Social Media

TikTok | Ο πιο δημοφιλής “διαδικτυακός προορισμός” στον κόσμο

Η Cloudflare, η οποία είναι εταιρεία ασφάλειας και πληροφορικής, ανέδειξε κάποια αποτελέσματα που θέλουν να δείχνουν το TikTok να βρίσκεται στην πρώτη θέση σαν μηχανή αναζήτησης κατά το διάστημα Φεβρουάριο έως Ιούνιο του 2021, ενώ από τον Αύγουστο του 2021 και μετά συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη θέση. Το 2020 πρώτη ήταν η Google και αμέσως μετά το TikTok, η Amazon, η Apple, το Facebook, η Microsoft και το Netflix στην πρώτη δεκάδα στις κορυφαίες εφαρμογές του κόσμου. Η κατάταξη αυτή βασίζεται στο «Cloudflare Radar» του Cloudflare, που ασχολείται με την παρακολούθηση της κυκλοφορίας στο διαδίκτυο.

Το TikTok ανήκει στην κινεζική εταιρεία Bytedance, έχει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες σε όλο τον κόσμο. Η δημοτικότητα της εφαρμογής αυξήθηκε μέσα στην πανδημία του Covid-19 και τα περιοριστικά μέτρα καραντίνας, καθώς η εφαρμογή εγκαταστάθηκε πάνω από 3 δισεκατομμύρια φορές μόνο το 2021. Το “φαινόμενο” αυτό ξεκίνησε από τις Η.Π.Α. και διαδόθηκε σε όλο τον κόσμο.

Πρόσφατα, διέρρευσε σημαντικό έγγραφο της Κινέζικης εταιρείας Bytedance στην οποία ανήκει το TikTok και σε αυτό αναφέρεται πως λειτουργεί ο αλγόριθμός του.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα των «New York Times», το έγγραφο με τίτλο «TikTok Algo 101» εξηγεί τη λειτουργία του αλγορίθμου σε μη τεχνικούς υπαλλήλους της πλατφόρμας και αναφέρει 4 κύριους στόχους που εξετάζει το TikTok, ώστε οι χρήστες του διαδικτύου να “επιστρέφουν” με κάποιον τρόπο στην εφαρμογή.

Συγκεκριμένα, οι 4 κύριοι στόχοι που εξετάζει το TikTok όσον αφορά τον αλγόριθμο είναι οι εξής:

  1. Αξία για τον χρήστη
  2. Μακροπρόθεσμη αξία χρήστη
  3. Αξία δημιουργού
  4. Αξία πλατφόρμας

Στο συγκεκριμένο έγγραφο παρουσιάζεται ένας απλοποιημένος τύπος του αλγορίθμου για την πρόβλεψη του περιεχομένου που θα ήθελαν να βλέπουν οι χρήστες. Αυτή η εξίσωση αναλύεται σε έναν συνδυασμό των likes, των σχολίων, του χρόνου παρακολούθησης ενός βίντεο και αν αναπαράχθηκε ένα βίντεο.

Ο συγκεκριμένος αλγόριθμος δίνει προτεραιότητα στην ποικιλομορφία του περιεχομένου, προκειμένου να μην δείχνει στους χρήστες του το ίδιο θέμα. Για το εν λόγω ζήτημα, το έγγραφο αναφέρει:

«Αν σε έναν χρήστη αρέσει ένας συγκεκριμένος τύπος βίντεο, αλλά η εφαρμογή συνεχίζει να του δείχνει τον ίδιο τύπο, θα βαρεθεί γρήγορα και θα έκλεινε την εφαρμογή».

Για να αποφευχθεί αυτό, η πλατφόρμα θα παρουσιάσει στον χρήστη ένα διαφορετικό θέμα από αυτό που δεν θέλει. Απώτερος σκοπός της εφαρμογής είναι, να προσθέτει καθημερινά καινούριους ενεργούς χρήστες. Γι’ αυτό το λόγο, το TikTok βελτιστοποιεί το περιεχόμενο που βλέπουν οι χρήστες.

Τέλος, στο έγγραφο αναφέρεται ακόμη:

 «(Ο αλγόριθμος) επέλεξε να βελτιστοποιήσει δύο στενά συνδεδεμένες μετρήσεις στη “ροή” των βίντεο που προσφέρει “διατήρηση”, δηλαδή το αν ένας χρήστης επιστρέψει στην πλατφόρμα και ο “χρόνος που επένδυσε” σε αυτήν».

Πηγή:

lifo.gr