Γράφει ο Χαριτάτος Κωνσταντίνος
Ζούμε σε μια εποχή που το ίντερνετ έχει ραγδαία εξέλιξη και χρησιμοποιείται καθημερινά από δισεκατομμύρια ανθρώπους. Οι περισσότεροι έχουν την ευκολία πρόσβασης κάνοντας διάφορα πράγματα στο διαδίκτυο, μεταξύ αυτών είναι η αναζήτηση για ενδιαφέροντα, το gaming και η επικοινωνία. Όσον αφορά την επικοινωνία μέσω διαδικτύου, για να πραγματοποιηθεί χρειάζεται οι χρήστες να προβούν στην δημιουργία λογαριασμού κοινωνικής δικτύωσης, τα επονομαζόμενα social media.
Τα social media είναι τα διάφορα μέσα επικοινωνίας που διατηρούν οι άνθρωποι στις μέρες μας για να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω διαδικτύου (Facebook, instagram, tik tok κ.α.). Όλοι σχεδόν οι άνθρωποι στις μέρες μας έχουν τουλάχιστον ένα λογαριασμό σε τουλάχιστον ένα από τα παραπάνω social. Έχει γίνει μία μόδα της εποχής μας, που όσο πάει γίνεται και εντονότερη στις επόμενες γενιές, οι οποίες όλο και περισσότερο χρησιμοποιούν τα μέσα αυτά, ακόμα και στις παρέες τους. Όλοι πλέον μιλάνε, στέλνουν φωτογραφίες ή ποστάρουν διάφορα πράγματα στα social media και όσοι διατηρούν λογαριασμούς σε αυτά τα μέσα είναι ενήμεροι για τις τάσεις και τις μόδες που επικρατούν. Έχουν όμως όλοι κάποιο λογαριασμό στα social; Όσοι δεν έχουν είναι παραγκωνισμένοι και εκτός των τάσεων που κυκλοφορούν;
Όπως είπαμε και παραπάνω, τα social είναι μέρος της καθημερινότητάς μας όπως και το ίντερνετ στην ολότητά του. Παρόλαυτα κάποιοι άνθρωποι συνειδητά απέχουν από αυτή την μόδα των social και αρκούνται στην πιο απλή χρήση του διαδικτύου. Τα άτομα αυτά ενδεχομένως να πιστεύουν πως ό,τι κάνουν δεν χρειάζεται να το αναρτούν στο ίντερνετ, το κάνουν για δική τους ευχαρίστηση και όχι για να το γνωστοποιήσουν. Υπάρχει και μια άλλη κατηγορία ατόμων, αυτοί που έχουν social για καθαρά επαγγελματική χρήση, μόνο δηλαδή για να προωθήσουν την δουλειά τους, χωρίς να αναρτούν τίποτα προσωπικό. Σε αυτή την κατηγορία μπορεί να ανήκουν οι επαγγελματίες φωτογράφοι ή οι ηθοποιοί.
“Όποιος έχει social είναι ¨in¨ στα πράγματα και δεν μένει πίσω στις εξελίξεις”. Ενδεχομένως αυτή η άποψη να επικρατεί και να ωθεί τους νέους να κάνουν λογαριασμούς στο ίντερνετ, ίσως και για να είναι αρεστοί στους συνομηλίκους τους. Όπως και να έχει, αν κάποιος δεν είναι ενεργός στα social, αυτό δεν σημαίνει ότι μένει και πίσω στα πράγματα, καθώς μπορεί να ενημερώνετε και από άλλες πηγές ή μέσα από συζητήσεις με τους φίλους του.
Την σήμερον ημέρα άτομα που δεν έχουν social media ξαφνιάζουν τον περίγυρό τους και αντιμετωπίζονται με έκπληξη, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων διαθέτει λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης. Θα φτάσει άραγε η μέρα που θα συμβαίνει το αντίθετο, δηλαδή που οι άνθρωποι να ξαφνιάζονται με κάποιον ο οποίος να έχει social media και όχι με κάποιον που να μην έχει; Αυτό μένει να το δούμε τα επόμενα χρόνια, με τις γενιές που θα ακολουθήσουν, μέχρι στιγμής πάντως δεν φαίνεται κάτι τέτοιο να είναι κοντά.
Η εθελοντική ομάδα του CSI Institute, αποτελούμενη από εξειδικευμένους επιστήμονες όπως, ψυχολόγους, εγκληματολόγους, κοινωνιολόγους καθώς και τεχνικούς δικτύων & πληροφορικής, είναι κοντά σας παρέχοντας πληροφορία, ενημέρωση και γνώση μέσα από ποικίλα θέματα αρθρογραφίας.