Μεταφράζει η Αντιγόνη Κολιού
Οι χαρακτήρες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσαν να παρέχουν λειτουργίες, όπως η αναζήτηση ή οι προτάσεις. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Meta, Mark Zuckerberg, είχε μιλήσει στο παρελθόν για τη δημιουργία προσωπικοτήτων τεχνητής νοημοσύνης (AI personas) σε υπηρεσίες όπως το Instagram, το Facebook, το Messenger και το WhatsApp.
H Meta θα μπορούσε να λανσάρει «περσόνες» με τεχνητή νοημοσύνη στις υπηρεσίες της – στις οποίες περιλαμβάνονται το Facebook και το Instagram –ήδη από τον επόμενο μήνα, δίνοντας στους χρήστες έναν νέο τρόπο αναζήτησης, λήψης προτάσεων και έναν διαφορετικό τρόπο αλληλεπίδρασης με τα προϊόντα της, σύμφωνα με τους Financial Times. Οι Financial Times σημειώνουν ότι τα chatbots θα μπορούσαν να έχουν ξεχωριστές προσωπικότητες.
Η επικείμενη κυκλοφορία θα μπορούσε να βοηθήσει τη Meta να είναι ανταγωνιστική σε δύο μέτωπα. Από τη μία πλευρά, τα ενσωματωμένα chatbots θα μπορούσαν να αποτελέσουν έναν τρόπο για να ενισχυθεί η εμπλοκή των χρηστών με υπηρεσίες όπως το Facebook και το Instagram μπροστά στον ανταγωνισμό από εταιρείες όπως το TikTok. Από την άλλη, τα chatbots θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως ένδειξη των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσυήνης της Meta, καθώς ανταγωνίζεται το Open AI, που υποστηρίζεται από τη Microsoft και το Board της Google.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Meta, Mark Zuckerberg, δήλωσε ανοιχτά τα σχέδιά του να ενσωματώσει «περσόνες τεχνητής νοημοσύνης» στα προϊόντα της εταιρείας. Τον Φεβρουάριο ανήγγειλε τη δημιουργία μιας νέας ομάδας προϊόντων, επικεντρωμένης στην παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη. «Μακροπρόθεσμα θα επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη προσωπικοτήτων τεχνητής νοημοσύνης, που μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους με διάφορους τρόπους», έγραψε ο Zuckerberg. «Εξερευνούμε εμπειρίες με κείμενο, (όπως συνομιλία στο WhatsApp και Messenger), με εικόνες (όπως δημιουργικά φίλτρα Instagram και οι μορφές διαφημίσεων) καθώς και με βίντεο και πολυτροπικές εμπειρίες».
Στις αρχές Ιουνίου, ο ερευνητής εφαρμογών Alessandro Paluzzi, εντόπισε σημάδια μιας νέας λειτουργίας: «Συζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη» στην εφαρμογή Instagram, που θα μπορούσε να απαντά σε ερωτήσεις και να δίνει συμβουλές στο στυλ 30 διαφορετικών προσωπικοτήτων τεχνητής νοημοσύνης. Τα chatbots θα μπορούσαν επίσης να βοηθήσουν τους χρήστες να συνθέσουν μηνύματα, σύμφωνα με τη ροή.
Ο Zuckerberg αναφέρθηκε και πάλι στις πρωτοβουλίες της εταιρείας για την τεχνητή νοημοσύνη, σε μια τηλεδιάσκεψη επενδυτών την περασμένη εβδομάδα. Είπε ότι η εταιρεία τα κατασκευάζει χρησιμοποιώντας το δικό της μεγάλο γλωσσικό μοντέλο LLaMA.«Μπορείτε να φανταστείτε πολλούς τρόπους με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να συνδεθούν και να εκφραστούν στις εφαρμογές μας, με δημιουργικά εργαλεία που κάνουν ευκολότερη και πιο διασκεδαστική την κοινή χρήση περιεχομένου, αλλά και που βοηθούν τους χρήστες να αλληλεπιδράσουν με επιχειρήσεις και δημιουργούς και πολλά άλλα», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος. Περισσότερες λεπτομέρειες για τον οδηγό τεχνητής νοημοσύνης της Meta αναμένεται να ανακοινωθούν στην εκδήλωση Προγραμματιστών «Connect» τον Σεπτέμβριο.
Ενώ τα σχόλια του Διευθύνοντος Συμβούλου τονίζουν τα οφέλη που θα μπορούσαν να έχουν τέτοια chatbots για τους χρήστες των εφαρμογών της Meta, οι Financial Times σημειώνουν ότι θα μπορούσαν επίσης να παρέχουν στην εταιρεία περισσότερα δεδομένα, σχετικά με τα ενδιαφέροντά τους, για να βοηθήσουν στην στοχευμένη διαφήμιση. Τους τελευταίους δυο μήνες η ανταγωνιστική εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης Snap, δοκίμασε την προσθήκη συνδέσμων χορηγίας στα chatbot «My AI», που υποστηρίζεται από ChatGPT.
Πηγή:
https://www.theverge.com/2023/8/1/23815287/meta-ai-persona-generative-llama-instagram-facebook
Η εθελοντική ομάδα του CSI Institute, αποτελούμενη από εξειδικευμένους επιστήμονες όπως, ψυχολόγους, εγκληματολόγους, κοινωνιολόγους καθώς και τεχνικούς δικτύων & πληροφορικής, είναι κοντά σας παρέχοντας πληροφορία, ενημέρωση και γνώση μέσα από ποικίλα θέματα αρθρογραφίας.