Reuters: Έτσι ‘φακελώνει’ τις αναρτήσεις μας το Facebook

Σύμφωνα με μια έκθεση του Reuters, το Facebook έχει προσλάβει μια ομάδα από το Hyderabad της Ινδίας, η οποία συλλέγει και κατηγοριοποιεί δεδομένα των χρηστών, όπως φωτογραφίες, status και άλλα, που έχουν δημοσιεύσει οι χρήστες από το 2014. Οι υπάλληλοί του κατατάσσουν τα δεδομένα σε πέντε κατηγορίες και έπειτα τα δίνουν στους ειδικούς, ώστε με βάση αυτά που ανεβάζουν οι χρήστες, να δημιουργήσουν νέα χαρακτηριστικά και λειτουργίες. Ωστόσο, οι χρήστες δεν έχουν καμία ιδέα για τον έλεγχο των δεδομένων τους από τρίτους..

Ακριβώς γι’ αυτό το σκοπό χρησιμοποιήθηκε η ινδική εταιρία Wipro, που πληρώθηκε 4 εκατομμύρια δολάρια γι’ αυτή τη δουλειά. Διαθέτει περίπου 260 επιστήμονες, που ασχολούνται με την ανάλυση των posts τα τελευταία πέντε χρόνια. Η ανάλυση πραγματοποιείται σε όλα τα δεδομένα: status, κοινόχρηστους συνδέσμους, events , stories, βίντεο και φωτογραφίες, ακόμα και σε screenshots με συζητήσεις των χρηστών στις διάφορες εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων του Facebook. Τα screenshots και τα σχόλια μπορεί να περιλαμβάνουν και κωδικούς πρόσβασης. Τα δεδομένα δεν συλλέγονται μόνο από χρήστες του Facebook αλλά και του Instagram. Επίσης, είναι κάτι που γίνεται παγκοσμίως και σε πολλές γλώσσες, όπως αγγλικά και αραβικά.

Οι εργαζόμενοι της Wipro μίλησαν υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας λόγω του φόβου για αντίποινα από την ινδική εταιρεία, το ίδιο κι ένας πρώην διευθυντής προστασίας προσωπικών δεδομένων του Facebook, που εξέφρασε την ανησυχία του για τις πληροφορίες των χρηστών που εκθέτονται  χωρίς τη ρητή άδειά τους. Ο ετήσιος κανονισμός γενικής προστασίας δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR) έχει αυστηρούς κανόνες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις συλλέγουν και χρησιμοποιούν προσωπικά δεδομένα και σε πολλές περιπτώσεις απαιτεί ειδική συγκατάθεση. Το κακό είναι ότι δεν ελέγχονται μόνο τα δημόσια posts αλλά και ιδιωτικά δεδομένα και οι χρήστες δεν μπορούν να κάνουν τίποτα γι’ αυτό. το Facebook και άλλες εταιρείες θα πρέπει να προσφέρουν περισσότερη διαφάνεια και οι χρήστες να γνωρίζουν περισσότερα για τις πολιτικές τους.

Ο Αμερικανός γερουσιαστής Mark Warner, δημοκράτης και επικριτής κριτικός των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, δήλωσε στο Reuters ότι οι μεγάλες πλατφόρμες όλο “λαμβάνουν όλο και περισσότερα δεδομένα από τους χρήστες για ευρύτερες και πιο εκτεταμένες χρήσεις, χωρίς την αντίστοιχη αποζημίωση για τον χρήστη. ”

Σύμφωνα με το Facebook, η συλλογή δεδομένων μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία να αναπτύξει νέες λειτουργίες, αυξάνοντας ενδεχομένως τη χρήση και τα έσοδα από διαφημίσεις. Αυτό δήλωσε ότι διαθέτει τεχνολογία για συστηματικό συγχρονισμό καταχωρήσεων τόσο με αιτήματα διαγραφής όσο και με αλλαγές στις ρυθμίσεις απορρήτου περιεχομένου, καταλήγοντας στο ότι οι όλες οι διαδικασίες γίνονται σύμφωνα με τους κανόνες.

2019-05-07T09:29:03+00:00