Επιστήμη, Μέλλον, Τεχνολογία

Διαφημίσεις και στη Σελήνη

Ο χώρος του διαστήματος αποτελούσε ανέκαθεν έναν άγνωστο κόσμο που γοήτευε και συνάμα ΄΄τρομοκρατούσε΄΄ τους ανθρώπους. Τα τελευταία εκατό περίπου χρόνια έχουν γίνει τεράστια βήματα για την καλύτερη κατανόηση του γαλαξιακού χώρου. Βέβαια, υπάρχουν πολλά πράγματα που ενδέχεται να μη μάθουμε ποτέ, αλλά, η επιστήμη του διαστήματος δε θα σταματήσει να υφίσταται, όσο υπάρχουν ακόμα τόσα πράγματα να ανακαλύψουμε. Οι δημόσιοι διαστημικοί σταθμοί και οι επιστήμονες εργάζονται καθημερινά σε πολλά ζητήματα, όπως την προστασία του πλανήτη μας από απειλές (μετεωρίτες) με την πρόσφατη επιτυχή επιχείρηση DART. Όμως, η ανθρωπότητα είναι ικανή για το καλύτερο και για το χειρότερο, αλλά, και για το… διφορούμενο.

Οι διαφημίσεις τις περισσότερες φορές προκαλούν δυσφορία στους θεατές. Είτε στην τηλεόραση, είτε εσχάτως στο διαδίκτυο είναι συχνά πηγή εκνευρισμού των χρηστών. Πώς όμως θα ήταν τα πράγματα αν εμφανιζόντουσαν και στη Σελήνη; Και πώς θα αντιδρούσαμε στην περίπτωση που η παραπάνω πρόταση είναι αληθής; Η NASA έχει ανακοινώσει εδώ και λίγο καιρό τα σχέδιά της για την επιστροφή του ανθρώπου στη Σελήνη με την επανδρωμένη αποστολή Artemis το 2026. Για να συνδράμει την προσπάθειά της, η εταιρία Astrolab, που δραστηριοποιείται σε θέματα του διαστήματος, υπέγραψε συμβόλαιο για τη δημιουργία του LTV (Lunar Terrain Vehicle) υπό την ονομασία FLEX, ενός μηχανήματος που θα βοηθήσει τους αστροναύτες στην καλύτερη εξερεύνηση του εδάφους της Σελήνης. Το εν λόγω όχημα θα μπορεί να χρησιμοποιείται απομακρυσμένα από τη Γη ή από τους ίδιους τους αστροναύτες.

Παράλληλα με την ανάπτυξη του σχεδίου για τη NASA, η Astrolab υπέγραψε συμφωνία και με τη SpaceX του Elon Musk για την αποστολή στη Σελήνη του ίδιου οχήματος για διαφημιστικές καμπάνιες. Το σκεπτικό πίσω από αυτήν την ιδέα είναι τα brands να δείξουν την αντοχή και την ανθεκτικότητα των προϊόντων τους σε ένα περιβάλλον με ακραίες συνθήκες, όπως είναι το έδαφος της Σελήνης. Βέβαια, οι όροι συμμετοχής στο project Mission 1, όπως ονομάστηκε, είναι η δέσμευση των συμμετεχουσών εταιριών στη βελτίωση της ζωής στη Γη. Φυσικά, υπάρχουν ενδιαφερόμενες εταιρίες, χωρίς να υπάρχει όμως κάτι επίσημο.

Το όχημα FLEX της Astrolab έχει ήδη περάσει τα τεστ στην έρημο της Καλιφόρνια σε προσομοιωμένο περιβάλλον όπως αυτό της Σελήνης, ώστε να μην υπάρξει το παραμικρό ζήτημα στην αποστολή Artemis. Αποτελεί ένα πολύ σημαντικό γεγονός, καθώς σηματοδοτεί την επιστροφή του ανθρώπου στη Σελήνη μετά από πολλά χρόνια. Και ίσως αυτή η επιστροφή φέρει εκπλήξεις.

Γίνεται αντιληπτό πως η τεχνολογία έχει φέρει αλματώδεις ρυθμούς και στην επιστήμη, δημιουργώντας τεράστιες προσδοκίες για την ανακάλυψη εξωγήινων μορφών ζωής και ίσως νοημοσύνης. Από την άλλη, η είσοδος στην βιομηχανία του διαστήματος και ιδιωτικών εταιριών, όπως η SpaceX, έφερε και την εμπορευματοποίησή του. Ίσως, τα επόμενα χρόνια το διάστημα να αποτελέσει το επόμενο βήμα στο marketing, αφού εταιρίες-κολοσσοί θα πληρώνουν, για να διαφημίζουν την ποιότητα των προϊόντων τους, όπως θα γίνει πιλοτικά και στην περίπτωση της Astrolab με το FLEX. Το μέλλον αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον, καθώς το διάστημα είναι άπειρο, όπως και οι ιδέες του ανθρώπου.

Πηγές:

https://www.businesswire.com/news/home/20240402938968/en/Astrolab-Awarded-NASA-Contract-Worth-up-to-1.9-Billion-to-Support-the-Development-of-Artemis-Campaign%E2%80%99s-Lunar-Terrain-Vehicle

https://spacenews.com/astrolab-announces-first-customers-for-commercial-lunar-rover-mission/