Κοινωνία, Συμπεριφορά

Η οπτική επαφή προετοιμάζει τον εγκέφαλο για κοινωνική αλληλεπίδραση

Η οπτική επαφή συμβαίνει όταν δύο άνθρωποι κοιτάζουν ο ένας τα μάτια του άλλου την ίδια στιγμή. Αυτή είναι μια μορφή μη λεκτικής επικοινωνίας που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να επικοινωνήσουν πολλές μορφές συναισθημάτων και είναι απαραίτητη για την κοινωνική αλληλεπίδραση. Η οπτική επαφή και οι εκφράσεις του προσώπου παρέχουν σημαντικές κοινωνικές και συναισθηματικές πληροφορίες. Οι περισσότεροι ερευνητές συμφωνούν ότι η οπτική επαφή είναι η πιο σημαντική μορφή μη λεκτικής επικοινωνίας επειδή έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στο πώς αισθάνεται ένα άλλο άτομο για εσάς και τι λέτε. Η υπερβολική ή πολύ μικρή οπτική επαφή μπορεί να προκαλέσει ανάμεικτα συναισθήματα.

Επιπλέον, η οπτική επαφή μπορεί να κάνει τους ανθρώπους πιο ανθεκτικούς στην πειθώ, όπως διαπίστωσαν ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Φράιγκμπουργκ της Γερμανίας. Σε μια άλλη έρευνα, οι συμμετέχοντες τέθηκαν σε βιντεοκλήση με ένα άλλο άτομο. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η οπτική επαφή αύξησε τη διατήρηση όσων ειπώθηκαν στην κλήση. Μόλις το 30% του χρόνου που αφιερώθηκε στην οπτική επαφή προστέθηκε σε μια σημαντική αύξηση σε αυτά που θυμόντουσαν οι συμμετέχοντες. Αυτό σημαίνει ότι μια πολύ γρήγορη οπτική επαφή μπορεί να κάνει πολλά, δηλαδή λιγότερο από 20 δευτερόλεπτα κάθε λεπτό.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η οπτική επαφή ενεργοποιεί το μεταιχμιακό σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι οι ίδιοι νευρώνες που ενεργοποιούνται στον εγκέφαλο κάποιου θα πυροδοτηθούν και στον δικό σας όταν μοιράζεστε οπτική επαφή μαζί του. Έτσι, εάν τα μάτια τους μεταδίδουν χαρά, θα νιώσετε και εσείς χαρά. Ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι η καλή οπτική επαφή αποτελεί μια σημαντική ένδειξη ειλικρίνειας κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας και μπορεί να βοηθήσει δύο άτομα να χτίσουν εμπιστοσύνη. Μια άλλη έρευνα από το πανεπιστήμιο του Παρισιού διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη αυτογνωσία όταν χρησιμοποιούν οπτική επαφή παρά όταν την αποφεύγουν. Συνεπώς, η οπτική επαφή μπορεί να βοηθήσει να βελτιώσετε τις προσωπικές σας σχέσεις, αλλά και να σας βοηθήσει να αυξήσετε τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη στην εργασία.

Πηγή:  brandastic.com