Πώς η κακή ψυχολογία επηρεάζει τη σωματική μας υγεία;

Από την Πόλυ Κεφάλα,

Σύγχρονες μελέτες από την Ιατρική Σχολή του πανεπιστήμιο της Ισλανδίας, έδειξαν πως υπάρχει σύνδεση μεταξύ άγχους και αυτοάνοσων νοσημάτων όπως είναι η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η ψωρίαση, ο θυρεοειδής, η σκλήρυνση κατά πλάκας, νόσος του crohn και ο διαβήτης τύπου Ι.  

Με τα χρόνια η συσχέτιση μεταξύ στρες και αυτοάνοσων νοσημάτων όλο και επιβεβαιώνεται, αφού η άμυνα του οργανισμού πέφτει και ο ίδιος ο οργανισμός επιτίθεται στους ιστούς του με αποτέλεσμα την ανοσοκαταστολή. Δηλαδή ο ίδιος ο οργανισμός επιτίθεται στα υγιή κύτταρα. Το ανοσοποιητικό σύστημα λοιπόν, είναι από τους πρώτους προστατευτικούς μηχανισμούς που ενεργοποιείται όταν ο ανθρώπινος οργανισμός βιώνει στρες, ενεργοποιούνται συγκεκριμένοι νευροδιαβιβαστές στον εγκέφαλο, όπου παράγουν ορμόνες και εν συνεχεία διοχετεύονται στο αίμα.

Το χρόνιο άγχος και στρες, μειώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και μειώνει τη λειτουργία της καρδιάς. Καθώς λοιπόν τα χρόνια περνούν και ο άνθρωπος διανύει την τρίτη ηλικία το σώμα αδυνατεί και ανταποκρίνεται λιγότερο σε καταστάσεις που πυροδοτούν στρες και άγχος, έτσι το ανοσοποιητικό σύστημα καταστέλλεται και άλλο και προκαλούνται αυτοάνοσες ασθένειες. Συνεπώς οι έντονες συναισθηματικές καταστάσεις και αυτές που είναι χρόνιες προκαλούν τέτοια νοσήματα.

Πολύ απλά, βιώνει κάποιος μια φόρτιση έντονη συναισθηματική και το σώμα αντιδρά με πονοκέφαλο, πόνο στο στομάχι, ταχυκαρδία, τρέμουλο. Το παρατεταμένο και χρόνιο στρες δημιουργεί, όχι πάντα, αλλά στους περισσότερους ανθρώπους αυτοάνοσα νοσήματα χωρίς παθολογικές αιτίες.

Ο καθένας από εμάς θα αναπτύξει δικούς του τρόπους στρατηγικής απέναντι στο στρες και το άγχος, εκεί είναι και η πηγή του προβλήματος από ψυχολογικής σκοπιάς έννοια, αφού πολλές φορές οι στρατηγικές αντιμετώπισης πιεστικών καταστάσεων, μπορεί να μας ανακουφίζουν παροδικά, αλλά αυτό ισχύει μόνο βραχυπρόθεσμα, μελλοντικά το χρόνιο στρες και η πίεση παραμένουν και το ίδιο το σώμα επιτίθεται στα κύτταρά του. Προστατεύστε την ψυχική σας υγεία, ώστε να έχετε ένα υγιή σώμα, αυτό θα το πετύχετε με έναν υγιεινό τρόπο ζωής, με εκπαίδευση στην υγιεινή του ύπνου από ειδικούς και εάν νιώθετε ότι τα δυσάρεστα συναισθήματα κρατούν για αρκετό καιρό ζητήστε τη βοήθεια κάποιου ειδικού ψυχικής υγείας.

Να θυμάστε, η πρόληψη και η έγκαιρη διάγνωση είναι καλύτερη από τη θεραπεία!

 

 

 

 

2019-09-23T11:29:13+00:00