Μεταφράζει η Όλγα Σιάτου
Η εισροή χρημάτων του Twitter παραμένει αρνητική λόγω της πτώσης των διαφημιστικών εσόδων κατά σχεδόν 50% κι ενός μεγάλου χρέους, δήλωσε ο Elon Musk, μη ανταποκρινόμενος στις προσδοκίες του, όταν δήλωσε το Μάρτιο ότι το Twitter θα μπορούσε να φτάσει σε θετική εισροή χρημάτων έως τον Ιούνιο.
‘’Χρειάζεται να πετύχουμε θετική ταμειακή ροή, προτού έχουμε το προνόμιο να σκεφτούμε οτιδήποτε άλλο,’’ είπε ο Musk σε ένα tweet, απαντώντας σε προτάσεις ανακεφαλαιοποίηση. Ο Musk δήλωσε, επίσης, ότι το Twitter δεν είδε την αύξηση των διαφημιστικών εσόδων που αναμενόταν για τον Ιούνιο προσθέτοντας ότι ‘’ο Ιούλιος έχει περισσότερες προοπτικές.’’ Το Twitter Spaces επίσης δεν έχει αποφέρει ακόμη έσοδα, αλλά έχει αποφέρει μόνο κόστος, σύμφωνα με τον ίδιο.
Αυτό είναι το τελευταίο σημάδι ότι τα δραστικά μέτρα για την μείωση του κόστους -από τότε που ο Musk πήρε το Twitter τον Οκτώβρη- δεν επαρκούν από μόνα τους για να μετατρέψουν τη ροή χρημάτων στο Twitter σε θετική. Υποδηλώνει, επίσης, ότι τα έσοδα των διαφημίσεων του Twitter μπορεί να μην έχουν ανακάμψει τόσο γρήγορα όσο πρότεινε ο Musk σε συνέντευξη του τον Απρίλη με το BBC, όπου δήλωνε ότι οι περισσότεροι διαφημιστές είχαν επιστρέψει στην ιστοσελίδα.
Έπειτα από την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων και την περικοπή των λογαριασμών των υπηρεσιών cloud, ο Musk είχε δηλώσει ότι η εταιρεία μείωσε τις μη χρεωστικές δαπάνες της σε 1.5 δισ. Δολάρια από τα εκτιμώμενα 4.5 δισ. για το 2023. Το Twitter επίσης, πληρώνει ετήσια επιτόκια ύψους περίπου 1.5 δισ. Δολαρίων, ως αποτέλεσμα του χρέους που ανέλαβε στην συμφωνία των 44 εκ. δολαρία, κατά την οποία μετέτρεπε την εταιρεία σε ιδιωτική. Δεν είναι σαφές σε ποιο χρονικό διάστημα αναφερόταν ο Musk με την πτώση των διαφημιστικών εσόδων κατά 50%. Ο ίδιος έχει πει ότι το Twitter ήταν σε θέση να σημειώσει έσοδα 3 δισ. δολαρίων το 2023, από 5.1 δισ. το 2021. Το Twitter έχει λάβει κριτική για την μετριοπάθειά του στη ρύθμιση και τον έλεγχο του περιεχομένου, την οποία ακολούθησε η έξοδος πολλών διαφημιστών που δεν ήθελαν οι διαφημίσεις τους να εμφανίζονται δίπλα σε ακατάλληλο περιεχόμενο.
Η πρόσληψη της Linda Yakarino, πρώην Διευθύνουσας Συμβούλου στην Comcast Universal, δείχνει ότι οι πωλήσεις διαφημίσεων είναι προτεραιότητα για το Twitter ακόμη και όταν εργάζεται για να αυξήσει τα έσοδα μέσω συνδρομών. Η Yaccarino ξεκίνησε να δουλεύει στo Twitter στις αρχές του Ιουνίου και είχε δηλώσει στους επενδυτές τα σχέδια της η πλατφόρμα να επικεντρωθεί σε βίντεο, σε συνεργασίες με δημιουργούς περιεχομένου και ότι βρίσκεται σε πρώιμες συζητήσεις με πολιτικούς και ψυχαγωγικούς παράγοντες, υπηρεσίες πληρωμών και εκδότες ειδήσεων και μέσων ενημέρωσης.
Το Twitter δήλωσε ότι οι επιλεγμένοι δημιουργοί περιεχομένου θα μπορούν να λαμβάνουν μέρος των διαφημιστικών εσόδων που κερδίζει η εταιρεία σε μια προσπάθεια να προσελκύσει περισσότερους δημιουργούς περιεχομένου στον ιστότοπο.
Πηγή:
Όλγα Σιάτου, απόφοιτη Κοινωνιολογίας Παντείου με μεταπτυχιακό στην Ψυχολογία από το πανεπιστήμιο του Χάντερσφιλντ και εργασιακή εμπερία σε ψυχοθεραπευτικές μονάδες για εφήβους με περίπλοκο ψυχικό τραύμα στο Ηνωμένο Βασίλειο.