Θα μπορούσε το Gamification να είναι η απάντηση στην ηλεκτρονική τοξικότητα;

Τον τελευταίο καιρό, η  εκθετική επιτυχία του gamification στη διαμόρφωση επιθυμητών συμπεριφορών εγείρει το ερώτημα εάν θα μπορούσε να αποτελέσει λύση και για την καταπολέμηση της τοξικής διαδικτυακής συμπεριφοράς.

Φανταστείτε μάλιστα, τι θα γινόταν αν η κάθε δημοσίευση βαθμολογούταν σχετικά με το  πόσο προκλητική ή σαρκαστική  είναι και το τι μηνύματα περνάει στο κοινό. Ακόμα χειρότερα, αν πέρα από την προφανή θετική / αρνητική βαθμολογία, θα περιλαμβάνονται επίσης περισσότερα συναισθήματα που μπορεί να προκαλεί, όπως το άγχος ή ο φόβος.

Ένας χρήστης που συνήθως απαντά ή απευθύνει τις δημοσιεύσεις του σε χρήστες που δεν τους απαντούν ποτέ ή που τους έχουν απαντήσει με αιτήματα για διακοπή της επικοινωνίας τους, αντιπροσωπεύει ένα προβληματικό πρότυπο επικοινωνίας που μπορεί να επηρεάσει τη βαθμολόγηση των δημοσιεύσεων.

Αξίζει να σημειωθεί πως αφού προκύπτει η τελική βαθμολόγηση, ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τις δημοσιεύσεις που θέλει να βλέπει, φιλτράροντάς τις. Για παράδειγμα, ένας χρήστης μπορεί να είχε μια τραυματική εμπειρία και να είχε κοντέψει να πνιγεί ως παιδί, μπορεί να υποστεί μια κρίση πανικού κάθε φορά που βλέπει οποιαδήποτε αναφορά στην κολύμβηση ή το νερό. Ένα άρθρο ειδήσεων που αναφέρει τα αποτελέσματα της Ολυμπιακής κούρσας μπορεί να είναι επιθυμητή πληροφορία σε πολλούς χρήστες, αλλά αυτόν τον συγκεκριμένο χρήστη θα μπορούσε να τον οδηγήσει ακόμα και στο νοσοκομείο.

Δημοσιεύσεις, βέβαια, με πολύ χαμηλή βαθμολογία, θα εξετάζονται και θα μπορούσαν να οδηγήσουν το χρήστη ακόμα και σε ποινή.

Εν τέλει, είναι σαφές ότι χρειάζονται αρκετές ακόμη νέες προσεγγίσεις μέχρι να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο.

Με πληροφορίες από  Forbes

 

.

 

 

 

2019-09-23T11:11:29+00:00