Social Media, Κοινωνία

Δύο μάρκες αναστέλλουν τη διαφήμιση στο X αφού οι διαφημίσεις τους εμφανίστηκαν δίπλα σε φιλοναζιστικό περιεχόμενο

Μεταφράζει η Μαριάννα Γκογκάκη

Τουλάχιστον δύο εταιρείες δήλωσαν ότι θα αναστείλουν τη διαφήμισή τους στο X, την πλατφόρμα που παλαιότερα ήταν γνωστή ως Twitter, αφού οι διαφημίσεις αυτών και άλλων εταιρειών εμφανίστηκαν σε έναν λογαριασμό που προωθούσε τον φασισμό. Το θέμα προέκυψε λιγότερο από μία εβδομάδα αφότου η διευθύνουσα σύμβουλος του X Linda Yaccarino επιβεβαίωσε δημοσίως τη δέσμευση της εταιρείας για την ασφάλεια των εμπορικών σημάτων για τους διαφημιζόμενους.

Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός παρακολούθησης ειδήσεων Media Matters for America κατέγραψε σε έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη ότι διαφημίσεις για μια σειρά από mainstream μάρκες, έχουν προβληθεί στον λογαριασμό, ο οποίος έχει μοιραστεί περιεχόμενο που εξυμνεί τον Χίτλερ και το ναζιστικό κόμμα.

Διαφημίσεις για μάρκες όπως η Adobe, η Gilead Sciences, η ομάδα ποδοσφαίρου του Πανεπιστημίου του Maryland, το Νοσοκομείο Langone του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και η Ένωση Διαδικτύου και Τηλεόρασης (NCTA-The Internet and Television Association) προβάλλονταν παράλληλα με tweets από τον λογαριασμό, τα οποία και συγκέντρωσαν εκατοντάδες χιλιάδες προβολές, παρατήρησε το CNN.

Εκπρόσωποι της NCTA και της φαρμακευτικής εταιρείας Gilead δήλωσαν ότι σταμάτησαν αμέσως τις διαφημιστικές τους δαπάνες στο X μετά την επισήμανση από το CNN των διαφημίσεών τους στον φιλοναζιστικό λογαριασμό. “Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη μας την υπεύθυνη τοποθέτηση των διαφημίσεων της NCTA και ανησυχούμε για το γεγονός ότι η ανάρτησή μας σχετικά με το μέλλον της ευρυζωνικής τεχνολογίας εμφανίστηκε δίπλα σε αυτό το άκρως ενοχλητικό περιεχόμενο”, δήλωσε ο εκπρόσωπος της NCTA, Brian Dietz, προσθέτοντας ότι ο οργανισμός είχε επιλέξει τα μέτρα ασφαλείας της μάρκας X, συμπεριλαμβανομένων των περιορισμών στις λέξεις-κλειδιά και του περιορισμού της τοποθέτησης των διαφημίσεών του στην “αρχική ροή του κοινού-στόχου”. “Η ασφάλεια του εμπορικού σήματος θα παραμείνει ύψιστη προτεραιότητα για την NCTA, πράγμα που σημαίνει αναστολή της διαφήμισης στο Twitter/X για το προσεχές μέλλον και έντονο περιορισμό της οργανικής παρουσίας της NCTA στην πλατφόρμα”, δήλωσε ο Dietz.

Εκπρόσωπος της Gilead δήλωσε ότι η εταιρεία θα διακόψει τις διαφημιστικές της δαπάνες ενώ η X διερευνά το θέμα. Ο Jason Yellin, αναπληρωτής αθλητικός διευθυντής του Πανεπιστημίου του Maryland, εξέφρασε την ανησυχία του για την τοποθέτηση της ανάρτησης της ποδοσφαιρικής ομάδας στο λογαριασμό και δήλωσε ότι το Maryland Football δεν έχει ξοδέψει χρήματα για διαφήμιση στο X από το 2021, πράγμα που σημαίνει ότι το X μπορεί να προώθησε την ανάρτηση παρά το γεγονός ότι δεν επρόκειτο για πληρωμένη διαφήμιση. Εκπρόσωπος του NYU Langone ανέφερε σε δήλωσή του ότι το νοσοκομείο “εξεπλάγη πλήρως από αυτό και ανησυχεί εξαιρετικά για οποιαδήποτε εμφάνιση της διαφήμισης και του εμπορικού μας σήματος δίπλα σε προφανώς προσβλητικό περιεχόμενο που προωθεί το μίσος”, προσθέτοντας ότι αναμένει από τους διαφημιστικούς του συνεργάτες να “ενεργούν υπεύθυνα”.

Λίγες ώρες μετά τη δημοσίευση της έκθεσης του Media Matters και αφού το CNN παρατήρησε ότι στον λογαριασμό έτρεχαν διαφημίσεις πρόσθετων εμπορικών σημάτων, ο λογαριασμός εμφανίστηκε να έχει ανασταλεί. Η X διεξήγαγε έρευνα για το προφίλ και διαπίστωσε ότι οι διαφημιστικές εμφανίσεις στη σελίδα ήταν ελάχιστες, σύμφωνα με την εταιρεία.

Πηγή:

https://edition.cnn.com/2023/08/16/tech/x-ads-pro-nazi-account-brand-safety/index.html