Μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου του έτους 2022, το TikTok αφαίρεσε περισσότερα από 113 εκατομμύρια βίντεο, σύμφωνα με την ετήσια αναφορά της εταιρίας, η οποία δημοσιεύτηκε πρόσφατα. Παρά την μικρή αύξηση τους πρώτους μήνες του 2022, o αριθμός των βίντεο που αφαίρεσε η πλατφόρμα για παραβιάσεις απορρήτου είναι ακόμη σημαντικά μικρός σε σύγκριση με τον συνολικό αριθμό του περιεχομένου. Τα 113 εκατομμύρια βίντεο αντιπροσωπεύουν μόνο το 1% όλων βίντεο της πλατφόρμας σε αυτή τη τρίμηνη περίοδο.
Μόλις το 44% των βίντεο που αφαιρέθηκαν αφορούσαν παραβιάσεις περιεχομένου προς τους ανήλικους, το οποίο ήταν και σημαντικότερος λόγος παραβίασης. Η αναφορά της εταιρίας προσθέτει στη λίστα των παραβιάσεων και το σεξουαλικό/γυμνό περιεχόμενο ως έναν από τους συνήθεις λόγους, συμπεριλαμβανομένου παράνομων και απαγορευμένων αντικειμένων.
Τα αυτοματοποιημένα συστήματα του TikTok αφαιρούν έναν αυξανόμενο αριθμό βίντεο, με περίπου 48 εκατομμύρια να έχουν αφαιρεθεί το τελευταίο τρίμηνο. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, περίπου 96% των βίντεο αφαιρέθηκαν πριν κάποιος χρήστης τα κάνει αναφορά στη πλατφόρμα. Η εταιρία ισχυρίζεται ότι φιλτράρει το περιεχόμενο που παραβιάζει τους κανόνες της μέσω αυτοματοποιημένων εργαλείων και ανθρωπίνου ελέγχου.
Σύμφωνα με την έρευνα, “η χρήση της μηχανικής μάθησης έχει υπάρξει αποτελεσματική όταν πρόκειται για καταμέτρηση επικίνδυνης παραπληροφόρησης”. “Λαμβάνοντας υπόψη την ταχεία αλλαγή στη φύση της παραπληροφόρησης σε περιόδους κρίσεων (π.χ Ο πόλεμος στην Ουκρανία ή μια εκλογή), έχουμε διευρύνει τις δυνατότητες των συστημάτων μας για αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων”.
Νωρίτερα μέσα στο έτος, καθώς η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, το TikTok βρέθηκε στη δύσκολη θέση να ελέγξει τη διασπορά των ψευδών και παραπλανητικών ειδήσεων για τον πόλεμο. Τελικά τα Ρωσικά βίντεο αποκλείστηκαν και εφαρμόστηκαν ετικέτες κρατικών μέσων ενημέρωσης.
Προκαταβολικά των ενδιάμεσων εκλογών στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Νοέμβριο, το TikTok ανακοίνωσε τη προηγούμενη εβδομάδα ότι θα απέκλειε την συγκέντρωση κεφαλαίων για πολιτικό σκοπό και θα απαιτούσε από όλους τους λογαριασμούς που ανήκουν στη κυβέρνηση, τους πολιτικούς και τα πολιτικά κόμματα να κάνουν επιβεβαίωση. Η ανακοίνωση είναι μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας του TikTok να σταματήσει τη πολιτική διαφήμιση και τις παραπλανητικές πληροφορίες που αφορούν τις εκλογές, οι οποίες παρόλο που έχουν απαγορευτεί , συνεχίζουν να κυκλοφορούν από επιχορηγούμενο περιεχόμενο ατόμων με επιρροή στη πλατφόρμα (influencers).
Ονομάζομαι Κλεάρτ Χύσαϊ, είμαι τελειόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Αυτή τη στιγμή εκτελώ την πρακτική μου στο CSIi – Cyber Security International Institute. Με ενδιαφέρουν θέματα τεχνολογίας και κυβερνοασφάλειας, πεδίο στο οποίο σκοπεύω να κάνω και το μεταπτυχιακό μου. Στον ελεύθερο μου χρόνο πηγαίνω γυμναστήριο και κάνω ποδηλασία δρόμου.