Διαδίκτυο, Τεχνολογία

Αγώνας δρόμου για την τεχνητή νοημοσύνη

Ο Νοέμβριος του 2022 αποτελεί κομβικό σημείο στην ιστορία της τεχνολογίας του σήμερα, αφού η άφιξη του πολύ γνωστού πλέον ChatGTP έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον όλων. Απλοί χρήστες έως και μεγάλες εταιρείες έχουν στραφεί προς την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Λόγος γίνεται για την Meta και την Amazon.

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρουν στελέχη της Meta, η εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει μια σειρά εργαλείων, τα οποία με βάση την τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθούν τις εταιρείες να δημιουργούν διαφημιστικό περιεχόμενο για το κοινό τους. Μάλιστα, ο Andrew Bosworth, CTO της Meta, αναφέρει πως έχουν δημιουργήσει μια νέα ομάδα που ασχολείται με την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη και αποτελεί τον τομέα με τον οποίο ασχολείται περισσότερο τόσο εκείνος όσο και οι Mark Zuckerberg και Chris Cox (CPO της Meta). Επιπλέον, ο Bosworth στην συνέντευξή του τόνισε την χρησιμότητα των large language models (LLMs) όπως το GPT-4 της OpenAI και το PaLM της Google στην δημιουργία 3D περιεχομένου. Πιο συγκεκριμένα, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια όπου για να δημιουργήσεις έναν εικονικό κόσμο θα έπρεπε να γνωρίζεις προγραμματισμό και σχεδιασμό γραφικών, τώρα απλώς θα περιγράφεις τον εικονικό κόσμο που θα θες να δημιουργήσεις και το large language model θα το κάνει για σένα. Έτσι, η δημιουργία περιεχομένου θα είναι πολύ πιο προσβάσιμη στο γενικό κοινό, χωρίς να απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις!

Στην συνέχεια της συνέντευξης αυτής, ο Zuckerberg προσέθεσε πως το σχέδιο διαχείρισης της εταιρείας είναι το 2023 να αποτελεί “έτος της αποδοτικότητας”, εννοώντας πως ο στόχος της εταιρείας είναι να γίνει πιο δυνατή και πιο ευέλικτη. Επομένως, η ανεύρεση νέων πόρων είναι καίριας σημασίας και η τεχνητή νοημοσύνη μοιάζει να αποτελεί μια πολύ καλή επένδυση. Ωστόσο, η Meta δεν είναι η μόνη εταιρεία που ασχολείται με διαφημίσεις παραγόμενες από τεχνητή νοημοσύνη καθώς τόσο η Omneky όσο και η Movio την χρησιμοποιούν για τις καμπάνιες τους.

Εν συνεχεία, αναφορικά και με την Amazon, βρίσκουμε ότι η εν λόγω εταιρεία δεν ξεκίνησε στο σήμερα την πορεία της στον κόσμο του AI καθότι ήδη από το 2016 είχε επικεντρωθεί στην ομιλητική τεχνητή νοημοσύνη. Επτά χρόνια αργότερα, ακολουθώντας τις εξελίξεις τις τεχνολογίας, αλλάζει σημείο εστιάσης του ενδιαφέροντός της κι εστιάζει κι αυτή στην παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη. Μέσω της Amazon Web Services λοιπόν, έχει δημιουργήσει ένα υποστηρικτικό πρόγραμμα 10 εβδομάδων για start up εταιρείες από όλο τον κόσμο που ασχολούνται με την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη. Οι συμμετοχές που θα γίνουν δεκτές στο πρόγραμμα θα κερδίσουν 300.000 δολάρια σε πιστώσεις της AWS για να μπορέσουν να χτίσουν την εταιρεία τους. Έτσι η Amazon θα έχει καταφέρει να έχει συνεργασία με τις καλύτερες εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο, μπαίνοντας δυναμικά σε αυτή την τόσο ανταγωνιστική αγορά.

Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, οι κορυφαίοι της σύγχρονης αγοράς προσπαθούν είτε μέσω εσωτερικής ανάπτυξης των εταιρειών τους, είτε μέσω συνεργασίας και επένδυσης σε άλλες εταιρείες του κλάδου να κερδίσουν στον αγώνα δρόμου που προστάζει η τεχνολογική εξέλιξη του σήμερα. Άραγε θα βρεθούν οι σωστές ισορροπίες για να μπορέσει να συνυπάρξει η τεχνητή νοημοσύνη με την ανθρωπότητα;

 

Πηγές:

https://techcrunch.com/2023/04/05/meta-wants-to-use-generative-ai-to-create-ads/
https://techcrunch.com/2023/04/04/aws-generative-ai-accelerator/