Τι ξέρει το Facebook για εμάς: Χρήστες λαμβάνουν διαφημίσεις για διάφορα πράγματα που συζητούν

Τον τελευταίο καιρό όλο και πιο συχνές είναι οι καταγγελίες ατόμων ότι ενώ συνομιλούν στο τηλέφωνο, οι κλήσεις τους παρακολουθούνται κι έπειτα διαφημίσεις σχετικές με αυτά που έχουν αναφέρει εμφανίζονται στα κοινωνικά τους δίκτυα. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από μαρτυρίες ανθρώπων οι οποίοι έχουν μιλήσει για ιδιαίτερα ασυνήθιστα πράγματα. Ωστόσο, ο CEO του Facebook, Mark Zuckerberg έχει αρνηθεί κατηγορηματικά ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί, μιλώντας γι’ αυτό ως «θεωρία συνωμοσίας».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα της Daily Mirror,  εντύπωση προκαλεί η ιστορία της Tyler Mears, μιας δημοσιογράφου η οποία παρατήρησε μια παράξενη δραστηριότητα στο προφίλ της. Καταρχάς, μιλούσε κάποια στιγμή με μια συνάδελφο για το πόσο χρήσιμη θα ήταν μια συσκευή γυναικείας ούρησης για τις φορές που βρίσκεται κολλημένη σε δρόμους με κίνηση μέσα στο αυτοκίνητό της. Την επόμενη λοιπόν ημέρα εμφανίστηκε στην αρχική της σελίδα μια διαφήμιση που περιείχε ανάλογο προϊόν. Τις υποψίες της ήρθε να επιβεβαιώσει το γεγονός στο οποίο το ίδιο θέμα έτυχε να συζητηθεί και με μια άλλη συνάδελφο στην οποία εμφανίστηκε επίσης η ίδια διαφήμιση!

Έπειτα συνέβη ξανά. Κατά τη διάρκεια της εργασίας της χρειάστηκε να στείλει κάποιο μέιλ  το οποίο περιείχε ένα βίντεο με κάποιον άνδρα που είχε συλληφθεί και προσπαθούσε να τραυματίσει αστυνομικό. Όταν γύρισε στο σπίτι της, μίλησε με κάποιον δικό της άνθρωπο για το πόσο τυχερός ήταν ο εν λόγω αστυνομικός που φορούσε γιλέκο ασφαλείας το οποίο του έσωσε τη ζωή. Αυτό που δεν περίμενε, ήταν η διαφήμιση που είδε την επόμενη μέρα με το αντίστοιχο προϊόν. Εκεί ήταν που πραγματικά τρόμαξε με αυτό που συνέβαινε, γι’ αυτό και πήρε την απόφαση να απευθυνθεί στο  Facebook. Η απάντηση που έλαβε ήταν ότι δεν χρησιμοποιούνται ποτέ τα μικρόφωνα από τους χρήστες, εκτός και αν δώσουν οι ίδιοι την άδεια τους για συγκεκριμένες λειτουργίες του. Αυτό που κάνει το Facebook είναι απλώς να προβάλλει κάποιες διαφημίσεις αναλόγως με τα στοιχεία προφίλ και τα ενδιαφέροντα των ατόμων.

Αυτό που μπορούν να κάνουν οι χρήστες είναι να ελέγξουν τις προτιμήσεις διαφημίσεων του Facebook. Εκεί βλέπουν τις ρυθμίσεις, τις διαφημίσεις με τις οποίες έχουν αλληλοεπιδράσει στο παρελθόν, μπορούν ακόμα και να αποκρύψουν αυτές που δεν τους ενδιαφέρουν. Παρόλα αυτά, πολλοί παρατηρούν πως εκεί δεν συμπεριλαμβάνονται πλατφόρμες που χρησιμοποιούν συχνά στην καθημερινότητά τους, αλλά άλλες που δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ!

Όπως και να ‘χει, οι ιθύνοντες του Facebook φαίνεται να επιμένουν στους ισχυρισμούς τους ότι το παραπάνω φαινόμενο, δε μπορεί παρά να είναι τυχαίο…

 

 

2019-04-22T10:30:05+00:00