Εκπαίδευση, Εκπαιδευτικοί Οδηγοί, Κοινωνία, Μη κατηγοριοποιημένο, Τεχνολογία

«3η e–λικία»: οι άνω των 60 μαθαίνουν τις ψηφιακές υπηρεσίες

Συνολικά 1.433 «μαθητές» ηλικίας από 60 έως και 80 ετών των δήμων Καβάλας και Φλώρινας κάθισαν στα θρανία για να μάθουν να χρησιμοποιούν εύκολα και άνετα μόνοι τους τις ψηφιακές υπηρεσίες. Την πρωτιά φαίνεται όμως να την είχαν οι γυναίκες, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία, στον δήμο Καβάλας οι άντρες που παρακολουθούν τα μαθήματα είναι 377 και οι γυναίκες φτάνουν τις 596.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για το πρόγραμμα «3η e-λικία», στο πλαίσιο του οποίου πραγματοποιήθηκαν 1.500 συναντήσεις σε άτομα των 60+ ετών. Η εκπαίδευση θα απευθύνεται σε δημότες της ίδιας ηλικιακής ομάδας. Τα μαθήματα υλοποιούνται μέσω συγκεκριμένων προγραμμάτων της Εθνικής Ακαδημίας Ψηφιακών Ικανοτήτων, η οποία μέχρι σήμερα φιλοξενεί και παρέχει δωρεάν 300 μαθήματα τα οποία εμπλουτίζει συνεχώς ενώ επιχειρεί να αναπτύξει και το δικό της εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

Ειδικότερα, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ξεκίνησε την πρωτοβουλία «3η e-λικία» που έχει ως στόχο την Ψηφιακή Ενδυνάμωση των Ηλικιωμένων, μέσα από τη λειτουργία Ομάδων Ψηφιακής Υποστήριξης. Όπως έχει τονίσει πολλές φορές ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, η ανάπτυξη των ψηφιακών ικανοτήτων για όλους τους πολίτες αποτελεί το νέο μεγάλο διακύβευμα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την επίτευξη του ψηφιακού μετασχηματισμού. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στους δημότες 60+ ετών οι περισσότεροι είναι συνταξιούχοι (1291) και στην πλειοψηφία τους είναι απόφοιτοι δημοτικού (567).

Ο σκοπός του προγράμματος είναι υποστηρικτικός και στηρίζεται στην εξατομικευμένη καθοδήγηση και υποστήριξη των ηλικιωμένων που παρέχεται από ειδικά εκπαιδευμένους ανθρώπους, τους Ψηφιακούς Βοηθούς, ενώ παράλληλα έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα ώστε οι συμμετέχοντες να μπορούν να χρησιμοποιούν αυτοτελώς τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Η επόμενη πιλοτική εφαρμογή αναφερόμενη ως «Λειτουργία Ψηφιακών Γωνιών για την ψηφιακή ενδυνάμωση των ηλικιωμένων» είναι υβριδικής μορφής και περιλαμβάνει:

α) την εξατομικευμένη υποστήριξη των ηλικιωμένων

β) την εκπαίδευση- μάθηση μέσα από την ομάδα και τη συλλογική διάδραση με την καθοδήγηση-υποστήριξη των ψηφιακών εκπαιδευτών-βοηθών.

Η εξατομικευμένη υποστήριξη από τον ειδικά εκπαιδευμένο Ψηφιακό Βοηθό- Εκπαιδευτή στοχεύει στην άρση του φόβου, των επιφυλάξεων και της ανασφάλειας που νιώθουν οι ηλικιωμένοι και στην απόκτηση αυτοπεποίθησης και εμπιστοσύνης. Η εκπαίδευση που ακολουθεί στοχεύει στη μάθηση με την ανταλλαγή απόψεων μέσα από τις ομαδικές συνεδρίες και την καθοδήγηση του εκπαιδευτή, ώστε ο κάθε επιμορφώμενος να μπορεί να νιώθει ασφαλής για να χρησιμοποιεί μόνος τους τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Η τρίτη φάση περιλαμβάνει, αφενός μεν την επέκταση με μεγαλύτερη διάρκεια του προγράμματος στους δήμους που έχει ήδη εφαρμοστεί, και αφετέρου την εξάπλωση της δράσης και σε περισσότερους δήμους μετά το τεράστιο ενδιαφέρον που εκδηλώνεται καθημερινά από πολλούς δήμους.

πηγές

https://www.iefimerida.gr