθρωποι να μην μπορούν να ακολουθήσουν χωρίς να τραυματιστούν”, κατέληξε η έκθεση.
Η Vogel αμφισβήτησε και αυτά τα ευρήματα, λέγοντας στο Fortune: “Διαφωνήσαμε έντονα με τα συμπεράσματα του άρθρου τότε και εξακολουθούμε να διαφωνούμε με αυτά, καθώς περιείχε τόσο παραπλανητικές όσο και ψευδείς πληροφορίες και είναι πλέον αρκετά χρόνια παλιό. Το γεγονός είναι ότι, το 2022, τα ποσοστά τραυματισμών σε εγκαταστάσεις με ρομποτική ήταν χαμηλότερα από εκείνα σε εγκαταστάσεις χωρίς ρομποτική, και όλα αυτά τα δεδομένα είναι διαθέσιμα στο κοινό”.
Τα ποσοστά τραυματισμών της Amazon αποτελούν επί του παρόντος αντικείμενο έρευνας επιτροπής της Γερουσίας.
Πηγή:
https://fortune.com/2023/12/27/tesla-factory-robot-worker-attack-injury/
Η εθελοντική ομάδα του CSI Institute, αποτελούμενη από εξειδικευμένους επιστήμονες όπως, ψυχολόγους, εγκληματολόγους, κοινωνιολόγους καθώς και τεχνικούς δικτύων & πληροφορικής, είναι κοντά σας παρέχοντας πληροφορία, ενημέρωση και γνώση μέσα από ποικίλα θέματα αρθρογραφίας.