Γράφει η Λουκία Χαρίτογλου, φοιτήτρια ψυχολογίας
Η πανδημία, που πρόσφατα έπληξε πολλές περιοχές του πλανήτη μας, αποτελεί μια πρόκληση για τον εκπαιδευτικό κόσμο του διαδικτύου, καθώς τέθηκε το θέμα της προσαρμογής σε νέα δεδομένα. Καθηγητές, μαθητές και γονείς κλήθηκαν να προσαρμοστούν σε μια νέα ρουτίνα, της καθημερινής εκπαίδευσης για τα παιδιά και εργασίας για τους εκπαιδευτικούς. Από τη μία χρειάστηκε χρόνος για να βρεθεί μια κοινή γραμμή ανάμεσά τους, από την άλλη όμως η νέα πραγματικότητα αποδείχθηκε ότι μπορεί να μας προσφέρει ευκολίες και ανέσεις, στις μετακινήσεις από και προς στο σχολείο, τα φροντιστήρια και σε άλλες δραστηριότητες των μαθητών.
Ο χρόνος, ο οποίος υπήρχε μεταξύ γονέων και παιδιών, αυξήθηκε κατά πολύ με αποτέλεσμα κάποιες φορές όλο αυτό να έχει αποδειχθεί αρκετά πιεστικό, σε αντίθεση με άλλες φορές που ήταν πολύ δημιουργικό και αποτελεσματικό για τις μεταξύ τους σχέσεις.
Σήμερα πλέον γίνεται προσπάθεια επιστροφής στην κανονικότητα, η οποία έχει επιτευχθεί σε ένα μέρος της μόνο. Έτσι, πολλές από τις καθημερινές δραστηριότητες και υποχρεώσεις έχουν επανέλθει. Παρόλα αυτά, ο ποιοτικός χρόνος μεταξύ παιδιών-γονέων θα μπορούσε να συνεχίσει να αξιοποιείται και με διαφορετικούς τρόπους πλέον, αφού ο διαδικτυακός χώρος βρήκε το ρυθμό του και μπορεί να προσφέρει ακόμα περισσότερα με εκπαιδευτικό, θεραπευτικό ή χαρακτήρα.
Ιδέες για διαδικτυακά events
Σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη συναισθηματικών δεσμών και εμπιστοσύνης με τα παιδιά παίζει η συναισθηματική έκφραση. Τα παιδιά σε μικρές ηλικίες δείχνουν να ντρέπονται, να μην θέλουν να ανοιχτούν και οι έφηβοι συνήθως κλείνονται στον εαυτό τους καθώς περνάνε μια μεταβατική περίοδο εσωτερικής και εξωτερικής αλλαγής. Έτσι, μια ιδέα για διαδικτυακό event θα σχετιζόταν με το ψυχόδραμα. Βιωματικές ασκήσεις για παιδί και γονιό, παιχνίδια ρόλων που εμπλέκουν το συναίσθημα, ερωτήσεις σχετικές με το πώς νιώθουν τη στιγμή που ”ανοίγονται” και εκφράζονται στο τέλος των ασκήσεων.
Ομαδικές συναντήσεις παιδιών ή και γονιών με κάποιον καθοδηγητή-αρχηγό οι οποίες θα έχουν στόχο να ενημερώσουν και να συμβουλέψουν τους συμμετέχοντες για θέματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά σε διαδικτυακό πλαίσιο είτε στην καθημερινή τους ζωή. Κάθε συμμετέχοντας μπορεί να μοιραστεί ένα θέμα που τον απασχολεί ιδιαίτερα. Οι ακροατές με την σειρά τους ενδεχομένως από δικές τους εμπειρίες να δώσουν ανατροφοδότηση. Με αυτόν τον τρόπο το άτομο νιώθει ότι υπάρχουν κι άλλοι που έχουν καθημερινούς προβληματισμούς, βλέπουν από μια άλλη οπτική τα πράγματα και κοινωνικοποιούνται. Ομαδικά θέματα: διαδικτυακός και σχολικός εκφοβισμός, λεκτική βία, διαχείριση προβλημάτων των παιδιών από τους γονείς πχ socia media.
Μαζί για το παιδί
Το Συμβουλευτικό Κέντρο για γονείς, παιδιά και εφήβους διοργανώνει νέες διαδικτυακές ομάδες γονέων που μπορείτε να παρακολουθήσετε μέσω της πλατφόρμας Zoom. Οι ομάδες στήριξης κυμαίνονται για γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας έως και την εφηβεία, όπως και για μονογονεϊκές οικογένειες. Θίγονται θέματα όπως, ο σχολικός εκφοβισμός, η ενδοσχολική βία και διάφορα άλλα θέματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο σχολικό ή το ευρύτερο περιβάλλον τους. Τα σεμινάρια είναι διαθέσιμα από τον Μάρτιο του 2021 και ανανεώνονται από τον οργανισμό.
Διαδικτυακές Εκπαιδευτικές Δράσεις από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Μια καινούρια δράση εγκαινιάζει το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο για μικρούς διαδικτυακούς επισκέπτες με στόχο να ενεργοποιήσει τη φαντασία και την δημιουργικότητά τους, μέσα από δραστηριότητες και κατασκευές που μπορούν τα παιδιά να κάνουν μόνα τους στο σπίτι ή και με την βοήθεια των γονιών τους. Οι δράσεις αυτές περιλαμβάνουν δραστηριότητες εξερεύνησης με παιχνίδια αναζήτησης, αινίγματα-γρίφους, αφηγήσεις παραμυθιών κλπ και εικαστικές δραστηριότητες όπως ζωγραφική, κατασκευές, χειροτεχνίες. Τα έργα τους αναρτώνται στην ιστοσελίδα του μουσείου.
https://www.namuseum.gr/education_category/diadiktiakes-draseis/
Ένας από τους σκοπούς του CSI Institute είναι η άμεση, έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση όλων των πολιτών. Πάντα κοντά σας για ενημέρωση και επαγρύπνηση.