Screen Detox Retreat, Διαδίκτυο

Digital Detox: 10 συμβουλές για να ξεφύγετε από τις οθόνες αυτό το καλοκαίρι

Κοινοποιήστε το άρθρο:

Γράφει η Ιφιγένεια Κολιού, φοιτήτρια ψυχολογίας

Τι είναι το Digital Detox; Η πρώτη ερώτηση που μας έρχεται στο μυαλό. Είναι η χρονική περίοδος κατά την οποία κάνουμε  αποτοξίνωση από τις ψηφιακές συσκευές, με σκοπό την αντιμετώπιση του άγχους και την επικέντρωση της προσοχής στην αλληλεπίδραση. Στην ουσία αποσυνδεόμαστε από κινητό, tablet, υπολογιστές, για να συνειδητοποιήσουμε κατά πόσο έχουμε πραγματικά ανάγκη να κάνουμε scroll down στο Instagram ή στο Facebook, ή αν αυτή η εμμονική τάση μας να συνδεόμαστε στα social media οφείλεται σε πλήξη, μοναξιά, υποχρέωση ή να επικοινωνήσουμε. Η αλήθεια είναι πως όλα είναι μέσα στο μυαλό μας και λόγω μαζοποίησης ωθούμαστε στην υπερβολική ενασχόληση με αυτά, χωρίς πραγματικά να το έχουμε ανάγκη, πέρα από τις βασικές υποχρεώσεις μας λόγω δουλειάς ή οτιδήποτε σημαντικό.

Η προσωπική μας αποτοξίνωση μπορεί να διαφέρει από λίγα λεπτά, ώρες ή μέρες, αναλόγως με τον χρόνο που χρειάζεται ο καθένας να αφιερώσει στον εαυτό του, αποστασιοποιώντας τον για λίγο, βοηθώντας έτσι τους ίδιους να καταλάβουν τι θέλουν και τι αισθάνονται, με ποιον τρόπο επηρεάζονται από τα νέα και τις φωτογραφίες που βλέπουν αναρτημένες. Έτσι, οδηγούμαστε σε συνειδητή χρήση των social, χωρίς να χάνουμε χρόνο από την πραγματική μας ζωή.

Πάμε να δούμε παρακάτω χρήσιμα tips για να ξεφύγουμε από την οθόνη μας αυτό το καλοκαίρι!

  1. Θέστε χρονικά όρια στην χρήση του Internet. Προγραμματίστε καθημερινά ώρες κατά τις οποίες ασχολείστε με άλλες δραστηριότητες. Αφιερώστε χρόνο στο σώμα σας, κάνοντας γυμναστική, ή ξεκουραστείτε, αν έχετε τη δυνατότητα. Σε κάθε περίπτωση αφήστε στην άκρη το κινητό ή σε άλλο δωμάτιο για να μην μπείτε στον πειρασμό να ανοίξετε τα δεδομένα και να βομβαρδιστείτε με ειδοποιήσεις, που μπορούν φυσικά να περιμένουν! Πάρτε λίγο χρόνο για να νιώσετε ελεύθεροι.
  2. Χρησιμοποιείστε το κινητό μας μόνο όταν έχετε κάποιον σκοπό. Όταν πάτε να ανοίξετε το κινητό, σκεφτείτε τον λόγο που πάτε να κάνετε αυτήν την ενέργεια. Αν πρόκειται απλά για μία κακή συνήθεια ή απλά είναι ένας τρόπος αποφυγής κάποιας δραστηριότητας, δοκιμάστε να βρείτε έναν διαφορετικό τρόπο διαχείρισης αυτού του συναισθήματος.
  3. Χρησιμοποιείστε έντυπα μέσα ενημέρωσης, όπως εφημερίδες ή βιβλία και κόμικς. Μπορείτε επίσης να πάρετε μολύβι και χαρτί και να προσπαθήσετε να γράψετε κάτι ή να ζωγραφίσετε. Σκεφτείτε το σαν τρόπο να δοκιμάσετε τον εαυτό σας και να ξεδιπλώσετε καινούρια ταλέντα. Βρείτε δημιουργικές απασχολήσεις και ξεφύγετε από το κατεστημένο.
  4. Εκμεταλλευτείτε τις εφαρμογές του κινητού σας και τα χαρακτηριστικά τους. Συγκεκριμένα οι ρυθμίσεις του κινητού σας, μπορούν να σας βοηθήσουν να ρυθμίσετε την συνολική ώρα χρήσης. Μπορείτε να απενεργοποιήσετε τις ειδοποιήσεις από συγκεκριμένες εφαρμογές ή να σβήσετε εντελώς το κινητό σας για κάποιο χρονικό διάστημα.
  5. Βρείτε δημιουργικές ασχολίες να αξιοποιήσετε το χρόνο σας. Μαγειρέψτε κάτι, ακόμα και αν δεν βγει έτσι όπως το θέλετε, η διαδικασία της προετοιμασίας, θα σας φτιάξει τη διάθεση. Δοκιμάστε το πλέξιμο, που είναι συνυφασμένο ως προς τις ευεργετικές του ιδιότητες, με το διαλογισμό. Συγκεκριμένα, είναι αγχολυτικό, συμβάλλει στην πρόληψη της αρθρίτιδας και της τενοντίτιδας, επιβραδύνει την γνωστική εξασθένηση κατά 30-50% και φυσικά αυξάνει την αυτοπεποίθησή σας, διότι το αποτέλεσμα των δημιουργιών σας θα σας μαγέψει.
  6. Πείτε όχι ! Όταν έχετε συγκεντρωθεί σε κάτι και ξαφνικά σας στέλνει μήνυμα κάποιος συνάδελφος του απαντάτε ευγενικά ότι θα επικοινωνήσετε μαζί του αργότερα, προκειμένου να μην διασπαστεί η προσοχή σας από οποιοδήποτε ερέθισμα.
  7. Ξεκινήστε έναν zero waste τρόπο ζωής και ενημερωθείτε σχετικά. Δείτε σχετικές συμβουλές για να μειώσετε το αποτύπωμά σας στη Γη, ακολουθώντας τρόπους για να εφαρμόσετε απλές συνήθειες αλλάζοντας την καθημερινότητά σας και προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον.
  8. Βγείτε με φίλους! Συζητήστε, κλείνοντας τα κινητά σας, ακούστε πραγματικά και αφοσιωμένα τι έχει να σας πει ο ομιλητής σας και ζήστε τη στιγμή.
  9. Μπορείτε να συμμετέχετε σε workshops, που αναλαμβάνουν κάποιες ομάδες, ώστε να συμμετέχετε σε δραστηριότητες, να γνωρίσετε καινούρια άτομα, ενώ είστε offline, αποκτώντας ταυτόχρονα πραγματικό ελεύθερο χρόνο. 
  10. Κανονίστε εκδρομές με φίλους ή με την οικογένεια και δοκιμάστε να αφοσιωθείτε στις δραστηριότητες που κάνετε εκεί, χωρίς να νιώθετε την ανάγκη να δημοσιεύσετε πού είστε και τι κάνετε. Απολαύστε τη στιγμή!

Η τεχνολογία συμβάλλει στο μέγιστο στην καθημερινότητά μας και την διευκολύνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αυξάνοντας τη λειτουργικότητά μας σε πολλούς τομείς. Επειδή όμως έχει εισχωρήσει σε τέτοιο βαθμό στις ζωές μας, η πλειονότητα έχει ξεχάσει να επικοινωνεί και να απολαμβάνει την κάθε στιγμή, για αυτό και είναι σημαντικό να δίνουμε χρόνο στον εαυτό μας αγνοώντας για λίγο την τεχνολογία, τις ώρες που έχουμε ανάγκη από έναν άνθρωπο και όχι από μία συσκευή.

Πηγή: https://digitaldetox.gr/

Κοινοποιήστε το άρθρο:
The following two tabs change content below.

Volunteer Team

Η εθελοντική ομάδα του CSI Institute, αποτελούμενη από εξειδικευμένους επιστήμονες όπως, ψυχολόγους, εγκληματολόγους, κοινωνιολόγους καθώς και τεχνικούς δικτύων & πληροφορικής, είναι κοντά σας παρέχοντας πληροφορία, ενημέρωση και γνώση μέσα από ποικίλα θέματα αρθρογραφίας.