Διαδικτυακές απειλές, Διαδίκτυο

Όπου ακούς πολλά κεράσια…

Σε πολλές περιπτώσεις διάφορες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο προσπαθούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών – χρηστών μέσα από τα σχόλια που αναρτούν άλλοι χρήστες ή μέσα από τη βαθμολογία που συγκεντρώνει ένα αγαθό. Ωστόσο τα σχόλια και οι βαθμολογίες μπορεί να μην ανταποκρίνονται πάντα στην πραγματικότητα. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε φάνηκε πως ακόμη και στην ιστοσελίδα της διάσημης Amazon που είναι διεθνώς γνωστή για το εύρος των προϊόντων που προσφέρει φάνηκε πως έχουν γίνει προσπάθειες αλλοίωσης της πραγματικής κατάστασης καθώς εντοπίστηκαν αναξιόπιστα σχόλια και βαθμολογίες από χρήστες του διαδικτύου, των οποίων οι λογαριασμοί είχαν παραβιαστεί.

Μέσα από μια προσεκτική εξέταση φάνηκε τελικά πως είχαν γίνει ενέργειες από την πλευρά αυτών των χρηστών προκειμένου να μπορέσει να σχηματιστεί και να προωθηθεί μια διαφορετική εικόνα σε σχέση με μερικά προϊόντα μέσω σχολίων και βαθμολογιών που ήταν θετικά και ευνοϊκά. Η παραποίηση όμως της πραγματικής εικόνας δεν είναι μια απλή πράξη ειδικά όταν έχει σαν στόχο την παραπλάνηση των χρηστών του διαδικτύου μέσω της καθοδήγησής τους ώστε να διαλέξουν το συγκεκριμένο προϊόν για το οποίο έχουν διαβάσει τόσο διθυραμβικές κριτικές. Πρόκειται για μια παράνομη ενέργεια που μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στο άτομο που κάνει αυτή την ενέργεια φέρνοντάς το αντιμέτωπο ακόμη και με τη Δικαιοσύνη.

Παρά το γεγονός πως μπορεί να φαίνεται αστείο ή απλό ως ενέργεια είναι σημαντικό να εξασφαλίσει ο κάθε χρήστης πως οι ενέργειες που έχουν γίνει με το όνομα του λογαριασμού του είναι πράγματι δικές του και πως δεν έχει παραβιαστεί ο λογαριασμός του για να χρησιμοποιηθεί ως μέσο πραγματοποίησης μιας παράνομης ενέργειας. Ο ίδιος ο χρήστης από τη δική του πλευρά εκτός από τακτικούς ελέγχους θα πρέπει να κρίνει αντικειμενικά το σχόλιο που διαβάζει και την βαθμολογία που φαίνεται να έχει το αγαθό και στη συνέχεια να αποφασίζει αν θα το αγοράσει ή όχι. Σε κάθε περίπτωση η αξιολόγηση της εικόνας, της βαθμολογίας και των συνοδευτικών σχολίων αποτελούν ένα μέτρο πρόληψης και προστασίας των ιδίων των χρηστών που μπορεί να τους βοηθήσει να αποφύγουν τα προϊόντα αμφιβόλου ποιότητος.

 

Με πληροφορίες από Mail Online