Τεχνολογία

Το Facebook σε συνεργασία με την Ray-Ban κυκλοφόρησαν τα πρώτα «έξυπνα» γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας

Η Αμερικάνικη εταιρεία Facebook κυκλοφόρησε τα πρώτα της «έξυπνα» γυαλιά, σε συνεργασία με την εταιρεία EssilorLuxotica, κάνοντας έτσι ένα βήμα για την υλοποίηση του στόχου της, να προσφέρει πραγματικές δυνατότητες επαυξημένης πραγματικότητας στους χρήστες του. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, τα γυαλιά με την ονομασία «Ray-Ban Stories» θα πωλούνται σε 20 διαφορετικά στιλ και θα έχουν αρχική τιμή 299$. Θα επιτρέπουν στους χρήστες να ακούν μουσική και podcast, να απαντούν σε τηλεφωνήματα, να τραβάνε φωτογραφίες και βίντεο και να τα μοιράζονται με άλλους χρήστες του Facebook με τη βοήθεια μιας συνοδευτικής εφαρμογής.

Τα γυαλιά διαθέτουν δύο κάμερες, δύο μικροσκοπικά ηχεία, τρία μικρόφωνα και μικροεπεξεργαστή Snapdragon. Φορτίζονται μέσω καλωδίου USB-C σε περίπου έξι ώρες και για τη χρήση τους, πρέπει να συνδεθούν σε λογαριασμό Facebook. Μπορούν να τραβήξουν έως 35 βίντεο των 30 δευτερολέπτων ή 500 φωτογραφίες, που στη συνέχεια μεταφορτώνονται ασύρματα στη συνοδευτική εφαρμογή, η οποία θα τα κρυπτογραφεί. Έπειτα, μέσω του Facebook View, ο κάτοχος των γυαλιών μπορεί να μοιραστεί αυτό το περιεχόμενο με άλλους χρήστες. Οι φωτογραφίες μπορούν επίσης να αποθηκευθούν στο τηλέφωνο του χρήστη εκτός της ειδικής εφαρμογής του Facebook.

Το Facebook έχει κάνει μεγάλες επενδύσεις στο πεδίο της εικονικής – Virtual Reality (VR) και της επαυξημένης πραγματικότητας – Augmented Reality (AR). Η εταιρεία απέχει 5 έως 10 χρόνια από το να φέρει στην αγορά «αληθινά» γυαλιά  Augmented Reality (AR), τα οποία θα προβάλλουν εικονικά αντικείμενα πάνω στον πραγματικό κόσμο.

Ο επικεφαλής του Facebook Mark Zuckerberg ανακοίνωσε πρόσφατα, ότι η εταιρεία δουλεύει για τη δημιουργία ενός κοινού εικονικού περιβάλλοντος (metaverse), το οποίο θα διαδεχτεί το σημερινό διαδίκτυο. Όπως είπε, τα «έξυπνα» γυαλιά θα αποτελέσουν απαραίτητο εργαλείο για μια τέτοια εξέλιξη. Τα γυαλιά περιλαμβάνουν επίσης έναν προαιρετικό ψηφιακό βοηθό (Facebook Assistant) που θα επιτρέπει στον χρήστη να τραβάει με αυτά φωτογραφίες και βίντεο μόνο με φωνητικές εντολές. Ακόμη, έκανε γνωστό ότι δεν θα προβάλλονται διαδικτυακές διαφημίσεις μέσω των γυαλιών.

Τέλος, διαβεβαίωσε ότι δε θα χρησιμοποιείται το περιεχόμενο των φωτογραφιών και βίντεο, που θα τραβάνε τα «έξυπνα» γυαλιά, χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών. Ένα μικρό φωτάκι LED που θα αναβοσβήνει πάνω στα γυαλιά, δείχνει στους άλλους πότε είναι ενεργή η κάμερα, ώστε να γνωρίζουν ότι ο χρήστης τούς τραβάει φωτογραφία ή βίντεο. Το Facebook έχει ήδη δημοσιοποιήσει έναν οδηγό υπεύθυνης χρήσης των «έξυπνων» γυαλιών, π.χ. να τα απενεργοποιεί κάποιος σε χώρους όπως οι δημόσιες τουαλέτες ή να μην τα χρησιμοποιεί για παράνομες πράξεις, όπως η υποκλοπή κωδικών ΡΙΝ. 

Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας (Amazon, Google, Microsoft, Apple, Samsung) αναπτύσσουν παρόμοια «έξυπνα» γυαλιά. Πάντως τα πρώτα τέτοια γυαλιά Google Glass δεν είχαν επιτυχία στους καταναλωτές λόγω της υψηλής τιμής και των προβλημάτων σχεδιασμού.

Πηγές:

lifo.gr

kathimerini.gr

The following two tabs change content below.

Μαρίνα Καρατζαφέρη

Ονομάζομαι Μαρίνα Καρατζαφέρη, σπουδάζω στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Κοινωνική Πολιτική και παράλληλα έχω ξεκινήσει τις σπουδές μου στο Επαγγελματικό Μακιγιάζ. Είμαι κάτοχος πτυχίων Αγγλικών και Γαλλικών και έχω παρακολουθήσει εξειδικευμένα σεμινάρια για το Marketing,το ανθρώπινο δυναμικό και το internet. Είμαι εθελόντρια και αρθρογράφος στο Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας – Cyber Security International Institute (CSI), βοηθώντας σε διάφορες δράσεις.