Διαδίκτυο, Κοινωνία, Τεχνολογία

Ο δημιουργός του Gmail προβλέπει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα διακόψει εντελώς την αναζήτηση στο Google σε 1 έως 2 χρόνια

Σύμφωνα  με τον δημιουργό του Gmail, η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο μπορεί να αντιμετωπίσει αρκετές δυσκολίες τα επόμενα ένα ή δύο χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου, η τεχνητή νοημοσύνη θα εξαλείψει την ανάγκη για την εύρεση αποτελεσμάτων μέσω μηχανών αναζήτησης – όπου είναι η πηγή των κερδών της Google – και ακόμη κι αν ο “γίγαντας” αναζήτησης αναπτύξει τεχνητή νοημοσύνη για να προλάβει τις εξελίξεις, δεν μπορεί να το κάνει χωρίς να καταστρέψει το πιο πολύτιμο μέρος της επιχείρησής της, προέβλεψε ο Paul Buchheit σε ένα σχόλιο στο Twitter.

«Ένα πράγμα που λίγοι άνθρωποι θυμούνται είναι η επιχείρηση πριν από το Διαδίκτυο που σκότωσε η Google: Ο Χρυσός Οδηγός!», έγραψε. «Ο Χρυσός Οδηγός ήταν μια εξαιρετική επιχείρηση, αλλά στη συνέχεια η Google έγινε τόσο καλή που όλοι σταμάτησαν να χρησιμοποιούν τις κίτρινες σελίδες». «Το AI θα κάνει το ίδιο πράγμα στην αναζήτηση στο διαδίκτυο», πρόσθεσε.

Όπως το βλέπει ο Buchheit, η διεύθυνση URL/γραμμή αναζήτησης ενός προγράμματος περιήγησης θα αντικατασταθεί με ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που συμπληρώνει αυτόματα μια σκέψη ή μια ερώτηση καθώς πληκτρολογείται, ενώ θα παρέχει επίσης την καλύτερη απάντηση, η οποία μπορεί να είναι ένας σύνδεσμος προς έναν ιστότοπο ή ένα προϊόν.Το AI θα χρησιμοποιήσει το παλιό backend της μηχανής αναζήτησης για να συγκεντρώσει σχετικές πληροφορίες και συνδέσμους, οι οποίοι στη συνέχεια θα συνοψιστούν για τον χρήστη, συνέχισε. «Είναι σαν να ζητάς από έναν επαγγελματία ερευνητή να κάνει τη δουλειά, με τη διαφορά ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει αμέσως αυτό που ένας άνθρωπος θα ήθελε περισσότερα λεπτά για να κάνει», έγραψε.

Ώρα για αλλαγή

Ο Ben Kobren, επικεφαλής επικοινωνίας και δημόσιας πολιτικής στη Neeva , μια μηχανή αναζήτησης που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, με έδρα την Ουάσιγκτον, DC, υποστήριξε ότι η διαδικτυακή αναζήτηση έχει καθυστερήσει πολύ για να γίνει αναθεώρηση. «Αν κοιτάξετε την αναζήτηση τα τελευταία 20 χρόνια, με ορισμένες εξαιρέσεις, παρέμεινε σχετικά στάσιμη», είπε στο TechNewsWorld. «Έχουμε συνηθίσει στον κόσμο των 10 μπλε συνδέσμων», εξήγησε. «Υποβάλλεις ένα ερώτημα στη γραμμή αναζήτησης, και σε μια καλή μέρα, λαμβάνεις περίπου 10 σχετικά χρήσιμους συνδέσμους προς ιστότοπους στους οποίους πρέπει να ψάξεις περαιτέρω για να βρεις μια απάντηση. Σε μια κακή μέρα, λαμβάνεις δύο σελίδες με διαφημίσεις που προσπαθούν να σε πείσουν να κάνεις κλικ και να αγοράσετε κάτι, αλλά δεν απαντάνε στο ερώτημά σου μέχρι να κάνεις κύλιση όλων των διαφημίσεων”.

«Σε κάθε περίπτωση», συνέχισε, «δεν λαμβάνεις ρευστές απαντήσεις που είναι απλές, αποτελεσματικές και είναι αυτό που ψάχνεις αμέσως. Η δύναμη των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων και της τεχνητής νοημοσύνης είναι να κάνουν ένα μετασχηματιστικό άλμα στον τρόπο αλληλεπίδρασης με τις μηχανές αναζήτησης και στον τρόπο με τον οποίο περιμένουμε να επιστραφούν πληροφορίες σε εμάς». «Δεν έχουμε δει αυτό το είδος αλλαγής στην αναζήτηση εδώ και δύο δεκαετίες», πρόσθεσε.

Πόση αναστάτωση;

Η τεχνητή νοημοσύνη διαταράσσει τα τρέχοντα μοντέλα αναζήτησης παρέχοντας στους καταναλωτές έναν εύκολο τρόπο να βρουν αυτό που αναζητούν, εξήγησε ο Noam Dorros, διευθυντής αναλυτής στη Gartner, μια εταιρεία έρευνας και παροχής συμβουλών με έδρα το Stamford, Conn. «Αντί να αφιερώνει χρόνο στην ανασκόπηση διαφορετικών αποτελεσμάτων αναζήτησης για μια ενιαία απάντηση στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης, η τεχνητή νοημοσύνη συλλέγει σχετικές πληροφορίες για τον καταναλωτή, συνοψίζοντάς τις με λεπτομερή αλλά συνοπτικό τρόπο», είπε ο Dorros στο TechNewsWorld. «Το εύρος προσοχής των καταναλωτών συνεχίζει να μειώνεται, δεδομένης της ατελείωτης ποσότητας πληροφοριών που είναι πλέον προσβάσιμη μέσω διαφόρων πλατφορμών.Επομένως οποιαδήποτε πρόοδος στην τεχνολογία που θα ικανοποιήσει αυτή τη δίψα για γνώση με συνοπτικό τρόπο, μπορεί σαφώς να αλλάξει το παιχνίδι», πρόσθεσε.

Ο Rowan Curran, αναλυτής της Forrester Research , μιας εθνικής εταιρείας έρευνας αγοράς, επεσήμανε ορισμένες προκλήσεις για την καθοδηγούμενη από AI αναζήτηση. «Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, όπως το ChatGPT του OpenAI, δεν είναι μια ολοκαίνουργια εισαγωγή στην αγορά διαδικτυακής αναζήτησης», δήλωσε ο Curran στο TechNewsWorld. «Ενώ τα LLM είναι φανταστικά για συγκεκριμένες εργασίες στην αναζήτηση, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου η λήψη μιας μόνο απάντησης δεν είναι ο στόχος μιας διαδικτυακής αναζήτησης. Για παράδειγμα, όταν ψάχνετε για τοπικά εστιατόρια, μπορεί να θέλετε να δείτε μια λίστα με βαθμολογίες αντί να λάβετε απλώς μια άμεση απάντηση για το πού θα φάτε.” «Λόγω του κόστους της επανεκπαίδευσης, η ενημέρωση ενός LLM για όλα τα δεδομένα που αφαιρούνται από το Διαδίκτυο θα ήταν απαγορευτικά δαπανηρή», πρόσθεσε. «Με περαιτέρω έρευνα και εργασίες για την απόσταξη μοντέλων, αυτό το κόστος πιθανότατα θα μειωθεί, αλλά το αν είναι αρκετό για να υποστηρίξει τη ζωντανή διαδικτυακή αναζήτηση, είναι ένα ανοιχτό ερώτημα».

Πλεονεκτήματα κυριαρχίας στην αγορά

Αν και η AI σίγουρα θα αλλάξει την αναζήτηση, μένει να φανεί πόσο ενοχλητική θα είναι, υποστήριξε ο Greg Sterling, συνιδρυτής του Near Media, ενός ιστοτόπου ειδήσεων, σχολίων και αναλύσεων. «Οι αποκρίσεις της AI έχουν ήδη ενσωματωθεί στο Neeva», είπε στο TechNewsWorld. «Υπάρχει επίσης το Perplexity.ai και άλλα που προωθούν την τεχνητή νοημοσύνη ως εναλλακτική λύση αναζήτησης. Η Bing θα κυκλοφορήσει περιεχόμενο που δημιουργείται από AI. Αλλά αν το κάνουν όλοι, συμπεριλαμβανομένης της Google, μπορεί να μην είναι τόσο ενοχλητικό. Αυτήν τη στιγμή, τα αποτελέσματα της τεχνητής νοημοσύνης βρίσκονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων ». «Η Google είναι δυνητικά ευάλωτη, αλλά δεν θα ήταν συνετό να στοιχηματίσουμε εναντίον της», πρόσθεσε ο Sterling. «Έχουν τεράστια περιουσιακά στοιχεία AI, απλά αργούν να τα κυκλοφορήσουν. Το περιεχόμενο AI θα μπορούσε να επηρεάσει τα κλικ σε διαφημίσεις και τα έσοδα της Google. Αυτή είναι η πραγματική ανησυχία για την εταιρεία».

Η Google έχει ένα πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σε διάφορα επίπεδα, πρόσθεσε ο Ross Rubin, ο κύριος αναλυτής της Reticle Research , μιας συμβουλευτικής εταιρείας τεχνολογίας καταναλωτών στη Νέα Υόρκη.

Εκεί που όταν χρειάζεται να γίνει αναζήτηση αναζήτηση, δίνει στην Google ένα πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων της, εξήγησε. Είναι η προεπιλεγμένη εφαρμογή αναζήτησης στους κορυφαίους στην αγορά Chrome, στην αγορά προγραμμάτων περιήγησης, και Android, στην αγορά κινητών τηλεφώνων, και έχει συμφωνήσει με την Apple ως την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης σε αυτήν την πλατφόρμα. «Ακόμα κι αν οι μηχανές αναζήτησης AI δημιουργήσουν μια καλύτερη προσέγγιση για την εύρεση πληροφοριών ή την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών από την Google, η Google θα εξακολουθούσε να έχει κυρίαρχη παρουσία μέσω της οποίας θα μπορούσε να διατηρήσει την ηγετική της θέση», δήλωσε ο Rubin στο TechNewsWorld.

Ώρα για αλλαγή πλατφόμας

Ο Kobren αναγνώρισε ότι θα ήταν μια τεράστια πρόκληση να διαταραχθεί μια εξαιρετικά επιτυχημένη επιχείρηση όπως η Google σε δύο χρόνια. «Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι αυτή είναι μια στιγμή αλλαγής πλατφόρμας», είπε. «Για πρώτη φορά, θα δείτε μια πραγματική αλλαγή στους χρήστες που υιοθετούν εναλλακτικές λύσεις αντί της Google. Θα δείτε πραγματικό ανταγωνισμό στον χώρο για πρώτη φορά. Θα υπάρξει κάποιο είδος κίνησης. Πόσο μεγάλο θα είναι αυτό σε δύο χρόνια; Δεν μπορούμε να το προβλέψουμε».

Η Liz Miller, αντιπρόεδρος και κύρια αναλύτρια στην Constellation Research , μια εταιρεία τεχνολογικής έρευνας και παροχής συμβουλών στο Cupertino της Καλιφόρνια, πρόσθεσε ότι θα ήταν δύσκολο να βρεθεί ένας κλάδος, τμήμα ή εταιρεία που δεν πρόκειται να διαταραχθεί από την AI στα επόμενα δύο έως πέντε χρόνια. «Η πραγματικότητα εδώ είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη βλέπει μια επιταχυνόμενη διαδρομή από το πειραματικό εργαστήριο και σε πραγματικά ουσιαστικές εφαρμογές αυτοματισμού και νοημοσύνης που προσφέρουν επιχειρηματική και προσωπική αξία», είπε η Miller στο TechNewsWorld. «Ελπίζω ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει την αναζήτηση  πάλι σχετική με τη συνάφεια και το περιβάλλον χρήστη σε πραγματικό χρόνο, αντί για μια κούρσα τριών ίππων μεταξύ των αναγκών των χρηστών, του αποθέματος των εκδοτών και του επιχειρηματικού μοντέλου της Google», είπε. «Έχει αυτή τη δυνατότητα».

Πηγή : https://www.technewsworld.com/story/gmail-creator-predicts-ai-will-totally-disrupt-google-search-in-1-to-2-years-177745.html