Διαδίκτυο, Τεχνητή Νοημοσύνη

Η Google επιτέλους προσπαθεί να “εξαφανίσει” τις παραπλανητικές διαφημίσεις τεχνητής νοημοσύνης

Μεταφράζει η Μανανά Ναταλία

Την Τρίτη, η Google ανακοίνωσε αλλαγές για να καταπολεμήσει τις ανεπιθύμητες διαφημίσεις που έχουν δημιουργηθεί μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Εξειδικευμένος SEO αναφέρει πως αυτοί οι νέοι κανόνες θα μπορούσαν να αλλάξουν τα πάντα.

Η Google παίρνει μέτρα ενάντια στις ανεπιθύμητες ειδοποιήσεις που δημιουργούνται αλγοριθμικά. Ο κολοσσός – μηχανή αναζήτησης μόλις ανακοίνωσε επερχόμενες αλλαγές, οι οποίες θα περιλαμβάνουν μια ανανεωμένη πολιτική απέναντι στα spam, σχεδιασμένη κατά βάση με σκοπό να αφήσει τις παραπλανητικές διαφημίσεις εκτός αποτελεσμάτων αναζήτησης.

”Φαίνεται να είναι μια από τις μεγαλύτερες αναβαθμίσεις στην ιστορία της Google”, αναφέρει η Lily Ray, senior director SEO στο πρακτορείο marketing Amsive. “Θα μπορούσε να αλλάξει τα πάντα.”

Σε μια δημοσίευση, η Google υποστηρίζει πως αυτή η αλλαγή θα μειώσει το “χαμηλής ποιότητας , μη πρωτότυπο περιεχόμενο” στα αποτελέσματα αναζήτησης κατά 40%. Θα επικεντρωθεί στη μείωση αυτού που η εταιρεία ονομάζει “κλιμακούμενη κατάχρηση περιεχομένου”, δηλαδή όταν πολλοί κακοί παράγοντες γεμίζουν το ίντερνετ με υπέρογκους αριθμούς άρθρων και δημοσιεύσεων σχεδιασμένα να εξαπατήσουν τις μηχανές αναζήτησης.

”Ένα καλό παράδειγμα αυτού, που υπάρχει εδώ και λίγο καιρό, είναι η κατάχρηση γύρω από τα spam νεκρολογίας”, λέει ο αντιπρόεδρος έρευνας της Google, Pandu Nayak. Τα spam νεκρολογίας είναι μια ιδιαίτερα βλοσυρή μορφή ψηφιακής πειρατείας, όπου άτομα προσπαθούν να κερδίσουν χρήματα “σκαλίζοντας” και αναδημοσιεύοντας ειδήσεις θανάτου, κάποιες φορές σε πλατφόρμες όπως το Youtube. Πρόσφατα, άτομα που ασχολούνται με τις παραπλανητικές νεκρολογίες ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να αυξήσουν το εύρος τους, κάνοντας το ζήτημα ακόμη χειρότερο. Η νέα πολιτική της Google, εάν ενεργοποιηθεί αποτελεσματικά, θα πρέπει να δυσκολέψει αυτού του είδους τις ανεπιθύμητες ειδήσεις να αναρριχώνται στην κορυφή των διαδικτυακών αναζητήσεων.  

Αυτή η σαφώς πιο επιθετική προσέγγιση στη μάχη κατά των spam στοχεύει στο “domain squatting”, μια πρακτική στην οποία οι επιτήδειοι αγοράζουν ιστοσελίδες με αναγνωρισμένη φήμη και όνομα με σκοπό να κερδοσκοπήσουν από τη φήμη αυτή, συχνά αντικαθιστώντας την πραγματική δημοσιογραφία με άρθρα που έχουν δημιουργηθεί μέσω τεχνητής νοημοσύνης με σκοπό να χειραγωγήσουν τις κατατάξεις των μηχανών αναζήτησης. Αυτού του είδους οι συμπεριφορές προϋπάρχουν της εμφάνισης του AI(artificial intelligence), αλλά με την άνοδο των εργαλείων παραγωγής μηνυμάτων όπως το ChatGPT, έχει γίνει αυξητικά πολύ ευκολότερο να αναμοχλευτούν ατελείωτα άρθρα που θα επηρεάσουν τις κατατάξεις της Google.

Το καρφί του “domain squatting” είναι απλά ένα από τα θέματα που έχουν αμαυρώσει τη φήμη της αναζήτησης της Google τα τελευταία χρόνια. “Οι άνθρωποι μπορούν να ρίξουν μια ματιά σε αυτές τις ιστοσελίδες πολύ εύκολα”, λέει ο SEO Gareth Boyd, ο οποίος διοικεί την εταιρεία ψηφιακού marketing Forte Analytica. “Έχει υπάρξει τεράστιο θέμα.” ( Ο Boyd παραδέχτηκε πως έχει δημιουργήσει και ο ίδιος παρόμοιες ιστοσελίδες στο παρελθόν, αν και αναφέρει πως δεν το κάνει πλέον.)

Το Φεβρουάριο, η WIRED έκανε αναφορά σε αρκετά δίκτυα παραπλανητικών διαφημίσεων τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποίησαν το “domain squatting” ως στρατηγική, περιλαμβάνοντας ένα που χρησιμοποίησε τις ιστοσελίδες The Hairpin, για τις ανεξάρτητες δυναμικές γυναίκες και την εκτός λειτουργίας πρώην δημοκρατική ιστοσελίδα με έδρα το Χονγκ-Κονγκ, Apple Daily και τις γέμισε με ασυναρτησίες παραγόμενες μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Ένα άλλο δίκτυο μετέτρεψε την ιστοσελίδα της εφημερίδας μιας μικρής πόλης στην Άιοβα σε ένα περίεργο “αποθετήριο” τεχνητής νοημοσύνης για προσφορές λιανεμπορίου. Σύμφωνα με τη νέα πολιτική της Google, αυτή η συμπεριφορά κατατάσσεται πλέον αυστηρά από την εταιρεία ως spam.

Επιπρόσθετα από το “domain squatting”, η νέα πολιτική της Google θα θα επικεντρωθεί επίσης στο να εξαλείψει την κατάχρηση της φήμης, όπου άλλες καθόλα αξιόπιστες ιστοσελίδες επιτρέπουν σε εξωτερικές πηγές να δημοσιεύουν χορηγούμενα ψηφιακά αχρείαστα δεδομένα ή άλλου τύπου ψηφιακή ρύπανση. (Η δημοσίευση της Google περιγράφει “τις αναφορές της ημέρας αποπληρωμής του δανείου σε μια αξιόπιστη εκπαιδευτική ιστοσελίδα” ως παράδειγμα.) Καθώς μερικά τμήματα της πολιτικής περί ανεπιθύμητων ειδήσεων θα επιβληθούν άμεσα, η Google δίνει προειδοποίηση 60 ημερών στο να επιβληθεί στην κατάχρηση φήμης, ώστε να δώσει χρόνο στις ιστοσελίδες να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς.

Ο Nayak αναφέρει πως η εταιρεία εργάζεται στην συγκεκριμένη αναβάθμιση από το τέλος της προηγούμενης χρονιάς. Πιο γενικά, η εταιρεία δουλεύει πάνω σε τρόπους να διορθώσει το χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο στις αναζητήσεις, περιλαμβάνοντας τα spam που παράγονται με τεχνητή νοημοσύνη, από το 2022. “Έχουμε επίγνωση του προβλήματος,”¨λέει ο Nayak. “Απαιτείται χρόνος να αναπτυχθούν αποτελεσματικά αυτές οι αλλαγές.”

Κάποιοι SEO είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι αυτές οι αλλαγές θα μπορέσουν να αποκαταστήσουν την αποτελεσματικότητα της αναζήτησης της Google. “Θα επανεγκαθιδρύσει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσαν τα πράγματα, ελπίζουμε.” λέει ο Ray. “Αλλά θα πρέπει να δούμε τι θα γίνει.”

Πηγή:

https://www.wired.com/story/google-search-artificial-intelligence-clickbait-spam-crackdown/