Γυναίκες «βασίλισσες» στον κόσμο των online games

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα ο αριθμός των γυναικών που παίζουν βιντεοπαιχνίδια στην Ασία αυξάνεται με ταχύτερο ρυθμό από ό, τι οι άνδρες ανταγωνιστές τους. Οι γυναίκες ισοδυναμούν με τον ανταγωνισμό σε όλες τις βασικές αγορές της Ασίας, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, της Ινδίας και της Ιαπωνίας. Η γυναικεία κοινότητα βιντεοπαιχνιδιών αυξήθηκε κατά 19% πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που ανέθεσε η Google.

Η Ασία θεωρείται η παγκόσμια πρωτεύουσα των βιντεοπαιχνιδιών, αντιπροσωπεύοντας το 48% των συνολικών εσόδων από παιχνίδια στον κόσμο.
“Μεταξύ των εκατομμυρίων παικτών που συμμετέχουν στις τάξεις κάθε χρόνο, οι γυναίκες  αποτέλεσαν τεράστιο καταλύτη για την ανάπτυξη”, δήλωσε η Rohini Bhushan, στο Google Asia Pacific.

Η άνοδος

Για το 2019, ο αριθμός των γυναικών παικτών είχε αυξηθεί στο 38% του 1,33 δισ. Ασιατικού πληθυσμού τυχερών παιχνιδιών, σύμφωνα με την Google που συνεργάστηκε με ερευνητές της αγοράς Niko Partners.Για την Κίνα, τώρα αντιπροσωπεύουν το 45%, ενώ για τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και τη Νοτιοανατολική Ασία το ποσοστό είναι 40%.

Η Ασία έχει σημειώσει ιδιαίτερα έντονη ανάπτυξη στους παίκτες που χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα. “Όλο και περισσότερες γυναίκες παίκτριες προσελκύονται από τη διασκέδαση, την ευελιξία και την ελευθερία που προσφέρουν τα video games μέσω κινητού . Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στην Ασία, όπου τα κινητά είναι η κύρια συσκευή με δυνατότητα διαδικτύου για πολλούς ανθρώπους”, δήλωσε ο Matt Brocklehurst, επικεφαλής εφαρμογών και μάρκετινγκ της Google Asia Pacific.

Κορυφαίες γυναίκες παίκτριες έχουν κερδίσει πάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ μέσω χορηγιών, βραβείων και εγκρίσεων και τώρα θεωρούνται influencers  με εκατομμύρια οπαδούς που τις παρακολουθούν να παίζουν διαδικτυακά μέσω ζωντανής ροής.

Στην Ασία, ολόκληρες ομάδες και πρωταθλήματα που αποτελούνται από γυναικείες παίκτριες λαμβάνουν χώρα στην παγκόσμια σκηνή, συμπεριλαμβανομένου του Female Esports League, ενός διαγωνισμού τυχερών παιχνιδιών για την ενίσχυση της γυναικείας εκπροσώπησης στα esports.

Πέρυσι, η εταιρεία κινητών επικοινωνιών Singtel παρείχε χορηγία στο πρωτάθλημα. “Στόχος μας είναι να αυξήσουμε την προβολή των γυναικών και να υποστηρίξουμε την επαγγελματική τους ανάπτυξη ως μέρος των προσπαθειών μας για τη δημιουργία ενός πιο φιλικού περιβάλλοντος και να δώσουμε τη δυνατότητα σε όλους να έρθουν μαζί και να συνεχίσουν το πάθος τους για τυχερά παιχνίδια“, δήλωσε ο Cindy Tan του Singtel.

Η επαγγελματίας παίκτρια Amanda Lim, 25 ετών, παίζει για μια γυναικεία ομάδα που ονομάζεται We.Baeters, και τα μέλη της είναι κατανεμημένα σε όλη τη Μαλαισία και τη Σιγκαπούρη. Ξεκίνησε τα διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια ως τρόπο σύνδεσης με τον αδελφό και τον θείο της.

“Τότε ερωτεύτηκα το gaming. Οι γυναίκες παίκτριες είναι λιγότερο γνωστές, αλλά νομίζω ότι με τον καιρό αυτό θα αλλάξει καθώς περισσότερες από εμάς αρχίζουμε να παίζουμε. Μπορούμε να είμαστε τόσο δυνατοί όσο οι άνδρες.”

Τα κοινωνικά στερεότυπα

Η πρώην επαγγελματίας παίκτρια, Reia Ayunan, έπαιζε συνήθως παιχνίδια ρόλων όπως το Battle Royale για περίπου έξι ώρες την ημέρα. Η ζωντανή ροή των παιχνιδιών αποτελείται από θεατές από τις Φιλιππίνες, τη Μαλαισία και την Ινδονησία. Η ίδια, παρατήρησε περισσότερες γυναικείες παίκτριες ζωντανά στο διαδίκτυο. “Ενώ υπάρχουν κάποια πρωταθλήματα που εργάζονται για την ισότητα στην επαγγελματική σκηνή, η κοινωνία εξακολουθεί να υποθέτει ότι οι γυναίκες -κορίτσια δεν αρέσκονται στο να παίζουν βιντεοπαιχνίδια, επομένως δεν είμαστε ο δημογραφικος στόχος της βιομηχανίας τυχερών παιχνιδιών.” Ως επαγγελματίας παίκτης κερδίζει 4.000 δολάρια το μήνα, κυρίως από χορηγούς. Πρόσφατα προσλήφθηκε από τον δημιουργό βιντεοπαιχνιδιών Ubisoft και τώρα παράγει περιεχόμενο παιχνιδιού με στόχο την προσέλκυση περισσότερων γυναικών.

Η σκοτεινή πτυχή

Δυστυχώς πάντα υπάρχει η σκοτεινή πλευρά. Πολλές γυναίκες gamers ανά τον κόσμο έχουν πέσει θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης μέσω διαδικτύου. “Η gaming κοινότητα μπορεί να είναι πολύ τοξική” παραδέχονται πετυχημένες gamers.

Οι ειδικοί συμβουλεύουν γυναίκες και άντρες να επιλέγουν ένα όνομα χρήστη που δεν περιλαμβάνει τα πραγματικά τους στοιχεία  ή άλλες πληροφορίες αναγνώρισης κατά τη δημιουργία λογαριασμών και προφίλ.

 

Μετάφραση-Απόδοση: Xριστιάνα Ευσταθίου

Πηγή: ΒΒC

2020-07-20T10:33:13+00:00