Διαδικτυακές απειλές, Διαδίκτυο

To φαινόμενο των deepfake

Όλοι αγαπούν αυτά τα βίντεο με πράγματα που είναι προφανώς ψεύτικα, όπως χαριτωμένα σκυλιά που μιλάνε και φέρονται σαν άνθρωποι. Αυτό όμως μπορεί να έχει και μια σκοτεινή πλευρά, αφού δημιουργούνται πολλές απορίες σχετικά με το τι είναι ακριβώς, γιατί οι άνθρωποι τα κάνουν και γιατί θα μπορούσαν να αποτελέσουν μεγάλη απειλή για την εμπιστοσύνη του κοινού.

Τι είναι τα deepfake;

Ένα deepfake είναι ένα βίντεο που δημιουργείται με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και δείχνει κάποιους ανθρώπους να κάνουν και να λένε πράγματα που δεν θα έκαναν ποτέ. Οι πρώτες εμφανίσεις των deepfake ήταν στην πορνογραφία, όπου πολλές διασημότητες συμμετείχαν σε σκηνές, αλλά τώρα χρησιμοποιούνται ως ψυχαγωγία, σάτιρα ή πολιτικά και προπαγανδιστικά εργαλεία.

Πώς δημιουργούνται;

Ενώ εμείς και τα παιδιά μας μπορούμε να δημιουργήσουμε βίντεο χρησιμοποιώντας ευρέως διαθέσιμες εφαρμογές, όπως το TikTok , το Likee και το Funimate , δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να κάνουμε deepfake. Δύο είναι οι εφαρμογές που μπορούν να δημιουργήσουν deepfakes – το FakeApp και DeepFaceLab – είναι και οι δύο διαθέσιμες δωρεάν, αλλά η δημιουργία ενός πειστικού deepfake χρειάζεται σημαντική προσπάθεια και χρόνο, ακόμη και για επαγγελματίες. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι καθώς η τεχνολογία βελτιώνεται, το deepfake λογισμικό θα γίνει πιο προσιτό.

Γιατί τα κάνουν οι άνθρωποι;

Τα Deepfakes έχουν σχεδιαστεί για να παραπλανούν τους ανθρώπους και να διαδίδουν ψευδή στοιχεία. Τα περισσότερα ψεύτικα βίντεο μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ψυχαγωγία και σάτιρα στην τηλεόραση και τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης (όπου συνήθως αναγνωρίζονται ως τέτοια). Άλλοι που τα κάνουν για διαφορετικούς λόγους, είναι σιγά-σιγά όλο και πιο πολλοί- είναι δύσκολο να εντοπιστούν – δημιουργώντας προβλήματα στην κυβέρνηση, την τεχνολογική βιομηχανία και σε πολλές οικογένειες.

Πώς μπορούμε να τα εντοπίσουμε;

Δεδομένου ότι οι άνθρωποι μπορούν εύκολα να εξαπατηθούν, μπορεί να εξαρτηθεί από τις εταιρείες να μας βοηθήσουν να τα αναγνωρίζουμε. Πολλοί οργανισμοί αναπτύσσουν περίπλοκους αλγορίθμους και ΑΙ για αυτόν τον σκοπό. Για παράδειγμα, η εταιρεία λογισμικού Adobe, δημιουργός του Photoshop, συνεργάστηκε με το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας και ερευνητές του Berkeley για να μάθει να αναγνωρίζει την επεξεργασία του προσώπου .. Εν τω μεταξύ, τα παρακάτω χαρακτηριστικά μπορεί να μας βοηθήσουν όπως και τα παιδιά μας να τα αναγνωρίζουμε:

  • Αποχρωματισμός προσώπου
  • φωτισμός που δεν είναι αρκετά καλός
  • κακός συγχρονισμένος ήχος και βίντεο
  • θολότητα όπου το πρόσωπο συναντά το λαιμό και τα μαλλιά

Με πληροφορίες από Washington Post