Social Media, Διαδίκτυο

Το Facebook κυκλοφορεί μουσικά βίντεο- Θα είναι απειλή για το YouTube;

Το Facebook προχωρά στο YouTube φέρνοντας μουσικά βίντεο με επίσημη άδεια στην πλατφόρμα του.

O γίγαντας των κοινωνικών μέσων θα ξεκινήσει να κυκλοφορεί επίσημα μουσικά βίντεο στις ΗΠΑ. Το περιεχόμενο θα εμφανιστεί σε μια νέα ενότητα μουσικής στο Facebook Watch, οργανωμένη ανά είδος, καλλιτέχνη και διάθεση, και θα είναι επίσης διαθέσιμο σε σελίδες καλλιτεχνών του Facebook.

Το Facebook  συνεργάζεται με τη Sony Music, την Universal Music Group, την Warner Music Group και άλλους, και θα ξεκινήσει με καλλιτέχνες όπως οι Blake Shelton, Bob Marley, Diplo, Elton John, οι Jonas Brothers και Nicki Minaj. Το YouTube έχει επίσης παρόμοιες συμφωνίες αδειοδότησης. Το Facebook σχεδιάζει να προσφέρει αποκλειστικό περιεχόμενο μουσικού βίντεο και πρεμιέρες από καλλιτέχνες και δημοφιλείς προσωπικότητες, συμπεριλαμβανομένων των Lele Pons και J. Balvin.

Η κίνηση αποτελεί άμεση πρόκληση για την κυριαρχία του YouTube στα μουσικά βίντεο. Η πλατφόρμα που ανήκει στην Google υπήρξε από καιρό μια δημοφιλής υπηρεσία για την ακρόαση τραγουδιών και την εύρεση επερχόμενων καλλιτεχνών. Oι pop megastars, συμπεριλαμβανομένων των Justin Bieber και Dua Lipa, εντοπίζουν την προέλευσή τους στην πλατφόρμα. Πολλά από τα βίντεο που παρακολουθούνται περισσότερο από το YouTube είναι μουσικά βίντεο, συγκεντρώνοντας δισεκατομμύρια προβολές.

Νωρίτερα φέτος, η CEO της YouTube, Susan Wojcicki, δήλωσε ότι στόχος για το 2020 είναι να «συνεργαστεί με τη μουσική βιομηχανία για να αυξήσει τα έσοδα, να βρει νέους καλλιτέχνες και να προωθήσει τη μουσική». Το 2019, η εταιρεία πλήρωσε περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια δολάρια στη μουσική βιομηχανία μέσω διαφημίσεων και συνδρομών. (Η εταιρεία διαθέτει επίσης μια υπηρεσία ροής μουσικής που ονομάζεται YouTube Music με δωρεάν και επί πληρωμή επιλογές.)

Σύμφωνα με μια έκθεση του IFPI, ενός οργανισμού που εκπροσωπεί τη βιομηχανία ηχογραφήσεων, το YouTube αποτελούσε το 46% του συνόλου του χρόνου ακρόασης ροής μουσικής σε όλο τον κόσμο το 2017, εξαιρουμένης της Κίνας.

Τα τελευταία χρόνια, το Facebook προσπάθησε να γίνει μεγαλύτερος παίκτης στο ψηφιακό βίντεο, το οποίο μπορεί να είναι μια προσοδοφόρα πηγή εσόδων από διαφημίσεις και επίσης να διατηρήσει τους χρήστες αφοσιωμένους στην πλατφόρμα του για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Το 2017, η εταιρεία παρουσίασε το Facebook Watch, με πρωτότυπες εκπομπές και δημοφιλή βίντεο από δημιουργούς και οργανισμούς πολυμέσων, συμπεριλαμβανομένου του CNN.

 

“Το Facebook χρειάζεται σαφώς περιεχόμενο με το οποίο οι διαφημιζόμενοι νιώθουν άνετα και με κάποιο τρόπο να διατηρήσουν τους χρήστες στην πλατφόρμα εκτός από την πρόκληση οργής”, δήλωσε ο Jim Nail, κύριος αναλυτής της ερευνητικής εταιρείας Forrester. Τα μουσικά βίντεο θα μπορούσαν να προσφέρουν έναν τρόπο αντιμετώπισης και των δύο αυτών προβλημάτων.

Το Facebook είναι γνωστό ότι δανείζεται χαρακτηριστικά και έννοιες από τους αντιπάλους του, συμπεριλαμβανομένων εξαφανισμένων δημοσιεύσεων, ενός εργαλείου γνωριμιών και μιας αγοράς για την αγορά και πώληση αντικειμένων.

Η ανακοίνωση του κοινωνικού δικτύου έρχεται λίγες μέρες μετά την εμφάνιση του Διευθύνοντος Συμβούλου Mark Zuckerberg στο Κογκρέσο μαζί με τους CEO της Apple , της Amazon  και της μητρικής εταιρείας Google Alphabet, όπου αντιμετώπισαν δύσκολες ερωτήσεις σχετικά με την ανταγωνιστική τους τακτική.

 

Μετάφραση – Απόδοση : Χριστιάνα Ευσταθίου

Πηγή : CNN