Μετάφραση
Η Booking.com προειδοποιεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη (AI) προκαλεί έκρηξη στις ταξιδιωτικές απάτες.
Η επικεφαλής της εταιρείας για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, Marnie Wilking, ανέφερε ότι υπήρξε “αύξηση από 500 έως και 900%” τους τελευταίους 18 μήνες. Είπε ότι υπήρξε ιδιαίτερη αύξηση στις επιθέσεις phishing – όπου οι άνθρωποι εξαπατώνται ώστε να παραδώσουν τα οικονομικά τους στοιχεία – από τη στιγμή που τα εργαλεία γεννητικής τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT εμφανίστηκαν στην αγορά.
“Φυσικά, το phishing υπάρχει από την αρχή ύπαρξης των emails, αλλά η αύξηση ξεκίνησε λίγο μετά την κυκλοφορία του ChatGPT,” ανέφερε. “Οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν σίγουρα την AI για να εξαπολύσουν επιθέσεις που μιμούνται τα emails πολύ καλύτερα από οτιδήποτε έχουν κάνει μέχρι σήμερα,” είπε.
Οι επιθέσεις phishing συχνά προσπαθούν να πείσουν τους ανθρώπους να παραδώσουν τα στοιχεία της κάρτας τους στέλνοντάς τους ψεύτικους – αλλά πολύ πειστικούς – συνδέσμους για διαδικτυακές κρατήσεις καταλυμάτων. Οι απατεώνες συχνά στοχεύουν ιστότοπους όπως το Booking.com και το Airbnb επειδή επιτρέπουν στους ανθρώπους να καταχωρούν τα δικά τους καταλύματα.
Αφού κάποιος πληρώσει, οι απατεώνες είτε εξαφανίζονται χωρίς ίχνος – αφήνοντας τον αγοραστή χωρίς μέρος να μείνει – ή προσπαθούν να τους αποσπάσουν περισσότερα χρήματα μέσω επόμενων μηνυμάτων.
Αυτού του είδους οι απάτες υπάρχουν εδώ και δεκαετίες, αν και συχνά συνοδεύονται από σχετικές ενδείξεις, όπως ορθογραφικά λάθη και γραμματικά σφάλματα. Αλλά – μιλώντας στο συνέδριο τεχνολογίας Collision στο Τορόντο – η Wilking είπε ότι η AI καθιστά αυτές τις απάτες πιο δύσκολες να εντοπιστούν επειδή μπορεί να δημιουργήσει ρεαλιστικές εικόνες και πολύ πιο ακριβές κείμενο, σε πολλές γλώσσες.
Καλεί τα ξενοδοχεία και τους ταξιδιώτες να χρησιμοποιούν δύο παράγοντες αυθεντικοποίησης – έναν πρόσθετο έλεγχο ασφαλείας, όπως την εισαγωγή ενός κωδικού που αποστέλλεται στο τηλέφωνο – χαρακτηρίζοντάς το “την καλύτερη μέθοδο για να αντιμετωπιστεί το phishing και η κλοπή διαπιστευτηρίων”. Επίσης παροτρύνει τους ανθρώπους να είναι πιο προσεκτικοί από ποτέ όταν ανοίγουν συνδέσμους.
Παρόλο που επικρίνει τη χρήση της AI από τους απατεώνες, είπε ότι η τεχνολογία επιτρέπει επίσης στη Booking.com να αφαιρεί γρήγορα ψεύτικα ξενοδοχεία που προσπαθούν να εξαπατήσουν τους ανθρώπους. “Έχουμε δημιουργήσει μοντέλα AI για να τα ανιχνεύουμε και είτε να τα μπλοκάρουμε από την αρχή είτε να τα αφαιρούμε πριν γίνει οποιαδήποτε κράτηση”.
Η Jane Hawkes, ειδική καταναλωτών που εξειδικεύεται στη ταξιδιωτική βιομηχανία, είπε ότι οι πάροχοι ταξιδιωτικών υπηρεσιών πρέπει “να εντείνουν τις προσπάθειές τους” για να ενημερώνουν τους ανθρώπους σχετικά με τις απάτες. “Έχουν επίσης την ευθύνη να συμβουλεύουν τους ταξιδιώτες για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο να πέσουν θύματα απάτης,” δήλωσε. Υποστήριξε επίσης ότι οι άνθρωποι πρέπει να κάνουν την έρευνά τους “με τη δέουσα επιμέλεια” για να αποφύγουν να πέσουν θύματα απάτης από την αρχή. “Ελέγξτε ότι τα στοιχεία επικοινωνίας είναι εύκολα διαθέσιμα στους ιστότοπους και ότι υπάρχει τηλεφωνικός αριθμός – πολλοί πλαστοί ιστότοποι δεν έχουν επίτηδες,” είπε. Συνέστησε επίσης να κλείνουν οργανωμένες διακοπές, παρά να κλείνουν πτήσεις και διαμονή ξεχωριστά και να χρησιμοποιούν πιστωτική κάρτα για να μεγιστοποιήσουν την προστασία τους.
Πηγή:
https://www.bbc.com/news/articles/c8003dd8jzeo
Ονομάζομαι Λαμπροπούλου Λίζα και είμαι απόφοιτη του τμήματος Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας του University of Derby, καθώς και του τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Είμαι εθελόντρια αρθρογράφος στο Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας (CSI Institute), καθώς και σε άλλες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.