Ψηφιακές πλατφόρμες και τραπεζικές υπηρεσίες

“Το επιχειρηματικό μοντέλο Plug-and-play  επιτρέπει σε πολλούς παρόχους και καταναλωτές να συνδέονται, να αλληλεπιδρούν να δημιουργούν και να ανταλλάσσουν αξία”.

Ο Mark Bonchek και ο Sangeet Paul Choudary περιγράφουν τρία πράγματα που πρέπει να κάνει μια επιχείρηση για να έχει πλατφόρμα:

Γίνετε μαγνήτης.  Μια  πλατφόρμα πρέπει να προσελκύει τους κατάλληλους  παρόχους – εκείνους με τα επιθυμητά προϊόντα και υπηρεσίες και τους σωστούς καταναλωτές (εκείνους με τους οποίους οι πάροχοι θέλουν να συνεργάζονται).

Ενεργήστε ως προξενητής.  Μια πλατφόρμα απαιτεί ιδιαίτερο μηχανισμό για την αντιστοίχιση των καταναλωτών με τους κατάλληλους παρόχους και για τη δυνατότητα στους παρόχους υπηρεσιών να προσεγγίσουν τους σωστούς καταναλωτές που έρχονται στην πλατφόρμα.

Παρέχετε μια εργαλειοθήκη.  Το σετ εργαλείων επιτρέπει στους παρόχους να συνδέονται εύκολα (και εκτός) της πλατφόρμας με τους καταναλωτές.

Τύποι ψηφιακών πλατφορμών που αναλαμβάνουν τον τραπεζικό κόσμο.

  • Εργαλειοθήκες Megabank API

Η Capital One, η Citibank, η Deutsche Bank, η HSBC και η Wells Fargo διαθέτουν κάποια μορφή προγραμμάτων που επιτρέπει σε εφαρμογές τρίτων να έχουν πρόσβαση, να ενσωματώνουν και να εξάγουν δεδομένα σχετικά με την πελατειακή βάση της τράπεζας.

Μια πλατφόρμα, για παράδειγμα, περιλαμβάνει τέσσερις σειρές API: 1)  Επαλήθευση ταυτότητας. 2)  Μετακίνηση χρημάτων – υποστηρίζει μια σειρά από τύπους πληρωμών. 3)  Προέλευση λογαριασμού – για τη δημιουργία και διαχείριση λογαριασμών καταθέσεων καταναλωτών. και 4)  Κάρτες που επιτρέπουν τον σχεδιασμό και τη διαχείριση των χρεωστικών καρτών πελάτη με επωνυμία.

2) Πλατφόρμες αγοράς

Στις πρώιμες ενσαρκώσεις τους, οι δανειστές της αγοράς, όπως Prosper και Lending Club, δεν μπορούσαν πραγματικά να θεωρηθούν ως πλατφόρμα επειδή δεν διέθεταν το σύνολο εργαλείων για την ένταξη. Αυτό αλλάζει. Καθώς οι αγορές δανεισμού έπληξαν την εξέλιξή τους, ορισμένοι έχουν στραφεί στη στρατηγική της πλατφόρμας.

3) Πλατφόρμες Επιχειρηματικής Τραπεζικής

Σύμφωνα με τον Finovate , ο FI.SPAN είναι:

Η πλατφόρμα υπηρεσιών API για να επιτρέψει στις τράπεζες να προσφέρουν στους πελάτες μια ευρεία ποικιλία νέων προϊόντων και υπηρεσιών τραπεζικών συναλλαγών. Η εταιρεία προσφέρει διακεκριμένες και ολοκληρωμένες λύσεις, τις οποίες οι τράπεζες μπορούν να χρησιμοποιήσουν ανεξάρτητα από τη δική τους τεχνολογία.

5) Βασικές πλατφόρμες ολοκλήρωσης

Υπάρχει ένα σύνολο πωλητών fintech που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως “βασικές πλατφόρμες ολοκλήρωσης”. Αυτοί οι πάροχοι επιτρέπουν στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να ενσωματώσουν καλύτερα τα βοηθητικά τους συστήματα. Παράδειγμα αυτών των επιχειρήσεων: Η Sandbox Banking είναι μια πλατφόρμα ανάπτυξης λογισμικού που έχει δημιουργήσει ένα κατάστημα εφαρμογών για την ενσωμάτωση εργαλείων από προμηθευτές για αυτοματοποιημένη ανάλυση οικονομικών καταστάσεων για δανεισμό, ανάλυση συναλλαγματικών ισοτιμιών και συναλλαγών, μεταφορά χρημάτων σε διεθνές επίπεδο και άλλες υπηρεσίες.

Επιπτώσεις της τραπεζικής πλατφόρμας

Μια επιχείρηση δεν μπορεί να ακολουθήσει στρατηγική πλατφόρμας και να μην είναι “ανοιχτή” – αλλά μπορεί να είναι “ανοιχτή” και να μην ακολουθήσει στρατηγική πλατφόρμας. Η απλή παροχή δυνατότητας ανταλλαγής δεδομένων δεν κάνει μια εταιρεία πλατφόρμα.

Οι πλατφόρμες θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι τράπεζες αναπτύσσουν τεχνολογία. Ενώ μεγάλο μέρος της προσοχής υπάρχει σε πλατφόρμες όπως η Amazon, όπου οι καταναλωτές είναι αγοραστές, οι πλατφόρμες θα αλλάξουν τις παραδοσιακές μεθόδους πωλήσεων λογισμικού, κάνοντας τη διαχείριση απόδοσης των πωλητών μια ικανότητα πληροφορικής.

Τέλος, υπάρχει ένα ακόμη μειονέκτημα στις πλατφόρμες.  Η υπερβολική εξατομίκευση και οι συνέπειες της ανταλλαγής δεδομένων είναι δύο  πολύ σοβαροί κίνδυνοι στις μέρες μας.

Με πληροφορίες από Forbes

2019-07-18T10:09:18+00:00