Social Media

Η ανάγκη παρουσίας των τραπεζών στα social media

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), η Τράπεζα της Ελλάδος συγκαταλέγεται στις ελάχιστες τράπεζες διεθνώς οι οποίες δεν έχουν ενεργή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Instagram και YouTube ή δε διαθέτουν λογαριασμούς social media. Πόσο σημαντική όμως είναι η αλληλεπίδραση των τραπεζών με το ευρύτερο κοινό μέσω ψηφιακών μέσων;

Οι περισσότερες επιχειρήσεις πλέον, όπως και οι τράπεζες, λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού που υπάρχει, προσπαθούν να προσεγγίσουν τους πελάτες τους με τους καλύτερους δυνατούς τρόπους. Απώτερος σκοπός, η ικανοποίηση και η μακροπρόθεσμη εμπιστοσύνη τους. Όπως έχει συμβεί σε κάθε τομέα της σύγχρονης ζωής, έτσι και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, με την εξέλιξη της τεχνολογίας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης, έχουν υποστεί πολλές αλλαγές. Αυτή η άνοδος της της τεχνολογίας πληροφοριών συνέβαλε στην τεράστια αύξηση της ταχύτητας επεξεργασίας δεδομένων, στην εισαγωγή των ΑΤΜ, τη λειτουργία και την επεξεργασία διαφόρων τύπων πιστωτικών καρτών και καρτών πληρωμής και άλλων παρόμοιων τεχνολογικών διαδικασιών. Μέσα από αυτές τις εξελίξεις, το ψηφιακό μάρκετινγκ, έχει εισβάλει στον τρόπο λειτουργίας των τραπεζικών συστημάτων, χρησιμοποιώντας νέα εργαλεία για την προσέλκυση νέων πελατών, αλλά και για την διευκόλυνση στην πρόσβαση των ήδη υπαρχόντων.

To μάρκετινγκ κοινωνικής δικτύωσης ή αλλιώς social media marketing, αποτελεί σήμερα ένα από τα κυριότερα κομμάτια του ψηφιακού μάρκετινγκ και γενικά της διαφήμισης προϊόντων και υπηρεσιών. Πλέον είναι γνωστό, πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής πολλών ανθρώπων, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που μέσα από αυτά παρακολουθούν ενεργά θέματα επικαιρότητας αλλά και επιχειρήσεις προσελκύουν μέσω διαφημίσεων πιθανούς καταναλωτές. Είναι τόσο μεγάλη η χρήση των social media, που πολλοί χρήστες αναφέρουν σημαντικές προσωπικές τους πληροφορίες, κάτι που δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να “πλησιάσουν” πιο στοχευμένα το ευρύ κοινό.

Οι περισσότερες τράπεζες γνωρίζουν τη σπουδαιότητα που έχει η χρήση των ψηφιακών μέσων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την ενδυνάμωση τους αλλά και για την θετική εμπειρία των πελατών τους και έχουν προχωρήσει στη δημιουργία λογαριασμών σε διάφορες εφαρμογές. Δεν είναι όμως λίγες αυτές που δεν έχουν ισχυρή παρουσία σε κοινωνικές πλατφόρμες και με αυτόν τον τρόπο δεν ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες προσδοκίες των πελατών. 

Βασικοί λόγοι για την απόκτηση ενεργής παρουσίας των τραπεζών στα social media είναι οι εξής:

  • H εξυπηρέτηση των πελατών οποιαδήποτε στιγμή. Οι καταναλωτές, ειδικά των νεότερων γενεών, επιθυμούν πάντα οι τράπεζες να βρίσκονται εκεί που είναι και αυτοί και να μπορούν να τους ενημερώσουν και να τους βοηθήσουν ανά πάσα στιγμή.
  • Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιφέρουν πολλά θετικά αποτελέσματα για όσους τα χρησιμοποιούν. Σύμφωνα με έρευνες, το 70% των επενδυτών άλλαξαν τη σχέση τους με την τράπεζά τους εξαιτίας της διάδρασης που είχαν με την ίδια ή το περιεχόμενο που δημοσιεύει στα social media.
  • Η δημιουργία προσωπικής εφαρμογής της κάθε τράπεζας, εξυπηρετεί τις ανάγκες των πελατών και  τους πληροφορεί για τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ικανά να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ τράπεζας και καταναλωτών και να υποκαταστήσουν άλλους τρόπους επικοινωνίας. Μπορούν να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα του οργανισμού, να συμβάλουν στη διαχείριση της ποιότητας των υπηρεσιών τους και να βελτιώσουν την εικόνα και την φήμη τους. Θα ήταν σημαντικό, όσες τράπεζες δεν το έχουν κάνει ήδη, να συμμετέχουν ενεργά στα social media και να προωθούν την δουλειά και τις υπηρεσίες τους, κερδίζοντας πελάτες, πριν τους προλάβουν οι ανταγωνιστές τους.

Πηγή: newsbomb.gr