Γράφει η Θέτις Δημητροπούλου
Μια θυγατρική της Alphabet, στην οποία ανήκει η GOOGLE, ελπίζει να αναπτύξει μια τεχνολογία διανομής με drones, ικανής να διαχειριστεί εκατομμύρια παραγγελίες, σε διάστημα 12 μηνών.
Τα λειτουργικά drones ως δίκτυο, λέει η Wing, θα βελτιώσουν την αποδοτικότητα. Η τεχνολογία αυτή ελέγχεται ¨σε κλίμακα¨ στο Logan στην Αυστραλία, όπου η Wing παραδίδει πάνω από 1000 πακέτα την ημέρα. Η εταιρεία έχει επίσης ξεκινήσει και δοκιμαστικές παραδόσεις με drone στο προάστιο Lusk του Δουβλίνου. Λέγεται ότι κι άλλες εταιρείες είναι σε συζητήσεις με το τμήμα Μεταφορών και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας ώστε να συμφωνήσουν σε ρυθμίσεις για να επιτραπούν οι διανομές με drones και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
‘Διανομή καφέ’
Ο διευθύνων σύμβουλος, Adam Woodworth, υποστηρίζει ότι το σύστημα διανομής θα μοιάζει “πολύ περισσότερο με ένα αποδοτικό δίκτυο δεδομένων παρά με ένα παραδοσιακό σύστημα μεταφορών”. Στη δοκιμή, “κάνουμε πολλές διανομές ειδών παντοπωλείου, έτοιμων γευμάτων και καφέ”, αναφέρει ο Woodworth. Προς το παρόν, οι καταναλωτές δε χρεώνονται επιπλέον για τη διανομή με drone, αλλά η εταιρεία δε γνωστοποιεί το τελικό κόστος τους. Ωστόσο, προκειμένου να είναι οικονομικά βιώσιμες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν ένα μεγάλο αριθμό διανομών, αναφέρουν οι ειδικοί.
‘Μεγάλα δεδομένα’
Ο Δρ. Steve Wright, του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αγγλίας, λέει πως ήταν αναμενόμενο ότι η Wing θα ήταν μια από τις εταιρείες που θα προχωρούσε σε μια τέτοια προσπάθεια. “Όλοι ακόμα εξακολουθούν να εργάζονται πάνω στα ίδια τα drones, τα οποία θα λειτουργούν μέρα και νύχτα πολύ περισσότερο από ότι κάναμε στο παρελθόν, αλλά οι σκέψεις ήδη στρέφονται στη μεγαλύτερη εικόνα”, αναφέρει. “Το πρώτο ερώτημα που τίθεται είναι η κυκλοφορία. Ωστόσο, η επόμενη ερώτηση φαίνεται μεγάλη: πώς θα διαχειριστούμε και θα κατευθύνουμε αυτόν τον τεράστιο αριθμό ρομπότ. Δε θεωρώ τυχαίο το γεγονός ότι η Wing και η Amazon μοιράζονται μια ξεκάθαρη κληρονομιά – τα μεγάλα δεδομένα”, τονίζει ο Wright.
Το δίκτυο διανομής της Wing περιλαμβάνει τρία βασικά στοιχεία:
-τα drones διανομής
-βάσεις από όπου τα drones απογειώνονται, προσγειώνονται και φορτίζουν τις μπαταρίες τους
-αυτόματους φορτωτές που επιτρέπουν στις εταιρείες να αφήνουν πακέτα προς παραλαβή.
Χρησιμοποιώντας αυτά τα στοιχεία, αναφέρει η εταιρεία, τα drones μπορούν να παραλαμβάνουν, να παραδίδουν, να ταξιδεύουν και να φορτίζουν σε όποιο μοτίβο είναι πιο λειτουργικό για ολόκληρο το σύστημα κι όχι απλά να πετάνε από μια βάση στον πελάτη και πίσω.
“Ένα απτό παράδειγμα του πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει: το αεροσκάφος απογειώνεται από μια τοποθεσία, θα μπορούσε να πετάξει προς μια άλλη επιχείρηση για να παραλάβει ένα δέμα, να κατευθυνθεί προς την τοποθεσία παράδοσης και μετά μπορεί, αντί να επιστρέψει στη βάση από την οποία απογειώθηκε, να πετάξει σε κάποια γειτονική”, είπε ο Woodworth στο πρόγραμμα Tech Tent του BBC.
Ένα πλεονέκτημα του ότι το σύστημα δουλεύει ως δίκτυο, είναι ότι μπορεί γρήγορα να προσαρμοστεί σε περιπτώσεις αιχμής της κατανάλωσης σε συγκεκριμένες περιοχές ενώ και θέσεις φόρτισης μπορούν να προστεθούν γρήγορα.
Ο αυτόματος φορτωτής μοιάζει με ένα καλάμι ψαρέματος σε σχήμα V. Το προσωπικό του καταστήματος κρεμάει μικρά πακέτα σε ένα γάντζο και τα drones αιωρούνται πάνω από το σημείο για να τα παραλάβουν. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης κι ένα υψηλό επίπεδο αυτοματισμού, όταν ένα αεροσκάφος είναι ενεργοποιημένο, η εταιρεία αναφέρει ότι ελέγχει πως βρίσκεται στο σωστό σημείο, ότι έχει το κατάλληλο λογισμικό κι ότι έχει άδεια για να πετάξει. Οι πιλότοι εδάφους μπορούν να επιβλέπουν στόλους drones για να διασφαλίζουν ότι λειτουργούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα, αντί να παρακολουθούν μόνο ένα αεροσκάφος.
Ο Woodworth δήλωσε ότι οι περισσότερες ρυθμιστικές αρχές της πολιτικής αεροπορίας σε όλον τον κόσμο, υιοθετούν κανόνες που θα επέτρεπαν τέτοιου είδους επιχειρήσεις. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιες προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν. Η Wing έχει αντιμετωπίσει παράπονα σχετικά με το θόρυβο από μερικούς κατοίκους του Logan. Ο Woodworth τονίζει πως η εταιρεία έχει κάνει πολλή δουλειά ώστε να κάνει τα αεροσκάφη όσο πιο αθόρυβα γίνεται και το λογισμικό έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία ‘λεωφόρων’, να μην περνάνε δηλαδή τα drones από τα ίδια σπίτια.
Πηγή: https://www.bbc.com/news/technology-64891005
Η εθελοντική ομάδα του CSI Institute, αποτελούμενη από εξειδικευμένους επιστήμονες όπως, ψυχολόγους, εγκληματολόγους, κοινωνιολόγους καθώς και τεχνικούς δικτύων & πληροφορικής, είναι κοντά σας παρέχοντας πληροφορία, ενημέρωση και γνώση μέσα από ποικίλα θέματα αρθρογραφίας.