Επιμέλεια – μετάφραση Νίκη Φαρδιά, φοιτήτρια ψυχολογίας
Πολλοί γονείς αντιμετώπισαν προβλήματα με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Όμως, η Samantha Lucero από την πόλη του Colorado Springs, η οποία είναι μία μητέρα δύο κοριτσιών που δεν εργάζεται εκτός σπιτιού, βίωσε μια διαφορετική εμπειρία με τη μεγαλύτερη κόρη της. Πρόκειται για ένα κορίτσι 13 ετών, που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού και έχει διαγνωστεί και με διαταραχή αισθητηριακής επεξεργασίας. «Όταν πρώτο-χτύπησε η πανδημία, το διαδικτυακό σχολείο ήταν λιγάκι χαοτικό για όλους», ανέφερε η Samantha Lucero στο CNN Business, «αλλά η μεγαλύτερή μου κόρη τα κατάφερε πολύ καλά σε αυτό. Άρχισε να συμμετέχει περισσότερο με τους δασκάλους και έγινε πιο άνετη σε σχέση με όταν βρισκόταν σε σκηνικό σχολείου. Οι βαθμοί της ήταν εκπληκτικοί.»
Συνθήκες ανάλογες των διαταραχών της μεγάλης κόρης της Samantha Lucero συχνά δυσκολεύουν τα παιδιά να επικοινωνήσουν, να κοινωνικοποιηθούν και να προσαρμοστούν σε περιβαλλοντικές αλλαγές, όπως οι ήχοι που αποσπούν την προσοχή στην τάξη. Όταν η Σχολική Περιφέρεια του Colorado Springs νωρίτερα αυτή τη χρονιά ανακοίνωσε σχέδια για την έναρξη μιας μόνιμης επιλογής διαδικτυακού σχολείου, το οποίο θα ονομαζόταν Spark Online Academy, και θα ξεκινούσε τον Αύγουστο, η Lucero συζήτησε με την κόρη της να ακολουθήσει αυτή την εναλλακτική διαδρομή και έπειτα την εγγέγραψε. «Ήταν πολύ ενθουσιασμένη», είπε η Lucero.
Έπειτα από περισσότερο από έναν χρόνο ζωής με πανδημία, οι απογοητεύσεις και τα μειονεκτήματα της διαδικτυακής εκπαίδευσης είναι πολύ γνωστά σε αμέτρητα νοικοκυριά. Μία έρευνα από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης της Ασθένειας (CDC) βρήκε ότι το 25% των γονέων που τα παιδιά τους έλαβαν ψηφιακή εκπαίδευση ή έναν συνδυασμό εκπαιδεύσεων ανέφεραν χειρότερη ψυχική ή συναισθηματική υγεία στα παιδιά τους, σε σύγκριση με το 16% των γονιών των οποίων τα παιδιά έλαβαν δια ζώσης εκπαίδευση. Έτειναν επίσης να λένε πως τα παιδιά τους ήταν λιγότερο σωματικά ενεργά, περνούσαν λιγότερο χρόνο εκτός σπιτιού και λιγότερο χρόνο με τους φίλους τους. Επιπρόσθετα, η ψηφιακή εκπαίδευση συνέβαλε στη συναισθηματική δυσφορία των γονιών.
Καθώς όμως πολλές σχολικές περιφέρειες απαρνιούνται τις επιλογές διαδικτυακής μάθησης και φέρνουν τους μαθητές πίσω στις τάξεις το φθινόπωρο, σε συμμόρφωση με την πρόσφατη οδηγία του CDC να γίνει προτεραιότητα, κάποιοι γονείς όπως η Lucero αναζητούν επιλογές για αποκλειστικά εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σε νέα αλλά και ήδη υπάρχοντα σχολεία.
Η απόφαση να τραβήξουν τους μαθητές από τις παραδοσιακές τάξεις στις ψηφιακές ποικίλει ανάμεσα στις οικογένειες, με τους παράγοντες να εκτείνονται από την ευελιξία και τις τρέχουσες ανησυχίες σχετικά με τον Covid-19 έως την καλύτερη υποστήριξη των παιδιών με διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες τα οποία τα πήγαν πολύ καλά κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης από το σπίτι. Ταυτόχρονα, η συνέχιση της εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ένα προνόμιο που τυπικά απαιτεί έναν ή περισσότερους γονείς που παραμένουν στο σπίτι ή δουλεύουν εξ αποστάσεως. Επιπλέον, απαιτεί ότι τα νοικοκυριά διαθέτουν ευρυζωνικότητα και τις κατάλληλες συσκευές, αν και κάποια προγράμματα δανείζουν πόρους όπως ένα tablet ή έναν υπολογιστή στους μαθητές.
Για εκείνες τις οικογένειες που ενδιαφέρονται για το διαδικτυακό σχολείο, οι επιλογές φαίνονται αυξανόμενες και κερδίζουν δημοτικότητα. Ένας εκπρόσωπος για μία άλλη επιλογή ψηφιακού δημόσιου σχολείου που ονομάζεται Stride K12, και το οποίο δουλεύει με σχολικές περιφέρειες σε 20 πολιτείες και στην Washington DC, είπε πως αυτή τη στιγμή το ποσοστό των συμμετεχουσών οικογενειών που υπέδειξαν ότι θα επιστρέψουν το φθινόπωρο είναι σε μία πολύχρονη αύξηση. Το προηγούμενο έτος, πρόσθεσε εκατοντάδες δασκάλων, αναβάθμισε το πρόγραμμα μαθημάτων του για να εξυπηρετεί περισσότερους μαθητές και εφοδιάστηκε με υπολογιστές.
Στην πατρίδα της Lucero, οι αιτήσεις για διαδικτυακές διαπεριφερειακές πιστοποιήσεις – που σημαίνει ψηφιακά σχολεία που μπορούν να εγγράφουν μαθητές από κομητείες στην επικράτεια του Colorado – έκαναν άλμα από τα ένα ή δύο στα έξι μέχρι στιγμής αυτή τη χρονιά, σύμφωνα με τον Jeremy Meyer, διευθυντή επικοινωνίας για το Τμήμα της Εκπαίδευσης του Colorado. Η Julie Johnson, υπεύθυνη της Ακαδημίας Spark Online, είπε ότι το ψηφιακό σχολείο δημιουργήθηκε επειδή πολλές οικογένειες στη Σχολική Περιφέρεια του Colorado Springs ανέφεραν παρόμοιες επιτυχίες με τα διαδικτυακά μαθήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
“Ακούσαμε και γονείς οι οποίοι ήταν απογοητευμένοι με την αρνητική αφήγηση γύρω από τη διαδικτυακή εκπαίδευση επειδή δεν είχαν την ίδια αυτή εμπειρία”, είπε η ίδια. “Αυτές οι γενικεύσεις ακυρώνουν ό,τι έχει δουλέψει για τόσες οικογένειες -και ο πληθυσμός έχει πράγματι σημασία.”
Η εικονική τάξη συνεχίζει να ζει
Η Ακαδημία Spark Online αυτή τη στιγμή έχει εγγεγραμμένους 200 μαθητές από το νηπιαγωγείο μέχρι της όγδοη τάξη και “αυξάνονται τρελά”, σύμφωνα με την Johnson, η οποία είπε πως το σχολείο είναι ανοιχτό σε μαθητές στην επικράτεια του Colorado. Η εγγραφή είναι περιορισμένη σε 25 μαθητές ανά επίπεδο τάξης και ανά ένα δάσκαλο. “Μία κοινή παρανόηση σχετικά με τη διαδικτυακή εκπαίδευση είναι πως μπορείς να στριμώξεις πολλά παιδιά σε μία ψηφιακή τάξη, αλλά αυτό δεν ωφελεί κανέναν”, είπε η ίδια.
Ενώ μερικές εκπαιδεύσεις θα είναι μπροστά σε μία οθόνη, το σχολείο θα παρέχει επίσης χειροπιαστά υλικά για ερευνητικά σχέδια ή ανεξάρτητη πρακτική. Οι τάξεις ίσως να συναντιούνται περιοδικά δια ζώσης για προαιρετικές δραστηριότητες, όπως οργανωμένα αθλήματα, μαθήματα μαγειρικής ή μια εκδρομή στην περιοχή του γειτονικού βουνού Pikes Peak. Θα ιδρύσει επίσης χώρους γραφείου όπου οι μαθητές θα μπορούν να συναντηθούν με τους δασκάλους από κοντά ή να διενεργήσουν επιστημονικά ερευνητικά σχέδια, να συμμετέχουν στη ρομποτική ή να έχουν ένα ήσυχο μέρος για μάθηση εκτός σπιτιού. Αντλούν διδάγματα από ένα χρόνο και πλέον εικονικής μάθησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας. “Οι δάσκαλοι που είδα να βιώνουν τα υψηλότερα επίπεδα άγχους και εξουθένωσης είναι εκείνοι που προσπαθούσαν να αναπαράγουν ένα παραδοσιακό μοντέλο σε ένα ψηφιακό περιβάλλον”, είπε η ίδια.
“Το αντιλαμβανόμαστε σαν ένα σχολείο χωρίς τοίχους”, πρόσθεσε η johnson. “Δεν θέλαμε να αγοράσουμε κονσερβοποιημένα προϊόντα σπουδών όπου τα παιδιά παρελαύνουν μέσα από ενότητες. Τον περασμένο χρόνο μάθαμε ότι οπωσδήποτε πρέπει να ξεκινήσεις με το χτίσιμο της σχέσης με τους μαθητές εστιάζοντας στην κοινωνική και τη συναισθηματική πλευρά προκειμένου να σιγουρευτείς ότι τα παιδιά αισθάνονται ότι είναι συνδεδεμένα και ανήκουν σε μία κοινότητα.”
Ο Bill Kottenstette, διευθυντής του γραφείου του Colorado School of Choice, το τμήμα εκπαίδευσης της πολιτείας που παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις επιλογές στα σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης, είπε πως η πανδημία ώθησε τα σχολεία και τις περιφέρειες να διευρύνουν τη χωρητικότητά τους για διαδικτυακή εκπαίδευση και έχει προτρέψει κάποια “να δημιουργήσουν επίσημα διαδικτυακά σχολεία που προοδεύουν”. “Καθώς μαθητές και γονείς εξοικειώνονται με την ψηφιακή μάθηση και με το πώς οι μαθητές μπορούν να είναι επιτυχημένοι σε ένα ψηφιακό περιβάλλον – και όσο το “σύστημα” βελτιώνεται στην παροχή πιο αποτελεσματικών ψηφιακών επιλογών μάθησης – θα υπάρχουν περισσότεροι μαθητές από φυσικά περιβάλλοντα που θα κάνουν μια ψηφιακή επιλογή”, είπε ο ίδιος.
Όχι για όλους
Μερικοί γονείς οι οποίοι επέλεξαν να γράψουν τα παιδιά τους προ προϋπάρχουσες υπηρεσίες διαδικτυακής εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπως στη The Connections Academy, έχουν αποφασίσει να τα κρατήσουν εκεί. Η The Connections Academy, η οποία δραστηριοποιείται για 20 χρόνια, δουλεύει με 40 δημόσια σχολεία σε πάνω από 29 πολιτείες, παρέχοντας στους μαθητές τα προγράμματα, την τεχνική υποστήριξη και εκπαιδευμένους δασκάλους. Οι μαθητές κάνουν διαδικτυακά μαθήματα με συνομηλίκους μέσα στις σχολικές τους περιφέρειες αλλά μπορούν επίσης να συμμετέχουν και σε δια ζώσης δραστηριότητες, οι οποίες κυμαίνονται από εναρκτήρια πάρτι γνωριμίας, εκδρομές και και λέσχες έως πάρτι και τελετές αποφοίτησης.
Η Tracy Colmenero, η οποία ζει σε μια επαρχία του Texas, έγραψε τους δύο γιούς της στο πρόγραμμα για χαρισματικούς του Connections Academy για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, όταν το τοπικό σχολείο αντιμετώπισε πρόβλημα στο να οργανωθεί εκ νέου με ψηφιακή μάθηση. αυτό επέτρεψε στον 11χρονο γιο της Zachary να ασχοληθεί με την επαγγελματική ηθοποιία ως πάθος. «Δεν ξέρω πώς θα κάναμε όλες τις οντισιόν και τα γυρίσματα ταυτόχρονα ένα δια ζώσης σχολείο», δήλωσε η Colmenero, σημειώνοντας ότι ήταν σε θέση να κάνει μαθήματα στο αυτοκίνητο ή να ακούσει ηχογραφήσεις αργότερα μέσα στην ημέρα.
Ο άλλος γιος της, ο Άντονι, 9 ετών, ξεπέρασε το φόβο της δημόσιας ομιλίας παρουσιάζοντας στην τάξη του πιο συχνά πίσω από έναν υπολογιστή και ανέπτυξε βελτιωμένες δεξιότητες πληκτρολόγησης και εξέτασης χωρίς το άγχος της τάξης. «Αποφασίσαμε να συνεχίσουμε με το σχολείο αυτό το φθινόπωρο, ειδικά με όλες τις δραστηριότητες που κάνουν», δήλωσε η Colmenero. «Εάν θέλουν να επιστρέψουν στο τοπικό σχολείο, μπορούν, αλλά είναι πραγματικά ευχαριστημένοι με αυτό μέχρι στιγμής».
Εντωμεταξύ, σύμφωνα με την Johnson, περίπου το 20% των γονέων που έχουν εγγράψει τα παιδιά τους στην Ακαδημία Spark Online δήλωσαν ότι «δεν είναι έτοιμοι να επιστρέψουν τα παιδιά τους ακόμα λόγω παρατεταμένων ανησυχιών για τον ιό». Η Neha Chaudhary, μία ψυχίατρος για παιδιά και εφήβους στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης και στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, ανησυχεί ότι ορισμένοι γονείς μπορεί να «αγνοήσουν αυτό που πραγματικά χρειάζεται το παιδί τους από φόβο μελλοντικών παραλλαγών». Αλλά μεταφέρει επίσης τις απόψεις γονέων και διαδικτυακών εκπαιδευτικών που λένε ότι αυτό που λειτουργεί για ένα παιδί μπορεί να μην λειτουργεί για ένα άλλο. «Πιστεύω ότι η πλειονότητα των παιδιών πιθανότατα θα ωφεληθεί από την προσωπική μάθηση, αλλά σίγουρα υπάρχουν παιδιά που ευδοκιμούν στο σπίτι και τα πάνε καλύτερα στο απομακρυσμένο περιβάλλον», δήλωσε η Chaudhary. «Δείχνει ότι οι συστάσεις για τη δημόσια υγεία δεν είναι ποτέ ένα μοναδικό σύνολο το οποίο να ταιριάζει σε όλους· είναι αναμενόμενο να καλύψουν την πλειοψηφία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα ταιριάζει σε κάθε παιδί».
Στην περίπτωση της Lucero, δεν υπάρχει καν μια κοινή προσέγγιση για τα δύο παιδιά της. Ενώ η μεγαλύτερη κόρη της θα παρακολουθήσει εικονικά μαθήματα αυτό το φθινόπωρο, η 11χρονη κόρη της – η οποία αγωνίστηκε με την έλλειψη κοινωνικής αλληλεπίδρασης κατά τη διάρκεια της πανδημίας – θα συνεχίσει τα μαθήματα στο τοπικό παραδοσιακό σχολείο της.
Πηγή:
https://edition.cnn.com/2021/07/16/tech/online-school-permanent/index.html
Η εθελοντική ομάδα του CSI Institute, αποτελούμενη από εξειδικευμένους επιστήμονες όπως, ψυχολόγους, εγκληματολόγους, κοινωνιολόγους καθώς και τεχνικούς δικτύων & πληροφορικής, είναι κοντά σας παρέχοντας πληροφορία, ενημέρωση και γνώση μέσα από ποικίλα θέματα αρθρογραφίας.