Διαδικτυακές απειλές, Διαδίκτυο

Χάκερ “χρησιμοποιούν” τον κορονοϊό για παγιδεύσουν τις συσκευές σας: Πώς να τους σταματήσετε

Καθώς ο κορονοϊός συνεχίζει να εξαπλώνεται σε όλη την υφήλιο, ένα κακόβουλο λογισμικό χρησιμοποιείται για να επωφεληθούν οι χάκερ από τον φόβο των ανθρώπων, όπως αναφέρει ο D. Brown στην USA TODAY.

Ερευνητές χρησιμοποιώντας τα προγράμματα IBM X-Force και Kasperky,  ανακάλυψαν ότι οι χάκερ στέλνουν ανεπιθύμητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε άτομα με σκοπό να αποκτήσουν πρόσβαση στον υπολογιστή ή το smartphone τους μέσω κακόβουλου λογισμικού.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Ιαπωνίας, όπου αποστέλλονται μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αναφέρουν ότι ο κορονοιός έχει διεισδύσει στην χώρα και παροτρύνουν τον παραλήπτη να ανοίξει ένα επισυναπτόμενο αρχείο που λαμβάνει με το συγκεκριμένο email, ώστε να μάθει περισσότερες πληροφορίες. Εάν ο δέκτης του μηνύματος ανοίξει το επισυναπτόμενο αρχείο, το κακόβουλο λογισμικό που το συνοδεύει συλλέγει προσωπικά δεδομένα ενώ ενδέχεται να οδηγήσει στην εγκατάσταση και άλλου κακόβουλου λογισμικού στην συσκευή του ατόμου. Ως εκ τούτου, αυτό σημαίνει ότι οι χάκερ μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά αρχεία του ατόμου και να υποκλέψουν ευαίσθητα δεδομένα.

Όπως διαπιστώνεται, οι χάκερ χρησιμοποιούν συχνά τα τρέχοντα γεγονότα ώστε να εξάψουν την περιέργεια των πολιτών και να ανοίξουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και επιπλέον να κατεβάσουν τα επισυναπτόμενα αρχεία που τα συνοδεύουν. Δεδομένου, μάλιστα, ότι ο κορονοϊός αποτελεί ένα φλέγον ζήτημα της επικαιρότητας, δεν προκαλεί εντύπωση ότι κακοπροαίρετοι άνθρωποι χρησιμοποιούν τον φόβο της ασθένειας για να εξαπατήσουν άλλα άτομα.

Υπό το πρίσμα αυτών και την εξάπλωση του κορονοιού, η προσπάθεια εξαπάτησης μέσω κακόβουλων λογισμικών που χρησιμοποιούν ως δόλωμα την ίδια την ασθένεια και τον φόβο που προκαλεί, αναμένεται  να αυξηθεί σύμφωνα με την έκθεση της IBM.

Πώς να προστατευτείτε:

Καλές πρακτικές πρόληψης και αποφυγής αυτών των φαινομένων συστήνει ο Martin Puranik, ειδικός σε ζητήματα κυβερνοασφάλειας και Πρόεδρος της  Atlantic.Net,. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι χρήστες της τεχνολογίας θα πρέπει να αποφεύγουν να απαντούν σε ύποπτες τηλεφωνικές κλήσεις ή να ανοίγουν ανεπιθύμητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και πολλω δε μάλλον να ανοίγουν τα επισυναπτόμενα αρχεία που τα συνοδεύουν.

Επιπροσθέτως, οι πολίτες θα πρέπει να αναζητούν οι ίδιοι σε έναν ασφαλή ιστότοπο πληροφορίες για το ζήτημα που τους ενδιαφέρει – εν προκειμένω τον κορονοϊό- και να μην εμπιστεύονται μηνύματα από άγνωστο παραλήπτη.

Ταυτόχρονα δε, όπως συστήνει ο M. Puranik, οι χρήστες της τεχνολογίας θα πρέπει να εγκαθιστούν μόνο επίσημες ενημερώσεις για τις συσκευές τους καθώς και να χρησιμοποιούν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης για την είσοδο στους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς τους αλλά και τον έλεγχο ταυτότητας δυο παραγόντων. Εν τέλει, ο M. Puranik προτρέπει τους χρήστες να χρησιμοποιούν λογισμικά antivirus στα smartphone τους, ώστε να προστατεύσουν την συσκευή από κακόβουλα προγράμματα που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο πολύτιμες και ευαίσθητες πληροφορίες τους.

 

*Αποδόθηκε στα ελληνικά από την Aνδρονίκη Λάππα