Social Media, Διαδίκτυο

Το φαινόμενο των YouTubers: Κατά πόσο πρέπει να μας ανησυχεί η επίδρασή τους στους νέους;

Δεδομένου ότι το YouTube δημιουργήθηκε το 2005, το vlogging αποτελώντας σημαντικό μέρος του, ελκύει σε μεγάλο βαθμό παιδιά και νέους. Mε την επιρροή των vloggers, ή αλλιώς YouTubers ολοένα και να γίνεται πιο ισχυρή, κατά πόσο θα πρέπει οι γονείς να ανησυχούν για την επίδραση που ασκούν στα παιδιά τους;

Τι είναι ο vlogger;

Οι Vloggers/Youtubers δημοσιεύουν συνήθως βίντεο με τον εαυτό τους ή και με τους φίλους τους σε διάφορους ιστότοπους, όπως το YouTube ή το Vimeo, και το περιεχόμενο των βίντεο τους μπορεί να ποικίλει από κωμωδία και μακιγιάζ σε βαθυστόχαστους μονόλογους για τωρινές υποθέσεις και προσωπικά θέματα.  Οι YouTubers μπορούν να αποκτήσουν εκατομμύρια συνδρομητές και οι πιο δημοφιλείς κερδίζουν έως και 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από διαφημιστικά έσοδα και τέλη εγγραφής.

Ο σύγχρονος Vlogger

Το Vlogging έχει προχωρήσει πολύ από την αρχή του YouTube, ενώ οι YouTubers χρησιμοποιούν πλέον μεγάλης αξίας φωτογραφικές μηχανές, drones και κορυφαία μικρόφωνα, σε αντίθεση με τα χαμηλής ποιότητας κινητά τηλέφωνα που πυροδότησαν τη μόδα του vlogging. Με αυτή την υψηλότερη παραγωγική αξία προσελκύουν ακόμη μεγαλύτερα ακροατήρια.

 

Οι Vloggers ασκούν ακόμη πιο ισχυρή επιρροή στα παιδιά και τους νέους από ό,τι οι celebrities

Αυτή η μεγάλη επιρροή παράγεται από τους YouTubers με τον τρόπο που παρουσιάζουν τα βίντεο τους και το περιεχόμενο σε αυτά: είτε πρόκειται για έναν εμπιστευτικό μονόλογο για τις προσωπικές δυσκολίες τους είτε για ένα βίντεο με τη καθημερινότητά τους. Αυτή η ειλικρίνεια με την προσωπική τους ζωή, δημιουργεί μια αίσθηση οικειότητας για τους νέους με το αγαπημένο τους YouTuber, πράγμα που σημαίνει ότι τον εμπιστεύονται πολύ περισσότερο από ό,τι θα έκαναν με οποιαδήποτε άλλη προσωπικότητα. Ίσως ελπίζουμε ότι αυτό θα δώσει στους YouTubers μεγαλύτερο λόγο να ενεργήσουν υπεύθυνα. Ωστόσο, καθιστά ακόμα πιο σημαντικό για τους γονείς να ενδιαφέρονται ενεργά για το τι βλέπουν τα παιδιά τους.

Influencer Marketing

Η σχέση που έχουν οι YouTubers με τους θεατές τους έχει επίσης δημιουργήσει μια νέα μορφή διαφήμισης που ονομάζεται «Influencer Marketing». Αυτό σημαίνει ότι καταβάλλονται τεράστια ποσά στους Youtubers από διάφορες εταιρείες, ενσωματώνοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας εταιρείας στα βίντεό τους. Μπορεί επίσης να συνεπάγεται ότι οι YouTubers προωθούν δικά τους εμπορεύματα, εκδηλώσεις και υπηρεσίες.

Ωστόσο, πόσο εύκολο είναι για το κοινό των YouTuber και ειδικά για τα παιδιά και τους νέους, να διακρίνει την αντικειμενική άποψη ενός Youtuber για ένα προϊόν που πληρώνεται να προωθήσει ο ίδιος. Επομένως, είναι σημαντικό οι γονείς να μιλάνε με τα παιδιά τους, ώστε να γνωρίζουν πώς και γιατί οι αγαπημένοι τους YouTubers μπορεί να τους προσελκύσουν να αγοράσουν ορισμένα προϊόντα και υπηρεσίες.

Συμβουλές για τους γονείς

  • Να συζητήσετε με το παιδί σας σχετικά με το ποιους YouTubers παρακολουθεί, γιατί του αρέσουν και πώς νομίζει ότι οι Youtubers βγάζουν χρήματα.
  • Αναφέρετε στο παιδί σας ότι οι YouTubers μερικές φορές προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες όχι επειδή αγαπούν το κοινό τους πραγματικά, αλλά επειδή πληρώνονται για να το κάνουν.
  • Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας δεν έχει πρόσβαση στα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας ή ότι αυτά τα στοιχεία δεν έχουν αποθηκευτεί σε καμία συσκευή για να τα χρησιμοποιήσουν.
  • Εάν το παιδί σας θέλει να αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία εμπνευσμένη από τον αγαπημένο του YouTuber, μιλήστε του για αυτό και βεβαιωθείτε ότι το θέλει πραγματικά.
  • Το να επιτρέπετε σε ένα παιδί να αγοράζει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία κατάλληλη για την ηλικία του με δικά του χρήματα μπορεί να το βοηθήσει να καταλάβει την αξία του χρήματος και να του δοθεί μια αίσθηση ανεξαρτησίας.

 

Με πληροφορίες από  ParentZone