Πώς να βοηθήσετε το παιδί σας να αντιμετωπίσει το σχολικό άγχος

Το σχολικό άγχος είναι μεγάλο πρόβλημα για παιδιά και γονείς. Είναι τόσο συνηθισμένο, αλλά δεν είναι πάντα το ίδιο. Μερικές φορές μάλιστα μπορεί να  φανεί ως ασθένεια, πονοκέφαλος, πονόκοιλος και άλλα.

Είναι άγχος. Είναι μια φυσιολογική αντίδραση από έναν εγκέφαλο που νομίζει ότι υπάρχει κίνδυνος. Μερικές φορές το άγχος δημιουργείται από το φόβο ότι κάτι θα συμβεί με την απουσία του γονέα. Μερικές φορές δεν δημιουργείται από τίποτα συγκεκριμένο. Το αν ο κίνδυνος είναι πραγματικός ή όχι είναι άλλο θέμα. Πολλά παιδιά με άγχος ξέρουν κάπου μέσα τους ότι δεν υπάρχει τίποτα να ανησυχούν, αλλά καθοδηγούνται από έναν εγκέφαλο που πιστεύει ότι υπάρχει απειλή και ενεργεί σαν να είναι αληθινή.

Όταν συμβεί αυτό, το σώμα ξεκινά αυτόματα με νευροχημικά να αντιμετωπίσει την απειλή. Είναι αρκετά δύσκολο να ελέγχεις τον δικό σου εγκέφαλο όταν είναι σε εγρήγορση, πόσο μάλλον κάποιος άλλος, όσο πολύ και να θέλει αυτός να βοηθήσει.

Εμείς οι άνθρωποι διατηρούμε τους εαυτούς μας ασφαλείς περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Είναι ενστικτώδες, αυτόματο και ισχυρό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η τιμωρία ή η διαπραγμάτευση απλά δεν θα λειτουργήσει.. Θα παλεύατε για τη ζωή σας με κάθε κόστος. Το σχολείο είναι λιγότερο δραματικό, αλλά αισθάνεται το ίδιο με έναν εγκέφαλο σε αγώνα ή πτήση με αεροπλάνο.

Πριν προχωρήσουμε παρακάτω, είναι πολύ σημαντικό να  βεβαιωθούμε ότι το άγχος για το σχολείο δεν προέρχεται από εκφοβισμό ή προβλήματα με τις παρέες. Ο δάσκαλος οφείλει να γνωρίζει τι ακριβώς συμβαίνει με τα παιδιά.

Εάν ο εγκέφαλος αναγνωρίσει κάποιο κίνδυνο, αντιδρά αυτόματα απελευθερώνοντας στον οργανισμό οξυγόνο, αδρεναλίνη και άλλες ορμόνες για να σας κάνει πιο ισχυρούς.

Όταν πλησιάζει η ώρα του σχολείου, πολλά παιδιά νιώθουν σαν να μην μπορούν να αναπνεύσουν ή ακόμα και την καρδιά τους να χτυπάει τόσο δυνατά σαν να πάει να σπάσει. Ζαλίζονται, τρέμουν τα χέρια και τα πόδια τους, ιδρώνουν και συχνά ξεσπάνε σε κλάματα. Όταν είναι  τόσο φοβισμένα και νιώθουν την απειλή, έχουν επίσης τάση για εμετό.

Η πρώτη σκέψη που πρέπει να κάνουμε, είναι η ψυχραιμία. Να βεβαιώσουμε τα παιδιά μας ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως κίνδυνος και καμία ανησυχία. Να τα συμβουλεύσουμε να πάρουν βαθιές ανάσες και να κάνουν ήρεμες σκέψεις.

Στη συνέχεια, να πάμε μια βόλτα μαζί τους για περπάτημα, ή για τρέξιμο και να πάρουμε μαζί καθαρό αέρα. Και να θυμίσουμε στα παιδιά μας ότι:

  • Είναι γενναία και δυνατά.
  • Έχουν την υγεία τους και καλούς φίλους στο πλάι τους.
  • Έχουν ένα καλό δάσκαλο στον οποίο μπορούν να πουν οτιδήποτε τους απασχολεί.
  • Υπάρχουν και τα διασκεδαστικά πράγματα του σχολείου, όπως γυμναστική και πολύ παιχνίδι!
  • Τέλος, το σχολείο είναι αυτό που ενδυναμώνει το μυαλό και βοηθάει τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τις φοβίες τους.

Έπειτα κάντε μια λίστα για να ακολουθείτε καθημερινά με τα παιδιά για να γίνει συνήθεια!

Πρωινό, βούρτσισμα δοντιών, έτοιμο κολατσιό, ντύσιμο, τσάντα στους ώμους και από μία καλημέρα στους γονείς!

Tέλος, ο  καλός ύπνος παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο , όπως και η καθημερινή συζήτηση με τα παιδιά για να μπορούν να μοιραστούν οτιδήποτε τους απασχολεί και να νιώσουν καλύτερα.

Με πληροφορίες από heysigmund.com

2019-09-17T12:04:10+00:00