Γράφει η Χριστίνα Λέκκα
Το LinkedIn, ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2002 από τον Reid Hoffman ενώ ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάιο του 2003. Αποτελεί ίσως ένα από τα μεγαλύτερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επαγγελματικού βεληνεκούς.
Έδρα της αποτελεί η Silicon Valley και ο ιστότοπος αυτός έχει πάνω από 900 εκατομμύρια χρήστες σε πάνω από 200 χώρες, ενώ η διαθεσιμότητά του είναι σε 24 γλώσσες. Στόχος του LinkedIn είναι η διασύνδεση των επιχειρήσεων ανά τον κόσμο «για να γίνουν πιο παραγωγικοί και επιτυχημένοι». Ουσιαστικά οι διάφοροι εργοδότες αναρτούν αγγελίες μέσω της πλατφόρμας αυτής και τα εγγεγραμμένα μέλη της, εφόσον έχουν δημιουργήσει το επαγγελματικό τους προφίλ/ βιογραφικό, μπορούν να επικοινωνούν με τους εκάστοτε εργοδότες για την θέση εργασίας.
Ωστόσο, τα τελευταία περίπου 3 χρόνια έχει παρατηρηθεί μια αλλαγή στην ποιότητα της πλατφόρμας και στον τρόπο που οι χρήστες την χρησιμοποιούν. Ενώ πρωταρχικός σκοπός του LinkedIn ήταν να βοηθήσει τους υποψηφίους να έρθουν σε επαφή με εργοδότες, πλέον το μεγαλύτερο ποσοστό των αναρτήσεων έχει αποκτήσει ένα πιο προσωπικό ύφος. Κάποιος θα έλεγε πως το LinkedIn έχει γίνει Κατά κάποιον τρόπο «προσωπικό ημερολόγιο» όπου οι χρήστες μοιράζονται προσωπικές ιστορίες.
Πάνω σε αυτή την αλλαγή, από το επίσημο ύφος της πλατφόρμας στο πιο προσωπικό ιστολόγιο, το LinkedIn προσέθεσε την λειτουργία των «Stories» (βίντεο μικρής διάρκειας, που αναρτάται και παραμένει ως 24 ώρες και ο κάθε χρήστης μπορεί να μοιράζεται την καθημερινότητα του ή σκέψεις με τους ακόλουθούς του). Η δυνατότητα αυτή, όμως, επικρίθηκε αρκετά από το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών, λέγοντας πως θα πρέπει να διατηρηθεί αυτή η κομψότητα που έχει το LinkedIn, οδηγώντας τον κολοσσό σε απόσυρση αυτής της δυνατότητας.
Η αλλαγή όμως στο ύφος των αναρτήσεων είναι ένα σημείο αμφιλεγόμενης συζήτησης. Γιατί; Επειδή ορισμένοι χρήστες θεωρούν πως το LinkedIn πρέπει να παραμείνει μια πλατφόρμα αναζήτησης εργασίας και εργαζομένων, ενώ ορισμένοι θεωρούν πως αυτή η αλλαγή καθιστά την αναζήτηση ανθρωπίνου δυναμικού πιο κοινωνική πιο ανθρώπινη και όχι αυτοματοποιημένη.
Συγκεκριμένα ο Dan Roth, συντάκτης στο LinkedIn, αναφέρει πως «οι χρήστες που μοιράζονται τις ιστορίες τους περί ψυχικής υγείας, απολαμβάνουν θετικότερη ανατροφοδότηση». Στην ίδια γραμμή υποστήριξης o Douglas Rode, που διοικεί την Page Group, αναφέρει πως «στην πλατφόρμα, παρουσιάζεις τον εαυτό σου στον εκάστοτε εργοδότη. Προσπαθείς να ισορροπήσεις την εμπειρία σου και να μην συστηθείς με αυτοματοποιημένο τρόπο».
Οι περισσότεροι χρήστες βλέπουν το LinkedIn να μετατρέπεται σε ένα είδος FaceBook ή Twitter, ενώ ορισμένοι μια προσπάθεια να προσελκύσουν εργοδότες κάνοντας επίκληση στο συναίσθημα. Θα γίνει άραγε το LinkedIn το FaceBook της νέας γενιάς επιχειρήσεων;
Το μέλλον μόνο μέλλει να δείξει.
Πηγές:
https://maverrik.io/blog/what-happened-to-linkedin-stories/
https://www.bbc.com/news/business-65123115
www.fomo.gr/ti-einai-to-linkedin/
Η εθελοντική ομάδα του CSI Institute, αποτελούμενη από εξειδικευμένους επιστήμονες όπως, ψυχολόγους, εγκληματολόγους, κοινωνιολόγους καθώς και τεχνικούς δικτύων & πληροφορικής, είναι κοντά σας παρέχοντας πληροφορία, ενημέρωση και γνώση μέσα από ποικίλα θέματα αρθρογραφίας.