Η χαμένη εμπιστοσύνη

Από την Ελένη Ατσάρου,

Τα ραντεβού αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι στη ζωή των ανθρώπων και ειδικά από τη στιγμή που θα ενηλικιωθούν και θα αρχίσουν να εξερευνούν το συγκεκριμένο κομμάτι της ζωής τους. Όμως η προσέγγιση κάποιου άλλου ανθρώπου που σε ενδιαφέρει και θα ήθελες πάρα πολύ να σου δείξει ενδιαφέρον δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση καθώς η γλώσσα δένεται και το στομάχι σφίγγεται από την αγωνία και το άγχος. Κι όμως η ελπίδα παραμένει εκεί ζωντανή να σε βασανίζει πως μπορεί κάποια στιγμή να σου δείξει το ενδιαφέρον που επιθυμείς και να αρχίσεις να γνωρίζεις τον άνθρωπο που ξυπνάει την επιθυμία και το πάθος μέσα σου.

Σε μια προσπάθεια να γίνει πιο εύκολος αυτός ο άθλος για τους σημερινούς ανθρώπους η εταιρεία Facebook δημιούργησε μια εφαρμογή για ραντεβού. Με τη συγκεκριμένη εφαρμογή οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να βρουν άλλους ανθρώπους με τους οποίους μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα, κοινό τόπο διαμονής, ακόμη και κοινό σεξουαλικό προσανατολισμό. Εκ πρώτης όψεως φαίνεται πως γίνεται το πρώτο βήμα σε αυτές τις σχέσεις, όμως για να μπορέσει να γίνει αυτό το βήμα είναι απαραίτητη η καταχώριση των προσωπικών δεδομένων του κάθε χρήστη προκειμένου να μπορέσουν να βρεθούν τα κοινά σημεία επαφής.

Γενικά δε φαίνεται να είναι δύσκολο, όμως για μια επιχείρηση σαν τη Facebook που κατά καιρούς έχει συνδεθεί το όνομά της με διαφόρων ειδών σκάνδαλα είναι λίγο πιο δύσκολο απ’ ότι φαίνεται καθώς η αξιοπιστία των χρηστών του διαδικτύου σε σχέση με τα προσωπικά τους δεδομένα και την προστασία που απολαμβάνουν έχει κλονιστεί. Έτσι οι χρήστες είναι περισσότερο δεκτικοί σε άλλες εφαρμογές που προσφέρουν την ίδια υπηρεσία και χρειάζονται τα προσωπικά τους δεδομένα για να βρουν το άτομο που είναι ή φαίνεται πως είναι το ιδανικότερο και μπορεί να ταιριάξει με τον εκάστοτε χρήστη.

Ένας όμως ακόμη προβληματισμός, που δεν περιορίζεται μόνο στην εφαρμογή των ραντεβού της Facebook, είναι το ότι μπορεί τα δεδομένα σχετικά με τα ραντεβού να χρησιμοποιούνται για διαφημιστικούς λόγους. Αυτή η ανησυχία ουσιαστικά δημιουργείται από εμάς τους ίδιους που μέσα στη χαρά μας ότι βρήκαμε το δικό μας άνθρωπο θέλουμε να το διαδώσουμε σε όλους, πρέπει δεν πρέπει κάνοντας διάφορες ενημερώσεις στο προφίλ μας, ανεβάζοντας φωτογραφίες ή ανταλλάσσοντας σχόλια του στυλ «ο γλυκούλης», «η γλυκούλα», «μωράκι μου», «αγάπη μου» και διάφορα άλλα που ακόμη κι ο πιο άγνωστος μπορεί να καταλάβει ότι πρόκειται για δύο άτομα που έχουν μια πιο ιδιαίτερη σχέση και δεν είναι απλώς γνωστοί ή φίλοι οι συνομιλητές.

Διαφημίσεις μπορούν να δημιουργηθούν με αυτό τον τρόπο καταλήγοντας έτσι να χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα μας προς όφελος κάποιου τρίτου, ο οποίος όσο και να προσπαθεί να μας πείσει πως δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση δυστυχώς «του έχει βγει το όνομα» και δεν είναι εύκολο πια να τον πιστέψουν οι άλλοι. Επιπλέον, η χρήση του Facebook για το κλείσιμο ενός ραντεβού μπορεί να καταστήσει το χρήστη ευάλωτο απέναντι σε ψηφιακές απάτες. Δυστυχώς όταν κάποιος προσφέρει τα δεδομένα του σε μια τέτοια εφαρμογή και υπάρχει έντονα ο κίνδυνος της διαρροής τους σημαίνει αυτομάτως πως είναι πολύ πιθανό να είναι προσβάσιμα όχι μόνο σε εκείνους που ενδιαφέρονται πραγματικά να κανονίσουν ένα ραντεβού, αλλά και σε όλους ανεξαιρέτως. Βρίσκουν έτσι την ευκαιρία όποιοι το επιθυμούν να πραγματοποιήσουν κάποια ψηφιακή απάτη με μεγαλύτερη ευκολία.

Μέσα από ένα ραντεβού οι άνθρωποι μπορούν να βρουν τη μεγαλύτερη ευτυχία της ζωής τους, όμως ο τρόπος με τον οποίο θα μπορέσουν να το επιτύχουν αυτό είναι το πιο δύσκολο καθώς θα πρέπει να επιλεγεί ο καταλληλότερος τρόπος και το ασφαλέστερο μέσο επικοινωνίας και γνωριμίας. Δεν είναι εύκολο καθώς από τη στιγμή που κάποιος θα επιλέξει τον παλιό και παραδοσιακό τρόπο της κατά πρόσωπο επικοινωνίας διακινδυνεύει να αφήσει τον εαυτό του εκτεθειμένο στην κριτική και την απόρριψη του άλλου. Αν όμως χρησιμοποιήσει κάποια εφαρμογή έχει τη δυνατότητα να αποφύγει όλα αυτά, όμως δε σημαίνει πως είναι ο ασφαλέστερος τρόπος καθώς ο χρήστης εκτίθεται σε όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους που χρησιμοποιούν την εφαρμογή είτε έχουν αγαθούς, είτε πονηρούς σκοπούς.

Για την ίδια την εταιρεία Facebook όμως το πρόβλημα είναι πως δε μπορεί να χαρακτηριστεί ως η ασφαλέστερη εταιρεία απόκτησης, διάθεσης και προστασίας των προσωπικών μας δεδομένων. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί με τα δεδομένα που προσφέρουμε, ειδικά όταν αφορούν ένα τόσο λεπτό ζήτημα όπως η αισθηματική μας ζωή. Ειδικά από τη στιγμή που η χώρα μας τα τελευταία χρόνια λόγω των δυσκολιών που κλήθηκε να αντιμετωπίσει έγινε πιο σκληρή και δεν ανέχεται πλέον πολλά πράγματα, όπως είναι η αρνητική κριτική, η απόρριψη και γενικώς οποιαδήποτε συναισθηματική πληγή.

 

Με πληροφορίες από The Guardian

2019-12-13T18:07:43+00:00