Η Apple και η Meta είναι πιθανό να πληγούν με επίσημες κατηγορίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) βάσει των νέων κανονισμών της για τον ανταγωνισμό στον τομέα της τεχνολογίας.
Oι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ υποβάλλουν κατηγορίες σχετικά με τη μη συμμόρφωση των εταιρειών με τον κανονισμό-ορόσημο της ΕΕ, γνωστό ως Digital Markets Act (DMA), ο οποίος θεσπίζει κριτήρια ανοιχτού ανταγωνισμού. Παρόμοια με τους αντιμονοπωλιακούς νόμους στις ΗΠΑ, οι κανονισμοί απαίτησαν από την Apple και τη Meta να περιορίσουν την κυριαρχία τους στην αγορά μέχρι το καλοκαίρι.
Οι κανονισμοί, για παράδειγμα, αναγκάζουν τους χρήστες της Apple να ανοίξουν την πρόσβαση σε “εναλλακτικές αγορές” τρίτων για εφαρμογές – οι AltStore, SetApp by MacPaw και η κατασκευάστρια εταιρεία του Fortnite, Epic Games, έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια να ξεκινήσουν ως ανεξάρτητες αγορές.
Εάν η Apple και η Meta δεν προσφέρουν διορθωτική λύση πριν από την έκδοση επίσημης απόφασης, θα μπορούσαν να πληγούν με πρόστιμο ύψους 10 τοις εκατό του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών της εταιρείας, και η Apple καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην κούρσα προς τις κατηγορίες του DMA.
Παρά τη δέσμευσή της να τηρήσει τους κανονισμούς επιτρέποντας τη διανομή εφαρμογών μέσω διαδικτύου, η Apple εισήγαγε ταυτόχρονα αυτό που αποκαλεί “Core Technology Fee”. Η πολιτική αυτή θα απαιτεί από τους προγραμματιστές να πληρώνουν ένα τέλος 0,50 ευρώ για “κάθε πρώτη ετήσια εγκατάσταση της εφαρμογής τους που υπερβαίνει το 1 εκατομμύριο λήψεις. “Αυτό περιλαμβάνει και τις δωρεάν εφαρμογές, πράγμα που σημαίνει ότι ένας προγραμματιστής που δημιουργεί μια πολύ δημοφιλή δωρεάν εφαρμογή μπορεί να χρωστάει χρήματα στην Apple για αυτές τις λήψεις – ένα κόστος της επιχείρησης που δεν υπήρχε ποτέ πριν στο επίσημο App Store της Apple”.
Ο DMA τέθηκε σε ισχύ τον Μάρτιο, ενώ αμέσως μετά ανακοινώθηκε ότι η ΕΕ ξεκίνησε έρευνες για μη συμμόρφωση σε βάρος της Apple, της Meta και της μητρικής εταιρείας Alphabet της Google. Η Google και η Apple βρέθηκαν στο μικροσκόπιο για τις πολιτικές αυτοαναφοράς και καθοδήγησης που εφαρμόζουν με βάση τις εφαρμογές, οι οποίες αναγκάζουν τις εφαρμογές να χρεώνουν τις συνδρομές των χρηστών μέσω του ίδιου του App Store. Στο παράδειγμα της Apple, η εταιρεία εισπράττει στη συνέχεια το 15 έως 30 τοις εκατό των εσόδων των εφαρμογών από τους προγραμματιστές που πωλούν στο App Store.
Η Meta μπορεί επίσης να πληγεί με χρέωση για το νέο της μοντέλο “pay or consent”, το οποίο πριμοδοτεί τα συνδρομητικά μοντέλα χωρίς διαφημίσεις ως εναλλακτικές λύσεις για τη συλλογή δεδομένων στο Facebook και το Instagram. Η εταιρεία κατηγορήθηκε για πιθανή παραβίαση των κανονισμών προστασίας προσωπικών δεδομένων σύμφωνα με το DMA . Αναφέρθηκε επίσης ότι δεν παρέχει μια “πραγματική εναλλακτική λύση” για τους χρήστες που δεν συναινούν στη συλλογή προσωπικών δεδομένων.
Η Meta υποστηρίζει ότι συμμορφώνεται “παρέχοντας στους χρήστες της ΕΕ την επιλογή να εγγραφούν στην επί πληρωμή συνδρομητική υπηρεσία της στο Facebook και το Instagram, η οποία παρέχει στον χρήστη μια εμπειρία που δεν περιλαμβάνει καθόλου διαφημίσεις. Με τη μη εγγραφή στην υπηρεσία αυτή, η Meta υποστηρίζει ότι ο χρήστης συναινεί στη χρήση των δεδομένων του”.
Πηγή:
https://mashable.com/article/apple-meta-facing-eu-competition-conduct-charges
Η εθελοντική ομάδα του CSI Institute, αποτελούμενη από εξειδικευμένους επιστήμονες όπως, ψυχολόγους, εγκληματολόγους, κοινωνιολόγους καθώς και τεχνικούς δικτύων & πληροφορικής, είναι κοντά σας παρέχοντας πληροφορία, ενημέρωση και γνώση μέσα από ποικίλα θέματα αρθρογραφίας.