Μεταφράζει η Χριστίνα Μπομπογιάννη
Τα τρία πράγματα που άκουσα περισσότερο το πρωί της Δευτέρας ήταν μάλλον: αποτυχία, πανικός και επείγουσα ανάγκη. Μίλησα με μερικές εταιρείες τεχνολογίας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο που είχαν λογαριασμούς στη Silicon Valley – την τράπεζα που μάλλον απέτυχε παταγωδώς, κοντά στο τέλος της περασμένης βδομάδας. Αν και η ηλεκτρονική διευκόλυνση παραμένει παγιωμένη, η HSBC έχει διασώσει περισσότερους από 3000 επιχειρηματικούς πελάτες που ανήκουν στον βραχίονα του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η Silicon Valley χρησιμοποιήθηκε κυρίως από τον τεχνολογικό τομέα και γνωρίζω ότι υπήρχαν παράπονα σχετικά με το πόσο συμπονετικοί θα έπρεπε να είναι οι Βρετανοί φορολογούμενοι για τα «αδέρφια της τεχνολογίας» σε περίπτωση παρέμβασης του Υπουργείου Οικονομικών. Ωστόσο, κανείς από τα άτομα που έχω μιλήσει, δεν εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία. Ρώτησα μια εργαζόμενη εάν περίμενε να πληρωθεί αυτό τον μήνα, καθότι η εταιρεία της είχε συναλλαγές μόνο με την Silicon Valley. Ακόμη δεν ήταν σαφές το ποσό των λειτουργικών μετρητών – χρημάτων που ήταν απαραίτητα στις επιχειρήσεις ώστε να πληρώσουν λογαριασμούς και μισθούς – βρίσκονταν σε αδιέξοδο. «Το ελπίζω», είπε.
Το μόνο κοινό σε όλα τα άτομα που μίλησα ήταν ότι η Silicon Valley δεν ήταν απλά η κύρια τους τράπεζα, αλλά η μοναδική. «Στις επόμενες συνεδριάσεις του διοικητικού μας συμβουλίου, θέλω να μιλήσω για τη συγκέντρωση πόρων», δήλωσε η Marie Hayes, διευθύνουσα σύμβουλος στην εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων BGV – η οποία επίσης συνεργαζόταν αποκλειστικά με την Silicon Valley. «Επίσης πρέπει να εξετάσουμε την υπόλοιπη επιχείρηση και να δούμε που αλλού έχουμε πιθανό κίνδυνο συγκέντρωσης».
Με άλλα λόγια: μην βάζετε όλα τα αυγά σας σε ένα καλάθι. Και επίσης, μπορώ να προσθέσω – να επιλέξετε μεγάλα, στιβαρά προστατευμένα καλάθια που είναι πιο πιθανό να επιβιώσουν από την αποτυχία των ρυθμιστικών αρχών και των κυβερνήσεων. Μπορεί κάτι τέτοιο να φαίνεται απλό, αλλά εάν είστε νεοσύστατη τεχνολογική εταιρεία, δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. «Οι κύριες τράπεζες της High Street δεν υποστηρίζουν τις νεοφυείς επιχειρήσεις, επειδή ενέχουν περισσότερους κινδύνους», λέει η Elin Van Davies, ιδρύτρια της Aparito, μιας νεοφυούς εταιρείας ιατρικής τεχνολογίας που κάνει κλινικές δοκιμές με έδρα το Wrexham. Η κα. Davies είπε ότι η Silicon Valley ήταν δημοφιλής στον τομέα της ιατρικής τεχνολογίας, τόσο στους ανταγωνιστές της, όσο και στους πελάτες της – πολλοί από τους οποίους έχουν έδρα τις Η.Π.Α..
Η Aparito συνεχίζει να διερευνά πόσο μεγάλος είναι πιθανόν να είναι ο αντίκτυπος που θα έχουν τα τραπεζικά προβλήματα αυτών των πελατών στις δικές μας ταμειακές ροές. «Εκτός από τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, θα πρέπει ακόμη να λάβετε υπόψη το εύρος της πελατειακής σας βάσης», πρόσθεσε. «Προσπαθήστε να έχετε μεγάλη κατανομή πελατών, έτσι ώστε να έχετε μια ασφαλή ροή εσόδων», είπε, αναγνωρίζοντας ότι «είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις». Κάτι που ακούω πολύ συχνά είναι η αντίληψη ότι οι μεγάλες τράπεζες ενδιαφέρονται λιγότερο για τους νεοφυείς πελάτες. «Πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις συνεργάζονται με αμφισβητούμενες τράπεζες επειδή οι διαδικασίες που απαιτούνται για να ανοίξεις λογαριασμούς είναι πιο απλές», είπε η κα. Hayes. «Εάν είσαι νεοφυής επιχείρηση είναι δύσκολο να ανοίξεις ένα τραπεζικό λογαριασμό σε μια τράπεζα της High Street».
Ο Chris Edson από τη Second Nature, μια εταιρεία που ειδικεύεται στο να βοηθά ασθενείς με διαβήτη τύπου 2 να διαχειρίζονται τη ζωή τους, είπε ότι μέχρι πρόσφατα η εταιρεία του συνεργαζόταν με τη Metro, αλλά αποφάσισε να στραφεί με τη Silicon Valley. Πριν αρχίσουν να διαδίδονται τα νέα για τη Silicon Valley, η εταιρεία είχε μεταφέρει κάποια χρήματα σε ένα ομόλογο καθορισμένης διάρκειας, αλλά υπήρχε ακόμα περίπου ένα εκατομμύριο λίρες στο λογαριασμό. «Τότε αντιμετωπίσαμε το δίλλημα: Να ανασύρουμε τα μετρητά μας και να επιδεινώσουμε το πρόβλημα ή να περιμένουμε; – Ήμουν σε μια ομάδα στο Whatsapp με άλλους ιδρυτές και οι γνώμες ήταν διχασμένες». Τελικά, το πρωί της Παρασκευής, ο κ.Edson επέλεξε να γίνει μεταφορά των χρημάτων, στον παλιό λογαριασμό της Metro. Ενώ τα χρήματα φαίνεται από έχουν φύγει από τη Silicon Valley, δεν έχουν φτάσει ακόμα στο προορισμό τους. Ωστόσο, είναι βέβαιος ότι όλα θα πάνε καλά υπό την ιδιοκτησία της HSBC. «Νομίζω πως κάθε οικονομικός διευθυντής έχει δουλέψει όλο το σαββατοκύριακο», είπε. «Η Κυριακή φαινόταν σαν ένας πραγματικός μαύρος κύκνος, μια στιγμή για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις που συμβαίνει πολύ σπάνια. Όλοι στον κόσμο των κεφαλαίων επιχειρηματικών συναλλαγών έχουν συγκλονιστεί».
Ένα πράγμα ακόμη που έχει κάνει, είναι να ενώσει τον τεχνολογικό τομέα σε μια ασυνήθιστη στιγμή επιχειρηματικής συνεργασίας. «Ποτέ ξανά δεν είχα τόσα πολλά μηνύματα από ιδρυτές ή επενδυτές, όσο το τελευταίο 48ωρο», είπε ο κ. Εdson. Η κα. Hayes είπε ότι είδε αυθεντίες της τεχνολογίας να μοιράζονται «πρακτικά πράγματα», όπως λίστες τραπεζών που ήταν έτοιμες να ανοίξουν λογαριασμούς γρήγορα, και προσωπικές επαφές που ενδεχομένως να είναι σε θέση να βοηθήσουν. Επίσης, συντόνισαν μια άσκηση συλλογής δεδομένων για να διαπιστώσουν την έκταση του προβλήματος, η οποία περιλάμβανε την κοινοποίηση αρκετά ευαίσθητων εταιρικών πληροφοριών, όπως το ποσό των εταιρικών χρημάτων που διέτρεχαν κίνδυνο και τις αναγκαίες προϋποθέσεις για ρευστότητα. «Είδαμε άλλους ανθρώπους απλώς να δείχνουν αλληλεγγύη και να στηρίζει ο ένας τον άλλον. Ήταν τόσο ωραίο να βλέπεις ανθρώπους να συνεργάζονται και να δίνουν ένα κοινό αγώνα».
Πηγή: https://www.bbc.com/news/technology-64939556
Η εθελοντική ομάδα του CSI Institute, αποτελούμενη από εξειδικευμένους επιστήμονες όπως, ψυχολόγους, εγκληματολόγους, κοινωνιολόγους καθώς και τεχνικούς δικτύων & πληροφορικής, είναι κοντά σας παρέχοντας πληροφορία, ενημέρωση και γνώση μέσα από ποικίλα θέματα αρθρογραφίας.