Social Media

Facebook VS Instagram | Σε ποια πλατφόρμα είναι πιο συχνό το Bullying;

Στοιχεία για τα ποσοστά Bullying  για το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε Facebook και Instagram δημοσίευσε ο τεχνολογικός κολοσσός Facebook που πλέον έχει ονομαστεί σε Meta του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, στον οποίο ανήκουν οι δύο δημοφιλείς πλατφόρμες δικτύωσης. Εκατομμύρια οι αναρτήσεις που αφαιρέθηκαν από το Facebook και Instagram λόγω παραβίασης των κανόνων περί εκφοβισμού (bullying) ή παρενόχλησης (harassment).

Είναι η πρώτη φορά που το μέσο κοινωνικής δικτύωσης δημοσιοποιεί σχετικά στοιχεία για την πλατφόρμα του. Οι χρήστες του Facebook που εκτέθηκαν σε περιεχόμενο και αναρτήσεις που αφορούσαν εκφοβισμό ή παρενόχληση ήταν 14 έως 15 φορές ανά 100.000 η αναλογία, δηλαδή το 0,14% έως το 0,15%. Από την άλλη το αντίστοιχο ποσοστό  εκφοβισμού ή παρενόχλησης στο Instragram κινήθηκε την ίδια περίοδο μόνο στο 0,05% έως 0,06%, δηλαδή 5 έως 6 φορές ανά 10.000 θεάσεις περιεχομένου από τους χρήστες. Οι αριθμοί αυτοί αφορούν περιπτώσεις που η ίδια η πλατφόρμα αποφασίζει κατά πόσο το περιεχόμενο παραβαίνει τους κανόνες χρήσης, χωρίς κατ’ ανάγκη επιπρόσθετων πληροφοριών όπως κάποια αναφορά ή καταγγελία από χρήστη.

Σύμφωνα με το Facebook, από τα 9,2 εκατομμύρια στοιχεία περιεχομένου που η εταιρεία αφαίρεσε λόγω παραβίασης των κανόνων περί εκφοβισμού (bullying) ή παρενόχλησης (harassment), στην πλειονότητα των περιπτώσεων, σχεδόν δηλαδή το 60% έδρασε με δική του πρωτοβουλία. Αντίστοιχα, από το Instagram αφαιρέθηκαν 7,8 εκατομμύρια στοιχεία περιεχομένου για τις ίδιες παραβιάσεις και, από αυτά, η αφαίρεση σε ποσοστό 83,2% έγινε με αυτενέργεια της πλατφόρμας χωρίς παρέμβαση χρηστών με καταγγελίες ή αναφορές.

Σύμφωνα με το Facebook, συνεχίστηκε και φέτος για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο η μείωση των αναρτήσεων τέτοιου είδους περιεχομένου. Χάρη σε βελτιώσεις στην τεχνολογία του, έχει περιοριστεί πάνω από 50% το πρόβλημα αυτό σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Στο τρίτο τρίμηνο του 2021, εκτιμήθηκε στο 0,03% ή 3 φορές ανά 10.000 θεάσεις περιεχομένου, έναντι 0,05% στο δεύτερο φετινό τρίμηνο. Αντίστοιχα στο Instragram ήταν 0,02% στο τρίτο τρίμηνο φέτος.

Το περιεχόμενο βίας ή υποκίνησης σε βία στο τρίτο τρίμηνο υπολογίστηκε στο 0,04 έως 0,05% ή 4 έως 5 φορές ανά 10.000 ενώ στο Instagram στο 0,02%. Το Facebook ανέφερε ότι αφαίρεσε 13,6 εκατομμύρια στοιχεία περιεχομένου βίας ή υποκίνησης, δηλαδή το 96,7% με δική του πρωτοβουλία, ενώ στο Instagram αφαιρέθηκαν 3,3 εκατομμύρια ανάλογα στοιχεία τέτοιου περιεχομένου.

Το Facebook έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεση διαφάνειας για το πρώτο εξάμηνο του 2021 και έκανε γνωστό ότι τα αιτήματα από διάφορες κυβερνήσεις για την παροχή στοιχείων χρηστών αυξήθηκαν κατά 10,5% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020, φθάνοντας τα 211.055.

Τον μεγαλύτερο αριθμό αιτημάτων αποκάλυψης στοιχείων για χρήστες της πλατφόρμας – λόγω διαφόρων περιπτώσεων παραβίασης των νόμων – υπέβαλαν ξανά οι Η.Π.Α.  και ακολούθησαν κατά σειρά η Ινδία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Βραζιλία και η Βρετανία. Από αυτά τα αιτήματα, στο 70% των περιπτώσεων το Facebook δεσμεύθηκε από τις αρχές να μην ενημερώσει τους χρήστες.

Τέλος, το Facebook ανέφερε ότι κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021,  υπήρξαν 62 περιπτώσεις στις οποίες 17 χώρες έβαλαν σκόπιμα τεχνικά εμπόδια στο Facebook, έτσι ώστε να εμποδιστεί η χρήση του δικτύου του, κάτι που σε ορισμένες περιπτώσεις αποτέλεσε παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθερίας των χρηστών. Εξάλλου, το Facebook ανέφερε ότι αφαίρεσε 4,77 εκατομμύρια στοιχεία περιεχομένου λόγω καταγγελιών περί παραβίασης δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας και 674.245 στοιχεία λόγω παραβίασης εμπορικών δικαιωμάτων.

Πηγές:

euro2day.gr

newsbeast.gr

The following two tabs change content below.

Μαρίνα Καρατζαφέρη

Ονομάζομαι Μαρίνα Καρατζαφέρη και είμαι επί πτυχίω φοιτήτρια του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής. Αυτή την περίοδο εκτελώ την Πρακτική μου Άσκηση στο Κέντρο Ευρωπαϊκού και Συνταγματικού Δικαίου, Ίδρυμα Τσάτσου. Είμαι πιστοποιημένη επαγγελματίας Makeup Artist (Ψιμυθιολόγος) και εργάζομαι στον κλάδο της λιανικής πώλησης ως Sales Advisor σε αλυσίδα εταιρείας ρούχων. Είμαι κάτοχος πτυχίων Αγγλικών και Γαλλικών και έχω παρακολουθήσει εξειδικευμένα σεμινάρια για το marketing, το ανθρώπινο δυναμικό και το internet. Είμαι αρθρογράφος και εθελόντρια στο Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας (CSI Institute), συμμετέχοντες σε διάφορες δράσεις.