Μετάφραση: Χριστίνα Μπομπογιάννη
Ανέκδοτα βιασμού, ρατσισμός, εκφοβισμός – εάν έχετε πιάσει ποτέ στα χέρια σας το τηλεχειριστήριο ή ποντίκι για να ασχοληθείτε με το διαδικτυακό gaming, τότε πιθανότατα έχετε συναντήσει πολλά τέτοια περιστατικά. Η βιομηχανία του gaming, όπως και άλλες βιομηχανίες όπου οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν στον διαδίκτυο, προσπαθεί εδώ και χρόνια να βρει τρόπους για να αντιμετωπίσει τέτοιες συμπεριφορές. Η Ubisoft, κατασκευαστής μεγάλων franchise παιχνιδιών, όπως το Assassin’s Creed και το Rainbow Six, υπέγραψε μια πρωτότυπη συμφωνία με την αστυνομία για να προσπαθήσει να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα – ελπίζοντας αυτή η συμφωνία να ξεκινήσει μια συζήτηση εντός του κλάδου και να δούμε και άλλους να ακολουθούν το παράδειγμά τους.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
Τα διαδικτυακά παιχνίδια είναι μια χαρούμενη εμπειρία για εκατομμύρια ανθρώπους κάθε μέρα. Είναι ένας χώρος όπου σφυρηλατούνται φιλίες και μοιράζονται αξέχαστες εμπειρίες. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας τα διαδικτυακά παιχνίδια ήταν σωτήρια για την ψυχική υγεία πολλών ανθρώπων. Ωστόσο, είναι πολύ εύκολο να δει κάποιος και τη σκοτεινή τους πλευρά. Κακοποιητική συμπεριφορά, απειλές κατά της ζωής, grooming – είναι κάποια από τα περιστατικά που μπορεί να συμβούν σε διαδικτυακούς χώρους gaming. “Θέλουμε να είμαστε στη σωστή πλευρά της ιστορίας”, λέει ο Damien Glorieux, ανώτερος διευθυντής του Κέντρου Σχέσεων Πελατών της Ubisoft, με έδρα το Newscastle.
Στο Newscastle και σε τέσσερις άλλες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο, το προσωπικό παρακολουθεί πως προχωράνε οι παίχτες των παιχνιδιών της Ubisoft – ανταποκρινόμενοι σε αιτήματα για βοήθεια και συμμετέχοντας ενεργά στις κοινότητες που έχουν δημιουργηθεί για τα παιχνίδια της εταιρίας. Το προσωπικό ασχολείται με τα πάντα, από τα ζητήματα αγορών μέχρι την διαδικτυακή τοξικότητα.
“Άλλες εταιρίες έχουν παρόμοια οργάνωση, αλλά το μοναδικό σε αυτή τη περίπτωση είναι ότι συμμετέχει και η τοπική αρχή επιβολής νόμου. Η συμφωνία μεταξύ της εταιρίας και της αστυνομίας της Northumbia λειτουργεί σε δύο κομμάτια. Αρχικά, ειδικοί αξιωματικοί μοιράζονται τις γνώσεις και τη τεχνογνωσία τους πάνω στις επιβλαβείς διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις, με την ομάδα των 200 ατόμων που εργάζεται στο κέντρο του Newscastle, οι οποίοι στη συνέχεια εφαρμόζουν αυτή την εκπαίδευση στη καθημερινή τους εργασία. Έπειτα, μια συμφωνία έχει λάβει χώρα έτσι ώστε σε ακραίες καταστάσεις, όπως απειλών κατά της ζωής ή βαριάς σωματικής βλάβης, το προσωπικό να μπορεί να μεταβιβάσει γρήγορα τις πληροφορίες στην αστυνομία. Εν συνεχεία, η αστυνομία θα αποφασίσει εάν θα δράσει ή όχι.”
Ο Glorieux εξηγεί στο BBC News: “Έχουμε εκατομμύρια παίχτες και δεκάδες εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις – πως μπορούμε λοιπόν να εντοπίσουμε τα περιστατικά; Είναι τρομαχτικό, αλλά ταυτόχρονα πολύ σημαντικό, για αυτό θέλαμε να υπογράψουμε αυτή τη συμφωνία και να προσπαθήσουμε να διορθώσουμε τα πράγματα. Θέλαμε να επικεντρωθούμε στις πιο ακραίες περιπτώσεις, να βεβαιωθούμε ότι κάναμε το σωστό γιατί μας δίνει μια γερή βάση για να χτίσουμε την υπόλοιπη δουλειά μας”.
Λιγότερο από το 0,01% των περιπτώσεων που αντιμετωπίζει το κέντρο καταλήγουν να απαιτούν αστυνομική επέμβαση. Αυτό λειτουργεί για λίγες περιπτώσεις το μήνα. Τις περισσότερες φορές, οι λογαριασμοί θα αποκλειστούν προσωρινά ή θα κλείσουν οριστικά, εάν οι παίχτες έχουν παραβιάσει κάποιον κώδικα συμπεριφοράς. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το προσωπικό στο Newscastle μπορεί επίσης να συστήσει στην εταιρία να ξεκινήσει νομικές διαδικασίες.
“ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ”
O Andrew Holliday και η ομάδα του αντιμετωπίζουν τις περιπτώσεις που πλησιάζουν ή φτάνουν στο κατώφλι για την επέμβαση της αστυνομίας. “Αυτό δεν είναι απλώς ένα πρόβλημα του gaming, είναι ένα γενικό πρόβλημα στο διαδίκτυο”, τονίζει. “Υπάρχει πραγματική όρεξη για να γίνει καλύτερο όλο το οικοσύστημα”. Αυτό για το οποίο εργαζόμαστε στενά με την αστυνομία είναι η διαλογή, ξέρετε, όπου εξετάζουμε μια υπόθεση και αποφασίζουμε εάν μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε σωστά στο εσωτερικό ή εάν είναι κάτι που πρέπει να μεταβιβάσουμε”.
Το gaming είναι παγκόσμιο και ορισμένες από τις περιπτώσεις που αντιμετωπίζει το προσωπικό εδώ, διασχίζουν τα εθνικά σύνορα. O Holliday μας μιλάει για ένα πρόσφατο περιστατικό στη Νορβηγία, λέγοντας “Ειπώθηκαν πράγματα και παρουσιάστηκαν συμπεριφορές που χρειάστηκαν παρέμβαση. Υπήρχε απειλή κατά της ζωής ή σοβαρή σωματική βλάβη. Η συμφωνία με την αστυνομία της Northumbia σήμαινε ότι αφού την επισημάναμε, παρόλο που δεν ήταν πολίτης του Ηνωμένου Βασιλείου, μπόρεσαν να ειδοποιήσουν τις νορβηγικές αρχές. Η διαδικασία ήταν πιο γρήγορη, πιο αποτελεσματική και πιο ασφαλής από το να προσπαθούσα να το έκανα σαν ιδιώτης”.
Ορισμένοι από το προσωπικό εδώ υποστηρίζουν ότι η βιομηχανία παιχνιδιών απέφυγε να μιλήσει για την πραγματικότητα του διαδικτυακού παιχνιδιού για πάρα πολύ καιρό. Λένε ότι πρέπει να είναι πιο ανοιχτό και ενεργό όταν μιλά για τα βήματα που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση δυσάρεστων, επικίνδυνων ή απειλητικών συμπεριφορών. Η επικεφαλής ντετέκτιβ της αστυνομίας της Northumbria, Deborah Alderson, ηγείται της συνεργασίας με την Ubisoft για αυτή τη συμφωνία. Υποστηρίζει ότι η αστυνόμευση αποτελεί προτεραιότητα στη προστασία των ευάλωτων. Προσθέτει πως αυτό ισχύει για όλες τις κοινότητες, όχι μόνο αυτές που βλέπουμε προσωπικά, αλλά και τις διαδικτυακές. “Η αστυνόμευση αλλάζει συνεχώς, οι απαιτήσεις εξελίσσονται και έχουμε διαφορετικές προκλήσεις συνεχώς – δουλειά μας είναι να εξελισσόμαστε μαζί της”.
“ΖΩΤΙΚΗ” ΔΟΥΛΕΙΑ
Ο γιος της Deborah Anderson που είναι μεγάλος θαυμαστής του Fortnite, πιστεύει ότι μια τέτοια δουλειά είναι ζωτικής σημασίας, καθώς όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και όλο περισσότεροι άνθρωποι παίζουν. Η κα. Anderson θέλει και άλλες εταιρίες gaming και άλλες αστυνομικές δυνάμεις σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο να ακολουθήσουν αυτή τη τακτική. Έτσι συνεργάζεται με τον καθηγητή αστυνομικών επιστημών, Δρ. Gavin Oxburgh του Πανεπιστημίου της Northumbria, για να παράσχει ένα σχέδιο για το πως μπορεί να αντιγραφεί και από άλλους.
Το κέντρο του Newcastle ιδρύθηκε το 2014, αρχικά ως τηλεφωνικό κέντρο για την αντιμετώπιση θεμάτων παιχτών, αλλά ο ρόλος του έχει εξελιχθεί σημαντικά από τότε. Το προσωπικό σαφώς νοιάζεται για τη δουλειά του και η συμφωνία με την αστυνομία της Northumbria είναι στα σκαριά εδώ και αρκετό καιρό. Ωστόσο, εκτός από την επιθυμία για να ηγηθεί της συζήτησης εντός της βιομηχανίας του Ηνωμένου Βασιλείου για την αντιμετώπιση της επιβλαβούς διαδικτυακής συμπεριφοράς, υπάρχει και μια συναρπαστική επιχειρηματική υπόθεση για την εστίαση στις σχέσεις με τους πελάτες.
Σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά, το να κρατήσεις τους ανθρώπους και να παίζουν τα παιχνίδια σου είναι πιο δύσκολο από ποτέ. Είναι πιο πιθανό να τους κρατήσεις εάν ακούγονται αυτά που έχουν να πουν και αν νιώθουν ασφαλείς. Με κάποιες κυκλοφορίες παιχνιδιών να ακυρώνονται και την μείωση του κέρδους, οι τελευταίοι μήνες ήταν δύσκολοι για τη Ubisoft. Το να κρατάνε τον πυρήνα των παιχτών ευχαριστημένο είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Ο Andy Millmoor είναι διευθυντής εμπειρίας παιχτών στο κέντρο και λέει ότι όταν πρόκειται για διαδικτυακή συμπεριφορά, το να κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν ασφάλεια είναι ο πρώτος τους στόχος. “Η τοξικότητα παίρνει πολλά διαφορετικά σχήματα” συμπληρώνει. “Το σημαντικό για εμάς είναι όταν είστε σπίτι προσπαθώντας να περάσετε καλά και να χαλαρώσετε – στόχος μας είναι να βεβαιωθούμε ότι το κάνετε αυτό σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Όταν κάποιος θέλει ψυχαγωγία, έχει πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει, και αν έχετε μια κακή εμπειρία, αν κάποιος σας κάνει τη ζωή δύσκολη στο διαδίκτυο – απλά θα επιλέξετε κάτι άλλο”.
Ωστόσο, η Ubisoft δεν είναι η μόνη, με τη κρίση κόστους ζωής να επηρεάζει πιθανόν περισσότερες εταιρίες gaming μέσα στους επόμενους μήνες. Μπορεί να είναι ακόμα ένας λόγος για τον οποίο περισσότεροι άνθρωποι του κλάδου εκφράζουν ενδιαφέρον για τον τρόπο λειτουργίας και την εξέλιξη αυτής της συνεργασίας. Κανείς που εργάζεται σε αυτόν τον τομέα δεν περιμένει μια γρήγορη λύση σε ένα πρόβλημα που μαστίζει τη διαδικτυακή ζωή από την έναρξή της – αλλά εδώ είναι μια εταιρία που προσπαθεί να κάνει τα παιχνίδια της εύθυμα κάθε φορά που ο παίχτης πατάει το play.
Πηγή: www.bbc
Ονομάζομαι Χριστίνα Μπομπογιάννη, είμαι απόφοιτη της Εγκληματολογικής Ψυχολογίας (BSc Forensic Psychology) στο ICPS, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο UCLAn της Αγγλίας και αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στο στάδιο του Μεταπτυχιακού (MSc in Applied Forensic Psychology). Είμαι εθελόντρια στο το Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας (CSI Institute) ως αρθρογράφος και υποστήριξη στα social media.