Μετάφραση
Το σχέδιο συνδρομής αποτελεί απάντηση στις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στις δικαστικές αποφάσεις για τον περιορισμό των πρακτικών συλλογής δεδομένων της Meta.
Η Meta εξετάζει πληρωμένες εκδόσεις του Facebook και του Instagram που δεν θα έχουν διαφημίσεις για τους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δήλωσαν τρία άτομα με γνώση των σχεδίων της εταιρείας, μια απάντηση στον ρυθμιστικό έλεγχο και ένα σημάδι ότι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι βιώνουν την τεχνολογία στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη μπορεί να αποκλίνει λόγω της κυβερνητικής πολιτικής.
Η Meta εξετάζει πληρωμένες εκδόσεις του Facebook και του Instagram που δεν θα έχουν διαφήμιση για τους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δήλωσαν τρία πρόσωπα με γνώση των σχεδίων της εταιρείας, μια απάντηση στον ρυθμιστικό έλεγχο και ένα σημάδι ότι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι βιώνουν την τεχνολογία στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη μπορεί να αποκλίνει λόγω της κυβερνητικής πολιτικής.
Όσοι πληρώνουν για συνδρομές στο Facebook και το Instagram δεν θα βλέπουν διαφημίσεις στις εφαρμογές, δήλωσαν οι εν λόγω άνθρωποι, οι οποίοι μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας επειδή τα σχέδια είναι εμπιστευτικά. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τη Meta να αποκρούσει τις ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και άλλους ελέγχους από τις ρυθμιστικές αρχές της Ε.Ε., δίνοντας στους χρήστες μια εναλλακτική λύση στις υπηρεσίες της εταιρείας που βασίζονται σε διαφημίσεις, οι οποίες βασίζονται στην ανάλυση των δεδομένων τους.
Η Meta θα συνεχίσει, επίσης, να προσφέρει δωρεάν εκδόσεις του Facebook και του Instagram με διαφημίσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν είναι σαφές πόσο θα κόστιζαν οι επί πληρωμή εκδόσεις των εφαρμογών ή πότε θα μπορούσε η εταιρεία να τις κυκλοφορήσει. Εκπρόσωποι της Meta αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Εδώ και σχεδόν 20 χρόνια, η βασική δραστηριότητα της Meta επικεντρώνεται στην προσφορά δωρεάν υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης στους χρήστες και στην πώληση διαφημίσεων σε εταιρείες που θέλουν να προσεγγίσουν αυτό το κοινό. Η παροχή μιας πληρωμένης βαθμίδας θα ήταν ένα από τα πιο απτά παραδείγματα, μέχρι σήμερα, για το πώς οι εταιρείες χρειάζεται να επανασχεδιάσουν τα προϊόντα τους για να συμμορφωθούν με τους κανόνες απορρήτου δεδομένων και άλλες κυβερνητικές πολιτικές, ιδίως στην Ευρώπη.
Τον Ιούλιο, το ανώτατο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαγόρευσε ουσιαστικά στη Meta να συνδυάζει δεδομένα που συλλέγει για τους χρήστες στις πλατφόρμες της – συμπεριλαμβανομένου του Facebook, του Instagram και του WhatsApp – καθώς και από εξωτερικούς ιστότοπους και εφαρμογές, εκτός αν λάβει τη ρητή συγκατάθεση των χρηστών. Τον Ιανουάριο, η εταιρεία τιμωρήθηκε, επίσης, με πρόστιμο 390 εκατομμυρίων ευρώ από τις ιρλανδικές ρυθμιστικές αρχές, επειδή ανάγκαζε τους χρήστες να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις, ως προϋπόθεση για τη χρήση του Facebook. Οι αποφάσεις προέκυψαν από την ψήφιση το 2018 του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων της Ευρώπης, ή G.D.P.R., ο οποίος ήταν νομοθεσία-ορόσημο για την προστασία των διαδικτυακών δεδομένων των ανθρώπων.
Το ενδιαφέρον της Meta για τη δημιουργία συνδρομών επί πληρωμή δείχνει πώς οι κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία περιλαμβάνει 27 χώρες και περίπου 450 εκατομμύρια ανθρώπους, μπορεί να αρχίσουν να χρησιμοποιούν διαφορετικές εκδόσεις προϊόντων καταναλωτικής τεχνολογίας λόγω νέων νόμων, κανονισμών και δικαστικών αποφάσεων. Τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς τέθηκε σε ισχύ ένας νέος νόμος της Ε.Ε. για τις ψηφιακές υπηρεσίες (Digital Services Act) και την αναχαίτιση της ροής παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο, οι χρήστες του TikTok και του Instagram στην Ε.Ε. μπόρεσαν, επίσης, να αποκλείσουν τη χρήση προσωπικών δεδομένων για τη δημιουργία των ροών τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το Snapchat και η Meta έχουν σταματήσει τους διαφημιστές από το να στοχεύουν εφήβους ηλικίας 13 έως 17 ετών στην Ευρώπη με εξατομικευμένες διαφημίσεις.
Μέχρι το επόμενο έτος, θα τεθεί σε ισχύ ένας άλλος νόμος της Ε.Ε. με επίκεντρο την τεχνολογία, ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές. Αυτός πρόκειται να αναγκάσει τις μεγάλες τεχνολογικές πλατφόρμες να αλλάξουν ορισμένες επιχειρηματικές πρακτικές, για να ενθαρρύνουν τον ανταγωνισμό και θα έχει ευρείες επιπτώσεις, με την Apple να αναμένεται να επιτρέψει στους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση να κατεβάζουν για πρώτη φορά εναλλακτικές λύσεις για το App Store στα iPhone και τα iPad.
“Αυτό δείχνει ότι οι εταιρείες τεχνολογίας συμμορφώνονται με τους ψηφιακούς κανονισμούς της Ε.Ε., γεγονός που υποδηλώνει ότι παραμένουν υπόχρεες στις κυβερνήσεις και όχι το αντίθετο”, δήλωσε ο Anu Bradford, καθηγητής νομικής στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια και συγγραφέας του βιβλίου “”Ψηφιακές αυτοκρατορίες: Η παγκόσμια μάχη για τη ρύθμιση της τεχνολογίας”. Η Meta άσκησε έφεση κατά της απόφασης.
Η Meta έχει τιμωρηθεί με πρόστιμο και για άλλες παραβιάσεις του G.D.P.R., συμπεριλαμβανομένου προστίμου 265 εκατ. ευρώ για διαρροή δεδομένων το 2021. Οι ιρλανδικές ρυθμιστικές αρχές έχουν επίσης επιβάλει πρόστιμα ύψους 225 εκατ. ευρώ για παραβιάσεις σε μια υπόθεση που αφορούσε το WhatsApp και άλλα 17 εκατ. ευρώ για μια διαρροή δεδομένων.
Κάποιοι γνώστες της Meta πιστεύουν ότι το να δώσουν στους χρήστες την επιλογή να επιλέξουν να εξαιρεθούν από μια υπηρεσία βασισμένη σε διαφημίσεις, ενώ εξακολουθούν να έχουν πρόσβαση σε μια επί πληρωμή έκδοση του Facebook ή του Instagram, θα μπορούσε να μετριάσει τις ανησυχίες ορισμένων ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών. Ακόμη και αν λίγοι άνθρωποι επιλέξουν την επί πληρωμή έκδοση, η διάθεση μιας τέτοιας επιλογής θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της Meta στην Ε.Ε.
Η Meta δεν έχει κυκλοφορήσει τη νέα της εφαρμογή Threads, η οποία είναι αντίπαλος του X, πρώην Twitter, στην Ευρώπη λόγω ρυθμιστικών ανησυχιών. Η Ευρώπη είναι η δεύτερη πιο προσοδοφόρα περιοχή για τη Meta μετά τη Βόρεια Αμερική. Η Susan Li, οικονομική διευθύντρια της Meta, δήλωσε τον Απρίλιο ότι η διαφήμιση στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει το 10% των συνολικών δραστηριοτήτων της εταιρείας. Τα έσοδα της Meta ανήλθαν σε σχεδόν 117 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.
Πέρα από τις ευρωπαϊκές προκλήσεις, η Meta προσπαθεί να αναζωογονήσει την επιχείρησή της μετά την παγκόσμια οικονομική αστάθεια που εμπόδισε την αύξηση των πωλήσεων των διαφημίσεων. Εξακολουθεί επίσης να προωθεί το όραμά της για τον καθηλωτικό ψηφιακό κόσμο του metaverse, ένα δαπανηρό έργο που υπερασπίστηκε ο Mark Zuckerberg, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται ακόμη στις πρώτες μέρες του. Τα στελέχη, όμως, εστιάζουν στην ανάπτυξη τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης και την ενσωμάτωσή τους σε περισσότερα προϊόντα της Meta.
Πηγή:
Η εθελοντική ομάδα του CSI Institute, αποτελούμενη από εξειδικευμένους επιστήμονες όπως, ψυχολόγους, εγκληματολόγους, κοινωνιολόγους καθώς και τεχνικούς δικτύων & πληροφορικής, είναι κοντά σας παρέχοντας πληροφορία, ενημέρωση και γνώση μέσα από ποικίλα θέματα αρθρογραφίας.