Πώς λειτουργεί η φόρμα της Google για το ‘δικαίωμα στη λήθη’

Όπως η Google έχει ανακοινώσει, η εταιρεία έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την τήρηση της νέας απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία θεσπίζει, έπειτα από απόφαση δικαστηρίου, το δικαίωμα να «ξεχαστεί» το ιστορικό ενός χρήστη. Η εταιρεία δημιούργησε ένα νέο έντυπο που επιτρέπει σε χρήστες που βρίσκονται στην ΕΕ να ζητήσουν την κατάργηση των διευθύνσεων URL που δεν τους αρέσουν, ενώ οι μετακινήσεις- καταργήσεις θα γίνονται μόνο για τις εκδόσεις της Google.

 

Πώς λειτουργεί η φόρμα;

Θα βρείτε τη νέα φόρμα  εδώ .

Η φόρμα αυτή ζητά από τους χρήστες να επιλέξουν μια από τις 28  χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ακόμη παρέχει υποστήριξη σε τέσσερις χώρες εκτός της ΕΕ: ​​Ισλανδία, Λιχτενστάιν, Νορβηγία και Ελβετία. Όπως έλεγχος έχει δείξει, οι παραπάνω 4 χώρες προστέθηκαν στο νομικό αυτό πλαίσιο λόγο των συχνών εμπορικών και άλλων συμφωνιών με την ΕΕ.

Στην συνέχεια, το έντυπο επιτρέπει σε ένα άτομο ή σε κάποιον που εκπροσωπεί αυτό το άτομο να υποβάλει το αίτημα διαγραφής. Το έντυπο απαιτεί την υποβολή ενός δελτίου ταυτότητας με φωτογραφία του ατόμου στο οποίο απευθύνεται το αίτημα. Έτσι, ακόμη και αν κάποιος τρίτος κάνει την υποβολή για κάποιον άλλο, χρειάζονται το αναγνωριστικό φωτογραφίας αυτού του ατόμου ως τρόπο να απόδειξης ότι υπάρχει κάποιο είδος έγκρισης.

 

Η φόρμα επιτρέπει στους χρήστες να δηλώνουν το όνομα που επιθυμούν να καταργήσουν τα σχετικά αποτελέσματα, αλλά μόνο για ένα όνομα την φορά. Με άλλα λόγια, αν κάποιος είναι γνωστός με δύο ονόματα, όπως για παράδειγμα ως «Μάνος Παπαδόπουλος» και «Εμμανουήλ Παπαδόπουλος», τότε η φόρμα απαιτεί να επιλέξετε ένα από αυτά τα ονόματα. Δεν μπορείτε να αναφέρετε και τα δύο. Προφανώς, θα μπορούσατε να υποβάλετε ξανά τις ίδιες πληροφορίες για άλλες παραλλαγές ονόματος.

 

Στη συνέχεια, η φόρμα επιτρέπει στους χρήστες να απαριθμήσουν μία ή περισσότερες διευθύνσεις URL που θέλουν να καταργηθούν και πρέπει να δώσουν μια εξήγηση σχετικά με το γιατί θέλουν να καταργηθούν. Ειδικότερα, πρέπει να εξηγήσετε γιατί κάθε διεύθυνση URL είναι “άσχετη, ξεπερασμένη ή άλλως ακατάλληλη”( η διατύπωση αυτή είναι σχετική με την αρχική δικαστική απόφαση για το γιατί μπορεί να αφαιρεθεί το υλικό).

techingreek.gr

 

Τι συμβαίνει μετά την υποβολή;

Αφού υποβληθεί ένα έντυπο, μεταβαίνει σε σειρά αναμονής. Ακολουθεί η απάντηση που στέλνει η Google:

“Γεια σας,

 

Ευχαριστούμε που επικοινωνήσατε μαζί μας!

 

Λάβαμε το νόμιμο αίτημα σας. Αυτή τη στιγμή δημιουργούμε το σύστημά μας για την κατάργηση συνδέσμων από τα αποτελέσματα αναζήτησης σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων. Εν τω μεταξύ, το μήνυμά σας βρίσκεται στο σύστημα μας και θα εξυπηρετηθείτε όταν έρθει η σειρά σας. Αφού δημιουργήσουμε επιτυχώς το σύστημά μας, θα επεξεργαστούμε το αίτημα σας το συντομότερο, όπως το επιτρέπει ο φόρτος εργασίας μας

 

Χαιρετισμοί,

Η ομάδα της Google”

 

Μια αξιόπιστη πηγή που είναι εξοικειωμένη με τα σχέδια της Google δηλώνει ότι τα αιτήματα αυτά θα εξεταστούν από άτομα που ανήκουν στην ομάδα απομάκρυνσης της Google. Το χρονικό πλαίσιο δεν έχει ρυθμιστεί, ενώ οι μετακινήσεις θα μπορούσαν να συμβούν μέσα σε λίγες μέρες, αν και μπορεί να μην ξεκινήσουν για εβδομάδες.

 

Άλλες συχνές ερωτήσεις:

Θα αφαιρεθούν τα πάντα; Σύμφωνα με έρευνες, η απάντηση είναι όχι, παρ’όλα αυτά, αιτήματα που είναι πλήρη και κάνουν μια λογική εξήγηση για το γιατί μια λίστα είναι άσχετη, ξεπερασμένη ή ακατάλληλη κατά την άποψη αυτού του ατόμου θα πρέπει να έχει μια καλή πιθανότητα να καταργηθεί.

 

Όπως έχει αναγνωριστεί, η Google έχει ήδη λάβει χιλιάδες αιτήματα. Έρευνες παρουσιάζουν ότι οι περισσότερες από αυτές είναι απίθανο να μην εγκριθούν, καθώς δεν θα έχουν εκπληρώσει τα επισημοποιημένα κριτήρια που απαιτούνται από τη φόρμα, όπως η ταυτότητα. Παρ’όλα αυτά, αυτοί οι χρήστες θα έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν εκ νέου τη χρήση της πλέον επίσημης διαδικασίας.

 

Συνολικά, κάθε απομάκρυνση θα εξεταστεί μεμονωμένα, ενώ σε περίπτωση απόρριψης, οι χρήστες θα ενημερώνονται τόσο για τα αίτια της απόρριψης όσο και για το πώς θα μπορούσαν να προστατευτούν με άλλο τρόπο, όπως για παράδειγμα να αναφερθούν στην υπηρεσία προστασίας δεδομένων της χώρας τους.

2019-08-22T11:41:17+00:00