Διαδίκτυο, Τεχνολογία

Ηλεκτρονικό Εμπόριο | Τι πρέπει να γνωρίζουμε

Η εκτεταμένη χρήση του διαδικτύου την περίοδο της πανδημίας έχει ομολογουμένως επηρεάσει πολλές πτυχές της καθημερινής ζωής των πολιτών και κυρίως τον τρόπο με τον οποίο πολλοί καταναλωτές επιλέγουν να πραγματοποιούν τις συναλλαγές  τους. Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζεται με ραγδαίους ρυθμούς και αυτό οφείλεται τόσο στην εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών όσο και στην εμφάνιση νέων καταναλωτικών τάσεων. Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι Έλληνες καταλήγουν να κάνουν τις αγορές τους σε κάποιο ψηφιακό κατάστημα, κάτι το οποίο θα συνεχισθεί σίγουρα  με αμείωτη ένταση.

Πιο συγκεκριμένα, το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) σχετίζεται με την πώληση και αγορά υπηρεσιών και προϊόντων χρησιμοποιώντας παράλληλα ηλεκτρονικά μέσα και το διαδίκτυο. Είναι αλήθεια ότι πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν να προωθήσουν τα προϊόντα τους είτε αποκλειστικά μέσω κάποιου ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) είτε σε συνδυασμό με το φυσικό τους κατάστημα. Η ψηφιακή επιχειρηματικότητα παρουσιάζει διάφορες μορφές.Μια απ’ αυτές , ονομάζεται business to consumer ecommerce (B2C) και περιγράφει την απευθείας συναλλαγή επιχείρησης με τον καταναλωτή ,ενώ όταν η επιχείρηση απευθύνεται σε άλλη επιχείρηση,τότε μιλάμε για το business to business ecommerce (B2B).

Η συνεχής αύξηση της τεχνολογίας έχει επηρεάσει με ποικίλους τρόπους το ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέροντας ταυτόχρονα νέες δυνατότητες στους χρήστες του Διαδικτύου και κατ’ επέκταση στους ψηφιακούς καταναλωτές. Ειδικότερα, το voice shopping ή voice commerce επιτρέπει στον καταναλωτή να  επισκεφθεί το ηλεκτρονικό κατάστημα με τη χρήση φωνητικής αναγνώρισης, δηλαδή μέσω κάποιου μικροφώνου. Επίσης, το visual commerce σχετίζεται με τη εμφάνιση οπτικοακουστικού υλικού για τη καλύτερη δυνατή προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Με αυτόν τον τρόπο, η επιλογή διαδραστικών βίντεο και εικόνων κάνουν πιο ελκυστική την παρουσίαση των υπηρεσιών. Τέλος, πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν την προσθήκη νέων τεχνολογιών ,όπως είναι οι εικονικοί βοηθοί (virtual assistants),με κύριο στόχο τη διευκόλυνση των πελατών  και τη βελτιστοποίηση της αγοραστικής τους εμπειρίας.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα εύκολης και γρήγορης πρόσβασης στο κατάστημα μιας και εκμηδενίζονται πλέον οι γεωγραφικές αποστάσεις.  Όλα γίνονται με ένα κλικ. Ακόμη και οι πληρωμές πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά και σε λιγότερο χρόνο, ενώ οι συναλλαγές μπορεί να γίνουν ανά πάσα στιγμή, μιας τα e-shops είναι «ανοιχτά» 24 ώρες την ημέρα.

Από την άλλη πλευρά,ωστόσο, το ηλεκτρονικό έγκλημα έχει εξελιχθεί και πολλοί χρήστες του διαδικτύου θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στα βήματα που ακολουθούν κατά τη διάρκεια μιας ηλεκτρονικής αγοράς. Οι πολίτες σωστό θα ήταν να μην απαντούν σε ύποπτα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και να αποφεύγουν να αποκαλύπτουν ευαίσθητες προσωπικές τους πληροφορίες ,όπως διαπιστευτήρια εισόδου και στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών. Παράλληλα, μια ιστοσελίδα για να είναι ασφαλής και νόμιμη οφείλει  να διαθέτει πιστοποιητικό  SSL. Έτσι, οι χρήστες μπορούν να ελέγχουν  στην μπάρα διεύθυνσης (URL), αν υπάρχει το πρωτόκολλο HTPPS και κυρίως το τελικό S που σημαίνει Secure. Επίσης, στο ίδιο σημείο και ειδικότερα στην αρχή της μπάρας πρέπει να εμφανίζεται ένα πράσινο λουκέτο που υποδεικνύει ότι η ιστοσελίδα που φιλοξενεί το e-shop είναι αξιόπιστη.

Επομένως, είναι πραγματικότητα,ότι το διαδικτυακό εμπόριο κερδίζει συνεχώς έδαφος και πολλοί χρήστες επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους ψηφιακά.  Αυτό, όμως, συνεχίζει να φέρνει διαρκώς σε πρώτο πλάνο την ανάγκη προστασίας προσωπικών δεδομένων από επικείμενες επιθέσεις χάκερς.

Πηγή: synergic.gr