Πως να ξεκινήσετε να φτιάχνετε βιντεοπαιχνίδια.

Aπό τον Φώτη Αρώνη,

Είναι αδιαμφισβήτητο ότι τα βιντεοπαιχνίδια έχουν πραγματικά επηρεάσει τον σημερινό κόσμο.

Μερικοί άνθρωποι τα επαινούν για τα οφέλη τους και για τις κοινωνικές τους πτυχές, καθώς και για το ποσό της διασκέδασης που μπορούν να παρέχουν. Κάποιοι άλλοι ωστόσο τα κατηγορούν και τα δαιμονοποιούν για τα πιθανά προβλήματα που μπορούν να προκαλέσουν όταν η χρήση τους δεν ελέγχεται σωστά.

ανεξάρτητα από τη γνώμη σας για τα βιντεοπαιχνίδια, το σίγουρο ειναι οτι ειναι εδώ για να μείνουν. Το Game Development πλεον είναι τόσο διαδεδομένο που ο καθένας από εμάς μπορεί, με υπομονή και πειθαρχία, να δημιουργήσει δικά του παιχνίδι και μάλιστα να φτάσει στο σημείο να τα προωθεί σε όλο το κόσμο.

Για κάποιον ο οποίος ξέρει προγραμματισμό, το concept είναι απλό, όπως και κάθε άλλο πρόγραμμα και λογισμικό τα βιντεοπαιχνίδια φτιάχνονται κατα βάση με κώδικα. Μεταξύ άλλων αυτό που είναι στην πιο βασική τους μορφή είναι ένα σετ κανόνων οι οποίοι τηρούνται με σκοπό την ευχαρίστηση του παίκτη. Από εκεί και μετά το παιχνίδι μπορει να πάρει τόσες μεγάλες διαστάσεις όσες μας επιτρέπεται. Για να δημιουργηθεί ένα βιντεοπαιχνίδι μεγάλων διαστάσεων προφανώς ο κώδικας δεν είναι το μόνο πράγμα που χρειάζεται. Σχεδιαστές γραφικών, μουσικοί παραγωγοί, άτομα για testing, σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών, marketing, ψυχολόγοι και πολλά ακόμα άτομα πολλών διαφορετικών κλάδων και ταλέντων μπορούν να βρουν δουλειά στο χώρο του game development. Η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών των Η.Π.Α. αποτελείται από 2.457 εταιρείες που υποστηρίζουν άμεσα και έμμεσα 220.000 θέσεις εργασίας και παράγουν έσοδα ύψους 30.4 δισ. Δολαρίων, βάσει δεδομένων του 2015.

Τώρα που γνωρίζουμε ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι εδώ για να μείνουν, ας δούμε τι χρειάζεται να ξέρει και να κάνει κανείς για να γίνει ανεξάρτητος προγραμματιστής παιχνιδιών. Παρόλο που η δημιουργία βιντεοπαιχνιδιών κατευθείαν μέσω κώδικα ακούγεται σαν μια καλή ιδέα, γρήγορα γίνεται αντιληπτό ότι πρόκειται για μια διαδικασία χρονοβόρα και δυσκολότερη απ’όσο χρειάζεται πλέον. Δεδομένου ότι η τεχνολογία έχει βελτιωθεί πολύ από τις μέρες του Πονγκ, είναι μάλλον πολύ πιο παραγωγική και ταχύτερη η δημιουργία παιχνιδιών μέσω μηχανής παιχνιδιών (Game Engine).

Game Engines

Μια μηχανή παιχνιδιών είναι ένα περιβάλλον ανάπτυξης λογισμικού που έχει σχεδιαστεί για την κατασκευή βιντεοπαιχνιδιών. Οι προγραμματιστές χρησιμοποιούν μηχανές παιχνιδιών για να κατασκευάσουν παιχνίδια για κονσόλες, κινητές συσκευές και προσωπικούς υπολογιστές.

Η βασική λειτουργικότητα που συνήθως παρέχεται από μια μηχανή παιχνιδιών περιλαμβάνει μια rendering engine (“renderer”) για γραφικά 2D ή 3D, μηχανή φυσικής ή ανίχνευση σύγκρουσης (και απόκριση σύγκρουσης), ήχο, δέσμη ενεργειών, κινούμενα σχέδια, τεχνητή νοημοσύνη και δικτύωση. Μπορεί να περιλαμβάνει υποστήριξη βίντεο για κινηματογραφικές ταινίες.

Unity

Απο τις πιο δημοφιλείς Game Engines ειναι η Unity η οποία είναι και εύκολη για αρχάριους και προσφέρει πολλά Tutorials δωρεάν.

Μπορει κανείς να ξεκινήσει να δημιουργεί παιχνίδια χωρίς απαραίτητα να ξέρει να προγραμματίζει ιδιαίτερα καλά. Ωστόσο οι γνώσεις σε αντικειμενοστραφείς γλώσσες προγραμματισμού βοηθάνε ιδιαίτερα. Η βασική γλώσσα που θα χρησιμοποιεί κανείς σε περίπτωση που θέλει να δημιουργήσει παιχνίδια με τη Unity ειναι η C# (“C Sharp”).

Για να κατεβάσετε τη unity στο σύστημα σας συνιστάτε να κατεβάσετε το Unity Hub

Μέσα στο Unity Hub θα βρείτε πολλά tutorials και θα μπορείτε να κατεβάσετε διαφορετικές εκδόσεις της unity. Σε επόμενο άρθρo θα δούμε πως μπορούμε να δημιουργήσουμε απλά projects και θα δημιουργήσουμε ένα πολύ απλό παιχνίδι. Η έκδοση που θα χρησιμοποιήσουμε θα ειναι η Unity 2019.2.9f1.

 

2019-10-29T10:32:02+00:00