Τεχνολογία

Σας κατασκοπεύει το τηλέφωνό σας; Η αλήθεια πίσω από το περίεργο αυτό φαινόμενο

Σχεδόν ο καθένας έχει μια περίεργη ιστορία να αφηγηθεί.

Ίσως έχετε μιλήσει με έναν φίλο για μια διακοπές, μέχρι ξαφνικά να εμφανιστούν οι Μαλδίβες ή η Χαβάη στην αρχική σας στο Facebook.

Ανατριχιαστικό ή σύμπτωση; Το τηλέφωνό σας παρακολούθησε τη συνομιλία σας;

“Είναι σύνηθες να αισθάνεσαι ότι το τηλέφωνο σε κατασκοπεύει. “δήλωσε στο Fox News ο Alex Hamerstone. “Ο λόγος για τον οποίο βλέπουμε να εμφανίζονται διαφημίσεις που φαίνεται να σχετίζονται με το θέμα που μόλις μιλούσαμε είναι επειδή οι εταιρείες τεχνολογίας και μάρκετινγκ συγκεντρώνουν εκτενείς ποσότητες προσωπικών δεδομένων για εμάς, αλλά δεν είναι υποκλοπή “, συνέχισε.

Ο Hamerstone τόνισε ότι υπάρχουν τεράστιες βάσεις δεδομένων:

“Για παράδειγμα, άνθρωποι που είναι ζευγάρι και ψάχνουν online για διακοπές συνηθίζουν να έχουν κάνει ένα μωρό μέσα σε εννέα μήνες.  Έτσι, εάν ένας διαφημιζόμενος το δει, θα αρχίσει να τους παρέχει διαφημίσεις για προϊόντα μωρών. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με υποκλοπή, αλλά με την τακτική συλλογή δεδομένων της δραστηριότητας και τη συσχέτιση με τα καθιερωμένα πρότυπα συμπεριφοράς », ολοκλήρωσε.

Παρομοίως, εάν αναφέρετε στον φίλο σας ότι επιθυμείτε ποδήλατο και ένα ποδήλατο και αναδυθεί ξαφνικά, μπορεί να σας προκαλέσει έκπληξη το γεγονός και να σκεφτείτε ότι το τηλέφωνό σας ακούει.

Ξέρουν ότι μπορούν να μας στοχεύσουν με συγκεκριμένες διαφημίσεις, οι οποίες είναι συχνά απίστευτα ακριβείς και μερικές φορές μάλιστα φαίνεται να είναι προβλέψιμες. Μπορεί να γνωρίζουν το ιστορικό περιήγησής σας. Μπορούν επίσης να συσχετίζουν τα πράγματα. Έτσι επισκέπτεστε έναν ιστοτόπο διακοπών και μετά από μια μέρα θα δείτε μια διαφήμιση για χάπια διατροφής.

Η τρομακτική αλήθεια είναι το Facebook δεν χρειάζεται πρόσβαση στα μικρόφωνα μας για να καταλάβει τι θέλουμε να βλέπουμε στις διαφημίσεις. Όλες αυτές οι πληροφορίες που δίνουμε καθιστούν πολύ εύκολο για αυτές τις εταιρείες να υποθέσουν ότι ενδιαφερόμαστε για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.

Ο ευκολότερος τρόπος να αποφύγετε αυτό είναι να σταματήσετε να δίνετε στις εταιρείες στο διαδίκτυο περισσότερες πληροφορίες. Πριν κάνετε ένα online κουίζ, προσπαθήστε να μάθετε ποια εταιρεία βρίσκεται πίσω από αυτό το κουίζ. Μην ανοίγετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από κάπου που δεν έχετε ακούσει ποτέ. Χρησιμοποιήστε ηλεκτρονικά εργαλεία για να δείτε πόσες πληροφορίες οι τοποθεσίες που επισκέπτεστε τακτικά σας παρακολουθούν μέσω του διαδικτύου. Το σημαντικό δεν είναι το γεγονός ότι συλλέγονται δεδομένα, αλλά  πώς αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν μια ψηφιακή εικόνα για εσάς ως άτομο και ποιος έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει αυτές τις πληροφορίες για να ωθήσει τα πράγματα σε σας.

Ελέγξτε τις ρυθμίσεις απορρήτου του τηλεφώνου σας και τέλος, απενεργοποιήστε το μικρόφωνό σας για εφαρμογές που δεν χρησιμοποιούνται.