Διαδίκτυο, Τεχνολογία

«Είναι 25, δεν χρησιμοποιούν email»: η άμεση συνομιλία αντικαθιστά τα εισερχόμενα μηνύματα;

Θα μπορούσαν τα email του γραφείου να ακολουθήσουν το μηχάνημα του φαξ και του rolodex; Δεν έχουν ενταχθεί ακόμα σε αυτούς τους ‘δεινόσαυρους’ στο χώρο εργασίας, αλλά υπήρξαν σημάδια εξελικτικής αλλαγής στην ετήσια συγκέντρωση ηγετών των επιχειρήσεων στο Νταβός αυτή την εβδομάδα, όπου τα αφεντικά της τεχνολογίας είπαν ότι τα email έχουν ξεπεραστεί.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας πληροφορικής Wipro, η οποία απασχολεί 260.000 ανθρώπους παγκοσμίως, είπε ότι περίπου το 10% του προσωπικού του «δεν ελέγχει ούτε ένα email το μήνα» και ότι χρησιμοποιούσε το Instagram και το LinkedIn για να μιλήσει με το προσωπικό.

«Είναι 25, δεν τους νοιάζει. Δεν πηγαίνουν στα email τους, πηγαίνουν στο Snapchat, πηγαίνουν σε όλα αυτά τα πράγματα», είπε ο Thierry Delaporte. Ο Anjali Sud, ο διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας βίντεο Vimeo, είπε στη σύνοδο κορυφής τα emails ήταν «ξεπερασμένα».

Τα σχόλια του Delaporte, που αναφέρθηκαν από την Daily Telegraph , αναφέρονταν σε επαγγελματίες του Gen Z – συνήθως άτομα που γεννήθηκαν μετά το 1997 – αλλά σύμφωνα με έναν ιδιοκτήτη επιχείρησης στο Ηνωμένο Βασίλειο, αυτό αφορά όλες τις γενιές.

«Αν θέλω κάτι να γίνει γρήγορα, σπάνια βασίζομαι ο ίδιος στο email», λέει ο Farhad Divecha, ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ψηφιακού μάρκετινγκ Accuracast με έδρα το Λονδίνο. «Τείνω να στέλνω ένα μήνυμα [Microsoft] Teams, ή ακόμα και WhatsApp, αν είναι πραγματικά επείγον. Μπορεί να στείλω ένα email με λεπτομέρειες, αλλά τα τελευταία τρία με πέντε χρόνια έμαθα ότι το email δεν είναι αρκετά καλό αν θέλετε να γίνει κάτι γρήγορα.»

Προσθέτει ότι ορισμένοι πελάτες με υπαλλήλους Gen Z προτιμούσαν να παρακάμπτουν τα email, χρησιμοποιώντας εναλλακτικές λύσεις όπως η υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων Slack. «Είναι σύνηθες να έχουμε πελάτες με περισσότερους υπαλλήλους Gen Z να μας λένε: «ας μεταφέρουμε τη συζήτηση στο Slack γιατί τείνουμε να μην χρησιμοποιούμε πολύ το email», λέει.

Το email έχει πολλούς ανταγωνιστές που προσφέρουν υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων. Το Instagram χρησιμοποιείται από περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια άτομα το μήνα, το LinkedIn έχει 875 εκατομμύρια μέλη, το Snapchat έχει περισσότερους από 360 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες και 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι είναι στο WhatsApp. Η πλατφόρμα Teams της Microsoft είναι επίσης δημοφιλής, με περισσότερους από 270 εκατομμύρια χρήστες.

Αλλά το email δεν εξαφανίζεται και η χρήση του συνεχίζει να αυξάνεται. Ο συνολικός αριθμός των email για επιχειρήσεις και καταναλωτές που αποστέλλονται και λαμβάνονται κάθε μέρα θα ξεπεράσει τα 333 δισεκατομμύρια το 2022, λέει η εταιρεία τεχνολογικών ερευνών Radicati, η οποία αντιπροσωπεύει μια αύξηση 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος – και θα αυξηθεί σε περισσότερα από 390 δισεκατομμύρια έως το 2026. Πάνω από το μισό Ο παγκόσμιος πληθυσμός, 4,2 δισεκατομμύρια, χρησιμοποιεί email, σύμφωνα με την Radicati.

«Δεν αισθανόμαστε ότι το email πεθαίνει», λέει η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας ερευνών, Sara Radicati. Μια σημαντική πηγή ανάπτυξης στη χρήση email προέρχεται από το καταναλωτικό πεδίο, όπως τα email που σχετίζονται με ηλεκτρονικές αγορές. Επίσης, απαιτείται λογαριασμός email για κάθε είδους διαδικτυακή δραστηριότητα, όπως η δημιουργία λογαριασμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η αγορά αγαθών.

Ωστόσο, ο Radicati αναγνωρίζει ότι στον κόσμο της εργασίας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων παίζουν ρόλο παράλληλα με το email. «Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τείνει να χρησιμοποιείται για επίσημες επικοινωνίες, ενώ η πιο διαπροσωπική, περιστασιακή επικοινωνία βρίσκει το δρόμο της μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των άμεσων μηνυμάτων», συμπληρώνει.

Οι επαγγελματίες που μίλησαν στον Guardian περιέγραψαν μια μικτή προσέγγιση στη χρήση του email. Ο Τζόρνταν, 28 ετών, διευθυντής έργου στον κατασκευαστικό κλάδο από το Bristol, λέει ότι υπήρχε διάκριση μεταξύ επίσημων και ανεπίσημων επικοινωνιών στην εργασία: «Χρησιμοποιώ τα email καθαρά για να μιλήσω για επίσημα πράγματα που πρέπει να καταγραφούν. Αυτά όσον αφορά τις συμφωνίες ή κάτι τέτοιο. Αλλά για οτιδήποτε είναι εξ αποστάσεως ανεπίσημο, προχωρώ κατευθείαν στο Teams.”

Η Τρέισι, 29 ετών, επιστημονική ερευνήτρια από το Λονδίνο, λέει ότι ελέγχει συχνά το προσωπικό της email «για να παρακολουθεί πράγματα όπως εισιτήρια θεάτρου ή άλλες αγορές». Στη δουλειά, έχει μια ξεχωριστή διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου “την οποία συντάσσω και χρησιμοποιώ πολύ επίσημα”, αλλά χρησιμοποιεί επίσης άμεσα μηνύματα στο Teams για γρήγορους ελέγχους με συναδέλφους. Προσθέτει ότι «ποτέ» δεν χρησιμοποιεί κείμενο ή μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να επικοινωνήσει με συναδέλφους στο χώρο εργασίας.

Οι εργαζόμενοι της Gen Z που επικοινώνησαν με τον Guardian είπαν επίσης ότι χρησιμοποιούσαν τακτικά email εργασίας. «Γενικά ελέγχω προσωπικά email μια φορά την ημέρα και εργάζομαι τακτικά μεταξύ 9 και 6», λέει ο Matthew, 23, ένας δικηγόρος ανθρωπίνων δικαιωμάτων με έδρα το Λονδίνο. Εντωμεταξύ, ο Όουεν, 25 ετών, προγραμματιστής από το Aberdeen, λέει: «Όπως κάθε επαγγελματικό περιβάλλον, ο χώρος εργασίας μου χρησιμοποιεί email. Αν μου ζητούσαν να ελέγξω κάτι σαν το Instagram στη δουλειά, θα περίμενα ότι θα υπήρχε κάποιου είδους παρατυπία».

Για έναν ειδικό, τα σχόλια του Davos αντικατοπτρίζουν μια σταθερά επαγγελματικής ζωής: αμείλικτη τεχνολογική και πολιτιστική αλλαγή. Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποδοκιμάστηκαν από τη γενιά των «τηλεφώνων και επιστολών», λέει ο Thomas Robinson, ανώτερος λέκτορας στο Bayes Business School στο Λονδίνο. Μια αλλαγή έγινε ούτως η άλλως.

«Μπορούμε να συνεργαστούμε με τις νεότερες γενιές και να προσθέσουμε την εμπειρία μας σε αυτό, να συνεργαστούμε με αυτήν την κοινότητα ή να κάνουμε εχθρούς του μέλλοντος. Αλλά είναι ανούσιο το να σκέφτεσαι ότι μπορείς να συγκρατήσεις την τεχνο-πολιτισμική αλλαγή», λέει.

 

Πηγή :  https://www.theguardian.com/technology/2023/jan/20/davos-elite-say-gen-z-workers-prefer-chat-to-email