Games, Video games, Τεχνολογία

Ένα παιχνίδι περιπέτειας που βασίζεται εξ ολοκλήρου στην τεχνητή νοημοσύνη

Μεταφράζει η Χρυσάνθη Παράγιου

Ο προγραμματιστής εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παιχνιδιών, η εταιρεία Luden.io, που προέρχεται από τη Nival (Heroes of Might & Magic V), παρουσίασε ένα νέο παιχνίδι – παραγόμενης περιπέτειας (Generated Adventure). Κάθε πτυχή του, από την τέχνη και την ιστορία μέχρι τους διαλόγους, τους χαρακτήρες, τις τοποθεσίες και τη μουσική, δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το Stable Diffusion, το Midjourney και το ChatGPT.

Το Generated Adventure είναι ένα διαδικτυακό παιχνίδι περιπέτειας το οποίο, σύμφωνα με τους προγραμματιστές, δημιουργήθηκε σύμφωνα ‘μ’ όλα τα παραγωγικά συστήματα που μπορέσαμε να βρούμε”. Ο Oleg Chumakov από την Luden.io λέει ότι η ομάδα χρησιμοποίησε το Stable Diffusion και το Midjourney, για να εμπνευστεί και να σχεδιάσει διαφορετικά αντικείμενα, τοποθεσίες και χαρακτήρες του παιχνιδιού.

Δεδομένου ότι το παιχνίδι σχεδιάστηκε για ένα game jam (εκδήλωση όπου οι συμμετέχοντες προσπαθούν να φτιάξουν ένα βιντεοπαιχνίδι από το μηδέν) με θέμα να δημιουργηθούν παιχνίδια με παραδόσεις (delivery), το ChatGPT χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία μιας ιστορίας (συμπεριλαμβανομένου του διαλόγου) με σκοπό του παιχνιδιού την επιστροφή αντικειμένων στους νόμιμους ιδιοκτήτες τους σε τοποθεσίες, που δημιουργήθηκαν από τους προγραμματιστές.

Η ιδέα ήταν να προσπαθήσουν να φτιάξουν ολόκληρο το παιχνίδι χρησιμοποιώντας συστήματα βασισμένα στην τεχνητή νοημοσύνη εκτός από την ίδια τη μηχανή -που ήταν η Defold- η οποία είναι χαμηλών πόρων και πλήρως διαδικτυακή. Οι χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων έγιναν με τη χρήση του Photoshop, καθώς οι προγραμματιστές απέτυχαν να τα δημιουργήσουν με τη χρήση του Midjourney. “Νομίζαμε ότι θα μπορούσαμε εύκολα να δημιουργήσουμε κινούμενα σχέδια (animation sprites) με το Midjourney. Για να αποφύγουμε τα προβλήματα με τη συνοχή του καλλιτεχνικού στυλ, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε έναν άτλαντα για όλα τα animations όπως το περπάτημα (μπροστά και πίσω) και την ακινησία. Δεν ξέρω γιατί υποθέσαμε ότι το Midjourney θα μπορούσε να το κάνει αυτό.” εξήγησε ο Chumakov.

Η ομάδα χρησιμοποίησε επίσης το AIVA, ένα εργαλείο σύνθεσης μουσικής με βάση την τεχνητή νοημοσύνη. Το soundtrack του “Pillars of Eternity II: Deadfire”, χρησιμοποιήθηκε ως αναφορά. Ο Chumakov δήλωσε ότι η ανάπτυξη του Generated Adventure ολοκληρώθηκε σε μόλις 72 ώρες και περιέγραψε λεπτομερώς όλη τη διαδικασία ανάπτυξης του παιχνιδιού στο blog.

Σύμφωνα με τον Chumakov, η πιο χρονοβόρα πτυχή της εργασίας με το Midjourney και το Stable Diffusion είναι η διατήρηση ενός συνεπούς οπτικού στυλ. Ειδικά, όταν πρόκειται να προστεθούν μερικές λεπτομέρειες στη συνολική εικόνα ή να αλλάξουν, απλώς, μερικά πράγματα και να παραμείνουν, όλα τα υπόλοιπα ως έχουν. Ως δοκιμή των νέων εργαλείων, το στούντιο ζήτησε από την τεχνητή νοημοσύνη να δημιουργήσει μια εικόνα όπως αυτή: “Πίνακας σε στυλ Dungeons & Dragons μ’ έναν πειρατή καπετάνιο που έχει τη μορφή μινώταυρου, μ’ ένα ξύλινο πόδι σκαλισμένο σε σχήμα ανθρώπου, κρατώντας κάτι πολύ βαρύ, όπως ο Άτλας στην αρχιτεκτονική”.

Η ομάδα ανάπτυξης του Midjourney εισήγαγε πρόσφατα μια λειτουργία, που εξάγει το οπτικό στυλ από μια εικόνα, που παρέχεται μέσω ενός συνδέσμου. Αυτό διευκόλυνε σημαντικά το έργο της διατήρησης ενός συνεπούς σχεδιασμού των τοποθεσιών και των χαρακτήρων του παιχνιδιού. Οι προγραμματιστές διαβεβαιώνουν ότι διασκέδασαν πολύ κατά τη διάρκεια της παραγωγής του Generated Adventure. Αυτό που εντυπωσίασε περισσότερο την ομάδα ήταν ο τεράστιος αριθμός των ερωτήσεων από άλλους προγραμματιστές. Φαίνεται ότι το θέμα της δημιουργίας στοιχείων με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους προγραμματιστές βιντεοπαιχνιδιών.

Πηγή:

https://technewsspace.com/an-adventure-game-based-entirely-on-artificial-intelligence-is-presented