Μεταφράζει η Χρυσάνθη Παράγιου
Η ψηφιακή απάτη έχει σημαντικές οικονομικές και ψυχολογικές επιπτώσεις στα θύματα, σύμφωνα με την Telesign. Οι επιχειρήσεις μπορεί να βρουν έναν νέο λόγο για να φοβούνται την ψηφιακή απάτη, καθώς οι αρνητικές επιπτώσεις της στην αντίληψη της εμπορικής σημασίας των εταιρειών από τους πελάτες-καταναλωτές είναι ανυπολόγιστες.
Εμπιστοσύνη στον ψηφιακό κόσμο
Η εμπιστοσύνη είναι το παν στον ψηφιακό κόσμο. Η κατανόηση των συναισθημάτων των καταναλωτών γύρω από αυτό το θέμα είναι ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις προκειμένου να οικοδομήσουν και να διατηρήσουν μόνιμες σχέσεις με τους πελάτες τους.
Οι ερευνητές υπογραμμίζουν την υποχρέωση των εταιρειών να διασφαλίζουν την προστασία της ιδιωτικής ζωής και την εμπιστοσύνη σε κάθε ψηφιακή αλληλεπίδραση, ενώ παράλληλα υπογραμμίζουν τι μπορεί να συμβεί όταν οι εταιρείες δεν ανταποκρίνονται σε αυτές τις προσδοκίες.
Οι ψηφιακοί χρήστες θα έκαναν τα πάντα για να αποφύγουν να πέσουν θύματα ψηφιακής απάτης
Το 23% των καταναλωτών μοιράστηκε ότι θα προτιμούσε να μην ξαναφάει ποτέ σοκολάτα ή να ελεγχθεί από την εφορία, παρά να πέσει θύμα ψηφιακής απάτης.
Το 30% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι έπεσαν θύματα απάτης τα τελευταία τρία χρόνια. Όσοι περνούν περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο και χρησιμοποιούν περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες έχουν στατιστικά περισσότερες πιθανότητες να πέσουν θύματα.
Το 61% των θυμάτων αναφέρει οικονομικές απώλειες και το ένα τρίτο των θυμάτων αναφέρει απώλειες άνω των 1.000 δολαρίων.
Ο αντίκτυπος στα θύματα δεν είναι μόνο οικονομικός. Το 40% αναφέρει ανησυχίες για την ψυχική υγεία και το 44% υπογραμμίζει την επίδραση που το περιστατικό είχε πάνω τους.
Ο φόβος των καταναλωτών για την ψηφιακή απάτη αυξάνεται
Το 50% των καταναλωτών που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση δήλωσαν ότι ο βαθμός ανησυχίας τους σχετικά με την τηλεφωνική και ψηφιακή απάτη έχει αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια.
Ο ισχυρός αρνητικός αντίκτυπος στην εμπορική σημασία μιας εταιρείας μπορεί να πολλαπλασιαστεί, οδηγώντας σε απώλειες εσόδων και πιστότητας των πελατών.
Οι παραβιάσεις δεδομένων, οι οποίες αντιπροσώπευαν το 44% των περιστατικών απάτης στην εν λόγω μελέτη, έχουν βαθύτατο, αρνητικό αντίκτυπο στην εμπορική σημασία των εταιρειών, με το 44% των θυμάτων παραβίασης δεδομένων να λένε στους φίλους και την οικογένειά τους να μην προτιμούν την αντίστοιχη μάρκα/εταιρεία.
Το 43% των θυμάτων παραβίασης δεδομένων σταμάτησαν να ασχολούνται με την εταιρεία συνολικά.
Το 30% των θυμάτων παραβίασης δεδομένων έκαναν αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με το περιστατικό απάτης, ενισχύοντας περαιτέρω τις αρνητικές αντιλήψεις για την εμπορική σημασία των εταιρειών αυτών.
Το 59% των θυμάτων, τα οποία εκτέθηκαν αρχικά στην απάτη σε κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, δηλώνουν ότι είναι λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνολικά.
Άλλοι αναφέρουν ότι είναι λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές ηλεκτρονικών τραπεζικών υπηρεσιών και υπηρεσιών πληρωμών ως αποτέλεσμα των εμπειριών τους.
Προστασία του ψηφιακού απορρήτου από την απάτη
Υπάρχει ισχυρή συναίνεση μεταξύ των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα (94% συμφωνούν) ότι οι επιχειρήσεις φέρουν ευθύνη για την προστασία της ιδιωτικής ψηφιακής τους ζωής. Το 70% συμφωνεί απόλυτα ότι οι επιχειρήσεις έχουν ευθύνη να προστατεύουν την ψηφιακή ιδιωτικότητα των χρηστών και το 24% συμφωνεί σε ένα μικρότερο βαθμό. Οι ηλικιωμένοι ερωτηθέντες είναι πιο πιθανό να συμφωνούν απόλυτα με αυτές τις τοποθετήσεις.
Το 55% των ερωτηθέντων καταναλωτών χρησιμοποιεί λογισμικό για την προστασία της ψηφιακής του και ιδιωτικής του ζωής. Τα προηγούμενα θύματα απάτης είχαν στατιστικά περισσότερες πιθανότητες να χρησιμοποιήσουν αυτό το είδος λογισμικού.
“Η εμπιστοσύνη επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες αντιλαμβάνονται και εμπλέκονται με μια μάρκα. Με τον φόβο της ψηφιακής απάτης να αυξάνεται μεταξύ των καταναλωτών, η αξία της εδραίωσης και της διατήρησης της εμπιστοσύνης στις επιχειρηματικές συναλλαγές είναι κρίσιμη”, δήλωσε η Kristi Melani, CMO & GTM (Υπεύθυνη Μάρκετινγκ) της Telesign.
“Η πρόκληση για τον σημερινό καταναλωτή είναι να αποφασίσει ποιον μπορεί να εμπιστευτεί και με βάση τα ευρήματα του Δείκτη Εμπιστοσύνης, γνωρίζουμε ότι αναζητούν επιβεβαίωση, ότι οι εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται είναι αξιόπιστες. Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τις αντιδράσεις των καταναλωτών με την έρευνά μας για τον Δείκτη Εμπιστοσύνης για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς και πού παίζει ρόλο η εμπιστοσύνη στη χρήση του διαδικτύου. Οι πιο αξιόπιστες επιχειρήσεις θα είναι εκείνες που θα χρησιμοποιούν τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες για να δημιουργήσουν περιβάλλοντα, που θα κάνουν τη συνεχή εμπιστοσύνη πραγματικότητα”, συνέχισε η Melani.
“Η προστασία των ψηφιακών ταυτοτήτων και η ενσωμάτωση της ασφάλειας στην καθημερινή ζωή αποτελεί τεράστιο μέλημα για τις επιχειρήσεις”, δήλωσε ο Daniel Newman, ιδρυτικός εταίρος και κύριος αναλυτής της Futurum Research.“Για να γίνει αυτό αποτελεσματικά, απαιτείται η κατάλληλη ισορροπία μεταξύ ασφάλειας και εμπειρίας του χρήστη. Η Telesign συνεχίζει να επιδεικνύει σημαντική πρόοδο στην επίλυση αυτής της πρόκλησης και να καθιστά τον ψηφιακό κόσμο ασφαλέστερο για όλους”, κατέληξε ο Newman.
Πηγή:
https://www.helpnetsecurity.com/2023/05/12/digital-fraud-fear
Η εθελοντική ομάδα του CSI Institute, αποτελούμενη από εξειδικευμένους επιστήμονες όπως, ψυχολόγους, εγκληματολόγους, κοινωνιολόγους καθώς και τεχνικούς δικτύων & πληροφορικής, είναι κοντά σας παρέχοντας πληροφορία, ενημέρωση και γνώση μέσα από ποικίλα θέματα αρθρογραφίας.